Mimochodom, veľmi sa mi páči ako prvé čo ZSSK zruší pri akejkoľvek príležitosti (výluka, mimoriadnosť...) sú vlaky z/do Petržalky, čím potvrdzujú zmysluplnosť ich prevádzky
Toto je tiež úspech prevádzkového konceptu z minulého storočia, kedy vlaky na hlavnej trati jazdia po dvoch hodinách a čo obeh, to iné zloženie súpravy. Potom to tak pri mimoriadnostiach vyzerá, lebo dispečing nemá na výber prakticky žiadne iné zmysluplné riešenie než proste tie vlaky voziť s meškaním donemlátom až kým nepríde noc (kedy našťastie ľudia necestujú ) a všetko sa to zresetuje.
Dnes som išiel 4626, zo Zámkov sme mali 70 minút. Prišli sme do BA kde to má obrat na 4631 s odchodom 19:01 - a na ten aj išiel, takže 4631 meškala hodinu. Tak som si to potom na ZSSK mimoriadne pozeral a toto meškanie vzniklo o 11tej doobeda, všetky neskoršie vlaky toho obehu už mali ako dôvod len "obrat súpravy". Napriek tomu o ôsmej večer tá súprava stále viezla dôsledky tohto meškania. Lenže čo dispečer spraví? Zrušiť vlak nemôže lebo tam vyrobí trojhodinovú dieru, navyše keby tá suprava potom pokračovala na inom vlaku tak nesedí radenie, lebo samozrejme iné súpravy na tej linke sú radené inak. A tak ďalej.
Najväčšia sranda bola že tá 4626 isla takmer súbežne so 4628 (rozdiel asi 5 minút), lebo tá bola z inak riešeného obehu a je to nejaka špičková posilová súprava, takže ranné meškanie neviezla
Keby bola ucelená linka s jednotným radením a normálnym taktom tak sa takéto prenášanie meškaní eliminuje oveľa lahšie (poposúvajú sa súpravy na iný obeh, podľa toho čo práve má ísť keď tam príde, nanajvýš sa zruší jeden vlak kým to začne sedieť).
V každom prípade ktokoľvek to blúzni o tom že toto je nejaka alternatíva voči autu je naivný. Mimoradnosti sa stanú hocikde, ale to že tu kolabuje jedná blbá regionálna linka ešte 9 hodín po obnovení plnej prevádzky na trati je výsmech. A kým vlaky jazdia doslova náhodne, cestujúci môžu dúfať že náhodný čas vlaku ktorý im práve náhodne prišiel náhodne klapne k odchodu wannabe "prípojného" BID autobusu s intervalom 2 hodiny.
Kolegovia zo Senca chodia do Bratislavy do roboty takým štýlom, že zoberú auto, prídu na stanicu, pozrú, či chodia vlaky a keď nechodia, tak idú do BA autom. Keď chodia, auto nechajú pri stanici a idú vlakom.
Nič by to neriešilo, lebo by potom neboli súpravy z HLST naspäť. Aj keď možné to je, aj prevoz ľudí na Nové Mesto S70-kou, ale to zatupení železničiari si nebudú takto sťažovať prácu.
Večer o 23:00 zahatali stromy "jednokoľajku" Trnovec - Palárikovo.
Obnovovali to postupne od 6:30.
Prvé vlaky smer BA boli úplne odrieknuté..Dokonca aj posledný včera večer smer NZ bez náhrady.
Už bude asi nutnosť si pred odchodom na stanicu pozrieť mapu polôh vlakov. Či ten môj vôbec ide alebo s akým meškaním.
Nebol by to Ámos, keby sa nepohral so slovíčkami a ich doslovným výkladom, všakáno?
Inak ale nemáš pravdu, cez les neprefúkne, takže to nie sú náletové dreviny ale nárastové.
