Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #214158:
To by som rád videl, kde je to v zahraničí nejak masívne rozšírené. Rozumnejšia by bola zelená nesvietiaca šipka ako v Nemecku.
Reply on: S499.1023 #214154:
- Viedenský dohovor niekde prikazuje používanie doplnkovej zelenej šípky?
- V minulosti by som ťa postavil na 10 minút ku kriźovatke pri trnavskom cukrovare, zistil by si, prečo je to hovadina. Lenže už tam tú šípku s pochopiteľných dôvodov zrušili.
- Za druhej svetovej vojny, keď americkí piloti zaťahovali podvozky na zemi namiesto ovládania klapiek, tak zmenili dizajn ovládačov. Lebo pochopili, že ak vznikajú chyby z toho, že niečo vyzerá podobne ako niečo iné, treba to zmeniť. A to boli piloti, nie človek milión v aute.
Reply on: 810zssk #214157:
To samozrejme nie, ale ani nevylučuje, takže neznalec vyrazí do zahraničia a bude páchať chaos tam.
Reply on: S499.1023 #214154:
Viedensky dohovor predsa jej pouzivanie neprikazuje.
Reply on: TeBeCe #214155:
Však Pangrác je dobrý inštruktor ? .
Reply on: zakaznik #214153:
Nie je pravda. A máme nejaký Viedenský dohovor, že?
Reply on: S499.1023 #214152:
Doplnková šípka by sa podľa mňa mala prestať používať. Prax ukázala, že pre priemerného vodiča je to príliš zložité.
Reply on: roman2 #214147:
Na kruhový signál voľno alebo na signál v tvare šípky? Lebo odbočovanie na kruhový signál (vrátane doplnkovej šípky) nie je bezkolízna a ani nikdy nebolo.
Reply on: Miro #214132:
Netuším, ja som to len pridával ako ideový návrh pre prípad, že by neprešla kolaudácia istého mosta... ?
Reply on: roman2 #214147:
Mohol to schvalit tak ze je to uplne normalna vec v zmysle zakona. To je pointa plneho zeleneho signalu.
Reply on: roman2 #214147:
Viedenský dohovor k cestnej premávke:

Čl. 16 ods. 2
"While changing direction, the driver shall, without prejudice to the
provisions of Article 21 of this Convention regarding pedestrians, allow oncoming
vehicles on the carriageway he is preparing to leave, and cycles and mopeds moving
on cycle tracks crossing the carriageway he is about to enter, to pass."

Čl. 21 ods. 2, časť písm. a
"drivers turning into another road at the entrance to which
there is a pedestrian crossing shall do so slowly and give way, if necessary
stopping for this purpose, to pedestrians already using, or about to use, the
crossing"

K augustu 2014 podpísalo 73 štátov.
Reply on: 810zssk #214145:
Na Slovenské pomery nič neobvyklé keď odbáčaš vľavo na signál "voľno" a chodci na druhej strane kam odbáčaš (dajme tomu spomínaná križovatka) majú tiež "voľno" ? na niektorých križovatkách bežná vec,nerozumiem ako toto mohol niekto schváliť ?
Reply on: Volodaaaa #214142:
Videl som aj obmedzenie rýchlosti zrušené značkou ZA križovatkou

Ale pozerám, že sa tu debata zvrhla a už sa nebavíme o MHD, ale o IGK ?
Reply on: roman2 #214144:
Istotne vies do momentu kedy sa tam zmeni organizacia dopravy a zelenu spolu s tebou dostane napr. chodec..
Reply on: Volodaaaa #214142:
Na križovatke Pionierska/Račianska nepotrebuješ spomaľovať,aby si sa presvedčil či proti idúce vozidlá stoja,to predsa vidíš ? keď tadiaľ jazdíš tak už istotne vieš ako je tá križovatka nastavená ? skôr ma rozčuľuje absolútna ignoracia vodičov na križovatke Kukučínova/Jarošova...Vodiči absolútne nerešpektujú obrovskú modrú dopravnú značku so zakreslenými jazdnými pruhmi,ktorá presne usmerňuje vodičov do akého pruhu sa majú zaradiť ak chcú ísť priamo na Pioniersku alebo ak chcú odbočiť vpravo alebo vľavo na Račiansku.Koľkokrát som v kolíznej situácii a tí ktorí ma obmedzia ma ešte vytrúbia ?
Reply on: Volodaaaa #214142:
Mimochodom, podobným problémom je križovatka Čulenova s Landererovou. V smere od Eurovei odbáča doľava veľké množstvo áut s tým, že v smere zo severu iba veľmi ojedinele pokračuje vozidlo rovno po Čulenovej k Eurovei. Vodiči sú tak zvyknutí, že považujú svoju prednosť za absolútnu. Z asi štyroch mojich prejazdov som sa skoro štyrikrát čelne zrazil s vozidlami idúcimi z Eurovei, ktoré na mňa ešte trúbili.
Reply on: 810zssk #214135:
Mne išlo iba o legalizáciu súčasného stavu. Pretože týmto "rozmaznávaním" vodičov sa dosiahne iba zhoršovanie stavu bezpečnosti premávky.

Na základe vlastných skúseností môžem povedať, že dosť vodičov:
- nepozná pravidlo prednosti sprava (aj keď som už stretol experta, ktorý si ju vynucoval pri výjazde z parkovacieho miesta),
- nepozná význam doplnkovej zelenej šípky,
- nevie, že križovatkou sa rušia niektoré dopravné obmedzenia,
- nečíta dodatkové značky,
- nevie, že pri odbočovaní vľavo majú prednosť protiidúce vozidlá (a to aj pri plnom signáli).

To všetko preto, že veľká časť križovatiek má určenú hlavnú cestu, že doplnková šípka sa používa na 98 % tam, kde je miestnou úpravou zabezpečená úplná prednosť, dopravné obmedzenia sú často zrušené značkou pred križovatkou, dodržiavanie dodatkových značiek sa nekontroluje políciou a plné svetelné signály sú často použité nesprávne. Naozaj ma zaujíma, koľko vodičov idúcich z Pionierskej na Račiansku pri signáli "voľno" spomalí a overí si, že protiidúce vozidlá stoja.
Reply on: roman2 #214140:
niekto tomu hovori "pomaly dalej zajdes", ja tomu hovorim "Na nas dolezitych sa pocka" ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.