Reply on: MatejBA #226243:
Vozidlo sa V PRINCÍPE nenecháva na zastávkovej brzde. Zastávková brzda má len jeden účel - uľahčiť vodičovi, aby pri stanicovaní nemusel stáť na brzde.A s dispečingom je to veľmi jednoduché - dispečeri nie sú opravári (s výnimkou exdispečera Autošoféra Jozefa H., ktorý vedel všetko následkom konzumácie exkrementu židovského kráľa). Takže vodič nahlásil poruchu, dispečing mu povedal "čakajte, posielame dielňu". Po zavolaní dielne opravár povedal "nech to reštartuje, možno to ožije". Dispečing správu odovzdal vodičovi a tým to skončilo.
VLK
Zastávkovú brzdu nikdy nebudem považovať za spoľahlivú (poučený najmä obludnosťami zvanými TEDOM, kde zastávková brzda niekedy vynechá alebo z hrbatých SORiek, kde zastávková brzda sa zvykla aktivovať tak 4 sekundy po otvorení dverí). Ale zjavne je to na posúdení každého jednotlivca.
Tiež som mal ako mlaďas zážitok, keď na L50 s IK435 po príchode k boľavému parku som vykročil do salónu vozidla bez zaistenia parkovacou brzdou a vo dverách kabínky som ladným pohybom stlačil centrál na zavretie dverí a o chvíľu som sa divil, že sa mi hýbe podlaha vozidla... a nielen tá - rovno celý autobus! Odvtedy spoza volantu vstávam iba so zaistenou ručnou...