Reply on: Tom_BB #224304:
Vraj Slovak Lines má aj zelené autobusy vo farbách Flixbus (to je staršia info od 810zssk), ktoré jazdia do Viedne tie spoje, ktoré idú z Náhradnej bratislavskej AS [tie nejdú cez zastávku Most SNP]. Ja som 25. 12. 2017 takým chcel ísť, ale prišiel autobus z Blaguss Slovakia vo farbách tohto dopravcu. Označenie Flixbus mal iba vpredu. Viem, že už dávnejšie Blaguss Slovakia svoje autobusy dal do farieb Flixbusu, ale asi teda nie všetky. Videli ste už zelený autobus Slovak Lines? Sú to tiež vozidlá SETRA? Dávnejšie som v nejakom článku čítal, že Flixbus na Slovensku spolupracuje s dopravcami Blaguss, Slovak Lines a DAF tour. Ten posledný menovaný na ktorej linke jazdí?
Slovak Lines predáva (minimálne na AS) aj CL na Flixbus, takže vlastne aj Blaguss. Prečo mám pocit, že si tým konkuruje svojej dlhoročnej vlastnej linke do Viedne?
Zaujímavé je, že zatiaľ čo pri Flixbuse stojí CL do Viedne (aj na letisko Schwechat) kúpený u vodiča až 7,50 €, tak Slovak Lines na vlastnú linku predáva u vodiča za 6 €. Cena cez internet je u oboch rovnaká: 5 €.
chodec
Pojem "Nosný systém" nemá žiaden vzťah k mostu Apolo. Nosným systémom sa stali 2 trasy segregovaného systému MHD (metra) tak ako boli navrhované v Komplexnej dopravno-urbanistickej štúdii MHD" vypracovanej Metroprojektom Praha v roku 1988, ktorej závery boli znova potvrdené v dokumentácii spracovanej Dopravoprojektom Bratislava v roku 1997 (Dopravno-urbanistická štúdia komplexného rozvoja nosného systému MHD v Bratislave). Nosným systémom sa stali segregované trasy A a B keďže optimálne vedenými podzemnými trasami segregovaného systému s cestovnou rýchlosťou cca 37 km/hod a vhodne vedenými linkami doplnkovej dopravy (električky, trolejbusy, autobusy) a vhodne umiestnenými prestupnými bodmi dokázal prepraviť ("nasať") v rannej hodinovej špičke cca 18,5 tisíca cestujúcich na vstupe do centrálnej mestskej oblasti (medzistaničný úsek pod Dunajom) z Petržalky a cca 23 tisíc cestujúcich v medzistaničnom úseku stanica Podhradie - stanica Kamenné námestie (v smere od Dúbravky). Pojem "nosný systém MHD" sa tak stal pre navrhovaný segregovaný systém oprávneným, keďže jeho prepravná kapacita, bezpečnosť, spoľahlivosť a komfort sa dostala na prvé miesto v systémoch MHD. A tak sa technický pojem "nosný systém" dostal do platného územného plánu a prislúchal segregovanému systému metru a ostatné subsystémy električka, trolejbus, autobus boli doplnkové systémy. Keďže mesto Bratislava dlhodobo nebolo schopné zabezpečiť finančné prostriedky na "segregovaný systém" vykšeftovalo prostriedky akurát na lacnejšiu povrchovú električkovú trať. A keďže potrebovalo politicky a odborne vybabrať s definíciami v územnom pláne, prehlásilo električku za nosný systém. Inak by jej výstavba bola v rozpore s územným plánom. A je len výsmechom odborníkom, že prepravná kapacita pripravovanej petržalskej električky bude len nejakých 4,5 tisíca. Viac sa ich zmestí len keď si budú petržalčania stáť na hlavách.
História a podrobnosti sa dajú naštudovať v časopise Československý dopravák z roku 2016 a 2017, autor Peter Martinko.