SBB nie je DPB, ze by zavadzali hluposti nesuvisiace s predmetom cinnosti bez nejakeho dlhodobejsieho planu.
Ze je to uplny nezmysel, si si prave vycucal z prsta.
V tvojom uplne prvom prispevku sme sa okrem ineho mohli dozvediet ze "asi chystajú cestovanie za bitcoiny", co je uplny nezmysel ktory si si vycucal z prsta.
Ze zatial nepredavaju v automate si sa mohol dozvediet z mojho uplne prveho prispevku, takze teraz objavujes Ameriku.
Ja som v nejakom prispevku pisal o QR kodoch a to ti staci na to, aby si z toho zrazu (pre mna nepochopitelne) odvodil, ze nepoznam rozdiel medzi formami predaja listkov. Zda sa mi, ze ti chybaju zakladne schopnosti na vedenie diskusie... ?
http://fortune.com/2016/10/28/swiss-rail-operator-sbb-bitcoins/
Tu to je uvedene explicitne: "While bitcoins can be purchased, they won’t be accepted as payment at the machines, meaning ticket revenues will be unaffected by changes in the bitcoin exchange rate."
Takze v ziadnom pripade nejde o kupovanie CL. SBB bude v zmysle clanku iba sprostredkovatel predaja meny. S dopravou a kupovanim cestovnych listkov to ma presne nic.
Tvoj citat je odveci tak ze si ho uplne vytrhol z kontextu debaty kde sme sa bavili o EP a jej moznych nahradach, pripadne dalsich formach elektronickeho predaja cestovnych listkov. Konkretne bol ten citat reakciou na tvoj napad aby cestujuci scanoval nejaky oznacovacom generovany QR kod vo vozidle pomocou mobilnej aplikacie dopravcu/koordinatora. Na to som reagoval ze dnes je trendom presun k plateniu cestovneho priamo beznou platobnou kartou (Londyn, Ostrava, v horizonte 1-2 rokov Brno...).
Ako s tym suvisi to ze SBB bude v automatoch predavat bitcoiny nie je vobec zrejme, ale okrem subjektu to s dopravou a platenim cestovneho nema nic. Aj keby eventuelne zaviedli platenie cestovneho bitcoinami (o com zatial nikde nic neuvadzaju), stale ide o PREDPREDAJ listkov v AUTOMATE, co je nieco fundamentalne odlisne od toho o com bola debata z ktorej si vytrhol ten citat, kedze ten sa vztahoval na elektronicke odbavenie cestujucich vo vozidle, nie na predpredaj CL (tam karty nie su trend, ale samozrejmost uz niekolko rokov) a navyse scanovanie QR kodu tam je kvoli tomu ze tak proste taketo platby bitcoinami funguju.
Vidím, že zatiaľ nie je vobec známe, ako chcú tie lístky predávať. Kazdopadne, na tvoje "Trendom vo verejnej doprave je pouzivanie beznych bankovych kariet" nemohol reagovat nikto kompetentnejsi, nez SBB. ?
Toto povazujem za velku vec, najvacsiu vo verejnej doprave za posledne roky. Svajciarske zeleznice su predsalen nieco ine, nez nejaka elektricka v Edimburghu alebo metro v Spanielsku.
"93 v princípe tiež stratí zmysel" - To ale za predpokladu, že by mala električka po celej trase preferenciu a obnovila sa trať po Štefánikovej. Inak L93 z hľadiska jazdnej doby pre tých, čo bývajú na sídlisku Lúky je ďaleko atraktívnejšia z donedávnej osobnej skúsenosti.
20minút L93 versus 17minút L95 + (minimálne) 17minút L1 aspoň teraz. Pravda po dobudovaní električkovej trate až na koniec Petržalky sa trasa narovná a ušetria sa nejaké minúty, ale L93 zostane zrejme rýchlejšie spojenie.
zakaznik
Toto povazujem za velku vec, najvacsiu vo verejnej doprave za posledne roky. Svajciarske zeleznice su predsalen nieco ine, nez nejaka elektricka v Edimburghu alebo metro v Spanielsku.