Aký je problém s novými označovačmi, že narozdiel od starých nereagujú na vložený lístok? Prv som myslel, že je to tým, že mám dožuvaný lístok. Ale prišla pani s rovným lístkom čerstvým k tomu a nič. Včera už som tomu označovaču dal jednu päsťou. Som zvedavý, že čo má cestujúci robiť ak je plný autobus a musí sa trepať k funkčnému označovaču pri tretích alebo prvých dverách. A predpokladám, že revízor moc chápavý asi nebude ale zgustne si na cestujúcom ... ? Fakt už mám chuť ten označovať zdefraudovať nadobro ak mi neoznačí lístok. Lebo bedňa to je ako keby vydávala teplý čaj. Hlavne, že sa v tom dajú kupovať lístky no základnú funkciu si to splniť nevie, tak to nech mi pália "odborníci" z DPB do prdele s takými označovačmi. Veľmi by ma zaujímala cena jedného a cena konkurenčných výrobkov, že čo to kancelárske krysy zas za vynikajúcu vec kúpili za naše ?
Väčšinou jazdil len ranný a večerný vlak. Vozil aj priame vozne z Moskvy do Viedne. Cestovali tým napr. aj ruskí židovskí emigranti do Izraela, keď sa uvoľnila v 80. rokov atmosféra a Rusi začali vydávať vysťahovalecké víza pre Židov, ktorí sa tam chceli oficiálne vysťahovať. Mimo nich len minimálna frekvencia, ale to bol politický dôvod, musel aspoň symbolicky nejaký spoj existovať. Bola to lokomotíva + 2 vozne, pokiaľ sa pamätám. Jazdilo to z 5. nástupišťa, ktoré bolo uzavreté, minimálne v čase príchodu/odchodu tohto vlaku. Podobne v Břeclavi - zatvorené nástupište pre vlaky do Viedne.
1) Marché ja na Slovensku aj niekde bližšie, ako v Maďarsku? Ja mám praktické skúsenosti len s dvoma, smer Budapešť pri Hegyeshalome, ten je taký nič moc a smer z Budapešti asi po 20 km, ten je úplne fantastický.
2) Ako už písal dyspozytor a doplním, že tie vlaky najmä vozili priame vozne, aj zo ZSSR!
v tom čase tam boli radené dva vagóny z toho jeden služobný. Neskôr tri vagóny. Kto tým jazdil? No predsa tí, čo mali vybavenú devízovú doložku. ? Zrejme preverení papaláši no a samozrejme valutový cudzinec - skopčák rakušák? Oni sem mohli a boli vítaní - valuta komoušom nikdy nesmrdela, tomu ver!
Ahojte, trochu odbočím od témy verejných WC (inak u mňa je top reťazec Marche a WC v Auparku), ale všimol som si, že za socíku chodili tri páry vlakov na relácii BA - Marchegg - Viedeň. To bol taký dopyt, že sa uživili, alebo kto tým jazdil?
Písanie sťažnosti na úroveň toalety v Petržalke je mrhaním času. Má to v správe METON (alebo ďalšia pijavica cez Meton) a s tým nepohne nikto, to sú totiž "naši ľudia"?
Ide práve o tú úroveň. Poplatok nevadí. V Nemecku/Rakúsku sa napr. vyberá na pumpách skoro všade, obvykle 70 centov ale nie je nezvyklé už ani euro, pričom na 50 centov dostane zákazník voucher na 50 centov, ktorý si môže uplatniť na ich predražený sortiment. Oproti tomu v CZ/SK sa na pumpách väčšinou neplatí. Tu sa situácia od revolúcie otočila o 180 stupňov - po prevrate sa na západe nikde za pumpy neplatilo, u nás na štátnych Benzinách/Benzinolkách hajzle väčšinou neboli (okrem nejaky deviatich náboženských symbolov a tam sa platilo zúrivej hajzelbabe) a u tých pár súkromníkov sa platilo. Nedávno ma pobavili na parkovisku pri motoreste "U Rybiček" asi päťjazyčné cedule pri každom parkovacom mieste pre LKW amieste cca. v znení "Vážení vodiči, na našom motoreste sú WC bezplatné, preto vás žiadame, abyste nevykonávali svoju potrebu na parkovisku".
Nedávno som bol na Ružinovskej poliklinike a. s. Tam nebol papier vôbec. Zato ľudia, kreatívni, si zadok vytreli rukou a tú následne obtreli o stenu. Takže tam boli a zrejme ešte stále sú hovná na stenách a nikoho to netrápi. Hlavne že sa veselo tuneluje (kupujú predražené CTčka).
Toto je rozhodne jedna z oblastí v ktorých máme čo zlepšovať nielen na Slovensku, ale aj v Česku.
A pritom aj takáto malichernosť - ako toalety v zúfalom stave, za ktorých použitie je vyberaný poplatok môže v konečnom dôsledku rozhodovať či sa človek rozhodne ísť vlakom, alebo autom.
Nejde o žiadny nadštandard - ide o úplne základnú službu, ktorú by mali prevádzkovatelia staníc poskytovať.
A ak to nerobia? Tak cestujúci používajú toalety v blízkom okolí. Tí otrlejší bez problémov vykonajú potrebu aj v priestoroch stanice, či jej okolí zadarmo. Čo v konečnom dôsledku odradí ďalších cestujúcich.
Kým si to železničné spoločnosti a autobusový dopravcovia, alebo objednávatelia dopravy vo verejnom záujme neuvedomia tak sa nič nezmení. Mám pocit, že väčšina cestujúcich v tomto smere už dávno rezignovala, a preto je dôležité aby sa ku nim aj vaša skúsenosť dostala.
----
Mňa inak nedávno dosť zarazilo to, že v Brne nákupné centrum podobné Auparku, ktoré sa nachádza v blízkosti železničnej stanice - Galerie Vaňkovka - má platený vstup na toalety a „hajzelbabu“.
Napriek tomu, že ide o navštevované moderné nákupné centrum, ktoré má množstvo predajní, reštaurácii a foodcourt.
Jeho návštevníci majú však smolu, pretože na rozdiel od prevádzok McDonald’s a samostaných reštaurácií v centre mesta, poplatok za použite toaliet platia zákazníci rovnako, ako ľudia, ktorý tam neutratia ani halier.
A na druhej strane premávajú z blízkej zastávky tri linky, financované inými nákupnými centrami, ktoré zadarmo prepravujú cestujúcich do tých nákupných centier.
absurd