Reply on: 810zssk #229792:
...no lebo to celoplošne kompletne pokazili tí, ktorí preniesli či zaviedli inštitút "zastávka na znamenie" do autobusovej/trolejbusovej dopravy v rôznych dopravných podnikoch. Vďaka tomu ak jedného pekného dňa začneme fungovať na spôsob Prahy, zas bude trvať roky, kým sa k ľuďom dostane, že je nová éra a že tie tlačítka rôzne v autobusoch nie sú ozdobné artefakty od výrobcov.V prípade električiek a vlakovej dopravy je situácia iná, osobne si myslím, že zastávky charakteru na znamenie by mali/majú praktické (a rozumné) využitie práve pri týchto prevádzkach.
Na železnici na Slovensku to funguje úplne bez problémov (a čo som sa nedávno dozvedel, aj v Maďarsku pribudli "znamenité zastávky" na istých lokálkach), v Bratislave tiež nájdeme mnoho električkových zastávok (napríklad roky rokúce skloňované Krčace), ktoré by sa v pohode mohli prepnúť na režim na znamenie. Zariadenia umožňujúce dať vodičovi znamenie vo vozidlách máme, tak aký je problém?
Pri autobusoch a trolejbusoch je však nemysliteľné, aby vozidlá každý krát "pro forma" zastavovali a rozbiehali sa z ľudoprázdnych zastávok v skorých ranných či neskorých večerných hodinách, lebo sú charakteru "musíš tu stáť aj keby snehuliaci z neba padali". V týchto obdobiach dňa sú jazdné doby drvivej väčšiny liniek kratšie (viac "našponované") ako cez deň a mnohokrát práve tieto nezmyselné zastavovania pre nič za nič spôsobujú ešte nezmyselnejšie meškania, hoci vozidlo aj cesty sú prázdne - stačí jedna takáto zastávka a spoj už nestihne zelenú na najbližšej križovatke. Veľakrát sa tu riešilo, ako je možné, že spoj o piatej ráno / o jedenástej večer mešká 3 a viac minút - no presne takto.
V podniku sa šetrí všade kde sa dá, od pondelka tu už máme dve delené 83-ky, ktoré trávia medzidiel v Dúbravke na konečnej. Ale na zastávkach, "kde sa musí stáť", sa bude zastavovať a rozbiehať stále? Uvedomujú si kompetentní vôbec, koľko to je spálenej nafty?
Kance kancof, kiežby sa toho chytili čím skôr aj u nás. Všade vo svete to funguje bez problémov, nemusíme chodiť ďaleko pre príklad. Nevidím dôvod, prečo práve tu SaToNedá.
Valec
Rádi bychom proto sjednotili charakter autobusových zastávek tak, že již cestující nebudou muset řešit, která zastávka je "na znamení" a která nikoliv, a to následovně:
pro nástup: stačí viditelně stát na zastávce, autobus musí zastavit, pokud na zastávce někdo je.
pro výstup: před výstupem zmáčknout tlačítko STOP, výstup s kočárkem, nebo tlačítko na dveřích.
http://data.pid.cz/jednotny-charakter-zastavek-BUS.pdf