Opäť od rána prakticky 130 paralyzovaná, ráno chodili vlaky len sporadicky s meškaniami 60-120 min., S65 od rána odrieknutá, premáva na nej len jeden pár. No a zapožičaná Cargo laminátka na rannom REX 1878 zo Zámkov za Vinohradmi začal horieť o 11:30, takže ranný REX došiel o 13:20 na HLST. Samozrejme kvôli prerušenej dopravy medzi HLST a Vajnormi na dve hodiny sa stále nič nedobehlo a neskrátilo.
Táto 130-ka je zakliata. V rámci IDS BK opäť bez informácii, bez náhrady, bez uznávania ZSSK-lístkov, bez riešenia, prote bola búrka, bol požiar, stojí sa.
Až na to, že ochranné pásmo VN najmä pri bežných 22 kV vedeniach je malé na to, aby zabránilo pádu stromov na vedenie (u VVN je to lepšie):
Ochranné pásmo vonkajšieho nadzemného elektrického elektrického vedenia je vymedzené zvislými rovinami po oboch stranách vedenia vo vodorovnej vzdialenosti meranej kolmo na vedenie od krajného vodiča. Vzdialenosť obidvoch rovín od krajných vodičov je:
a) pri napätí od 1 kV do 35 kV vrátane:
1.pre vodiče bez izolácie 10 m; v súvislých lesných priesekoch 7 m,
2.pre vodiče so základnou izoláciou 4m; v súvislých lesných priesekoch 2 m,
3.pre zavesené káblové vedenie 1 m,
b) pri napätí od 35 kV do 110 kV vrátane 15 m,
c) pri napätí od 110 kV do 220 kV vrátane 20 m,
d) pri napätí od 220 kV do 400 kV vrátane 25 m,
e) pri napätí nad 400 kV 35 m.
To nik nerozporuje.
Samozrejme, že maslo na hlave majú ŽSR.
Ekoterorista je len obľúbeným argumentom modroguma, dobre sa mu zaňho schováva.
Tie buriny pokiaľ ohrozujú bezpečnosť môžu ísť dolu / byť orezané kedykoľvek bez ohľadu na vegetačné obdobie.
Tie buriny tam nemajú čo robiť a je úplne jedno, či sú to trávy, boľševník, topole alebo breza a tak isto je úplne jedno, aký majú priemer, resp. obvod kmeňa.
Už mali dávno padať hlavy, nielen náletové buriny v záchvate ekoterorizácie vyhlásené za samostane stojace stromy, v horšom prípade za lesný porast.
Jediné odvetvie, kde chápu význam slovného spojenia ochranné pásmo je energetika, tam sa s tým nehrajú. Akonáhle pod (V)VN linkou narastie niečo vyššie ako kosodrevina, tak to ide preč až na trávu a aj tá sa aspoň 2x ročne kosí.
Všetci ostatní sú predposratí a poklonkujú pánom rádobyochranárom. Buď sú predposratí naozaj, alebo za nich schovávajú svoju neschopnosť, lenivosť a vlastný šlendrián.
BigMac
Samozrejme, že maslo na hlave majú ŽSR.
Ekoterorista je len obľúbeným argumentom modroguma, dobre sa mu zaňho schováva.
Tie buriny pokiaľ ohrozujú bezpečnosť môžu ísť dolu / byť orezané kedykoľvek bez ohľadu na vegetačné obdobie.
Tie buriny tam nemajú čo robiť a je úplne jedno, či sú to trávy, boľševník, topole alebo breza a tak isto je úplne jedno, aký majú priemer, resp. obvod kmeňa.
Už mali dávno padať hlavy, nielen náletové buriny v záchvate ekoterorizácie vyhlásené za samostane stojace stromy, v horšom prípade za lesný porast.
Jediné odvetvie, kde chápu význam slovného spojenia ochranné pásmo je energetika, tam sa s tým nehrajú. Akonáhle pod (V)VN linkou narastie niečo vyššie ako kosodrevina, tak to ide preč až na trávu a aj tá sa aspoň 2x ročne kosí.
Všetci ostatní sú predposratí a poklonkujú pánom rádobyochranárom. Buď sú predposratí naozaj, alebo za nich schovávajú svoju neschopnosť, lenivosť a vlastný šlendrián.