Reply on: Joyki #231230:
Nie kvôli búrkovému systému, toto je výhovorka ŽSR ako správcu infra.V skutočnosti kvôli popadaným stromom, ktoré rastú tam, kde nemajú čo hľadať, teda v ochrannom pásme dráhy.
Kvôli samozvaným ekoteroristom, ktorí pod stupídnymi argumentami zakázali, resp. nepovolili výrub. Spravidla sa jedná o náletové buriny, kroviny a stromy, ktoré niekto vyhlásil za porast, v horšom prípade za kultúru, čo samozrejme nie je pravda.
Kvôli primitívom, ktorí rozhodujú o niečom, čomu nerozumejú a potom kvôli inej množine pajácov. Tou sú modrogumní "manažéri infraštruktúry", ktorí si uľahčujú prácu tým, že ekoteroristov nechodia buzerovať, kde všade treba robiť orez/výrub.
Pokiaľ tieto množiny diletantov nepochopia, že najvyšší strom môže v ochrannom pásme dosiahnuť maximálne takú výšku, aby sa pri vývrate/zlomení vetrom nedostal do prejazdného profilu a súčasne ani do profilu vedenia, tak tam nemajú čo robiť!
Ten strom totiž nielen priamo ohrozuje bezpečnosť dopravy (na dráhe), on ohrozuje aj ten samotný lesný porast, do ktorého ho súdruhovia ochranári neoprávnene započítali.
Spokojne sa totiž môže stať, že pri silnejšom vetre príde k vývratu dreviny, tá sa oprie o živú časť TV, nastane tam prechod prúdu menšieho ako je skratový, ochrany nezaúčinkujú (lebo nebudú mať prečo zasiahnuť), burina sa postupne prehreje, následne zapáli, vetrík to rozfúka do okolia a potom im zhorí (už naozajstný) celý les.
Čo je lepšie? Orezať / vyrezať jeden (spravidla náletový) strom, alebo podpáliť niekoľko hektárov lesa?
Viko
A neviem si úplne dobre predstaviť, ako by sa bez ďalších fin. zdrojov dala naraz aj posilniť MHD, aj nafúknuť parkovacie kapacity, aj upratať ulice skôr, než sa zavedie regulácia parkovania.