Reply on: Majo #224793:
Moc pekné! Ale prestup na Štrbskom plese nevychádza. Vozenie vzduchu medzi Petržalkou a Hlst je tiež úlet. Vlaky do Viedne posunul tak, že by to denní pendleri medzi BA a Wien mali blbé, nemohli by príjsť na celú hodinu do práce vo Viedni a tesne po celej hodine odchádzať. Určite to nebude zahustenie existujúcich REXov, jednokoľajná neelektrifikovaná trať potrebnú kapacitu nemá, už teraz pri hodinovom takte REXov je to narvané osobákmi Marchegg - Wien a S80 vo Viedni. Firmy majú väčšinou pracovné doby od celej po celú hodinu, takže pre zamestnancov dochádzajúcich denne by to bolo výrazné zhoršenie. Neviem ako to vyzerá v napojeniach na iné zahraničné štáty/mestá, ale tam nebude asi taký veľký podiel denných pendlerov.Zaujímavé porovnať s týmto: http://www.fvv.tuwien.ac.at/fileadmin/mediapool-verkehrsplanung/Diverse/Lehre/RingVO_OeffentlicherVerkehr/2016-11-23_Garstenauer.pdf (strana 49). Tam sú riadne úlety (napr. zrýchlený "moták" railjet Bratislava - Bregenz cez Marchegg, Gänserndorf - Wien Floridsforf - Praterstern - Wien HBf...). A "klasické" REXy cez BA - Wien cez Marchegg a Siebenbrunn Leopoldsdorf sú ešte horšie než v tom čo si poslal ty.
Ináč viaceré AT návrhy podobného charakteru, ktoré sú synchronizované na DE a CH majú Bratislavu zaradenú ako taktový bod (Vollknoten, znovu neviem odporný termitologický výrez v našej reči) 15/45, čo je v rozpore s návrhom čo si poslal.
Viko
Hádam je štandardom, že každá normálna stanica má nielen dobré napojenie VHD, ale aj nejaké kapacity pre IAD (P+R, K+R, stanovište taxi). A ich vhodným umiestnením dokážeš vyriešiť aj lokálne problémy. Vnímajúc stanicu ako uzol rôznych druhov dopravy vieš dosiahnuť napr. to, že ľudia z kopcov nad NM či Račou, neobslúžených (a niekedy až neobslúžiteľných) rozumnou MHD, prídu autom k žst Rača či Vinohrady a vyberú si pre nich najpriaznivejší spôsob pokračovania do centra, čo nemusí byť nutne vlak, len teda odparkovať v uzle so službami bude pre nich atraktívnejšie než na nácestnej zastávke. Rovnaké využitie by mohla mať Vrakuňa pre Ráztočnú, Vajnory pre Č. Vodu, PB pre Most... Podľa môjho názoru ľudia sú ochotní takto kombinovať, len im treba dať rozumnú príležitosť.
Hodnota za peniaze, well, za bratislavské peniaze sa P+R v Juri, PK, Senci, Ivanke... nikdy nepostavia, takže podľa mňa je rozumné rozmýšľať aj týmto smerom. Určite odľahčenie ciest parkovaním prinesie viac benefitov ako trápenie sa s kolónami čakajúc na nejaké spásonosnejšie riešenie (pretože, ako iste vidíš, žiadny boom MHD sa v blízkej dobe očakávať nedá).