Čo je na tom logické, že keď ideš rovno, tak máš prednosť, a keď ideš doprava, tak nemáš a v druhom prípade pred jednými protiidúcimi vozidlami nemáš prednosť a pred druhými áno. Nebolo by jednoduchšie nechať to všeobecným pravidlám?
podľa mňa tá sivá farba má niečo v sebe proti hrdzaveniu... a je to jednoduhco lepšie... síce na tej červenej tá hrdza je málo vidno, ale tá sivá ak sa bude udržiavať nebolo by to zlé možno by to aj IGK neprehliadalo a nenarážalo do tých stĺpov
no ja nechválim realizáciu ☺ iba ideu, do realizácie už nevidím. Tak či tak stožiare v hornom úseku budú hádam iba "na dožitie"... a tá sivá farba sa vraj podľa magistrátu používa presne preto, že dobre kryje.
Tie znacky v tychto pripadoch su uplne v poriadku a logicke, co ti na nich vadi? Obchadzanie ostrovceka zlava nie je realny problem, VDZ ti totiz obchadzanie neumoznuje.
Inak KDI BA robí osudovú chybu v dopravnom značení. Neviem, či ste si to všimli, ale jedná sa o "rozmaznávanie" vodičov.
V BA je naozaj vysoký počet svetelných križovatiek s kruhovým signálom, kde pri odbočovaní vľavo nie je komu dávať prednosť a nie je tu umiestnený ani signál na opustenie križovatky. Vodiči si na tento stav zvykajú.
Doplnková zelená šípka sa tiež využíva ako náhrada za plnohodnotný šípkový signál a to, že vodiči to tak vnímajú možno vidieť na niekoľkých križovatkách, menovite Legionárska/Špitálska alebo v Mlynskej doline pri odbočovaní z nadjazdu nad D2 doľava po oboch stranách.
A to nespomínam posledné trendy ako dopravná značka na striedavé radenie (!!!), prípadne ukončovanie dopravných obmedzení ukončovacou značkou pred križovatkou (!!!).
Mozno prva nizkopodlazna elektricka (nepocitam testovaciu) v hlavnom meste, v ktorom sa sucasny primát chváli ze po 53 rokov sa obnovuje elektricka do Petrzalky? ?
Vyzerá to super a tiež ma teší, že sa natierajú aj hrdzavé stĺpy a dokonca, že niekoho konečne napadlo (už pred nejakým časom) zjednotiť farbu v rámci celého mesta na striebornú (= sivú ☺ ). Je to možno somarina, ale civilizovanejšie kultúry zvyknú dbať aj na vzhľad ulíc... takže chválim.
len tak ako sa pozerám na dnešný update mám pocit, že ak by sa takto rýchlo robilo v tomto meste, tak by to tu ináč pekne vyzeralo ja som si myslel že oni maximálne budú mať rozobrané koľaje viď dúbravka ale oni cca mesiaca hotový úsek k hlavnej stanici ešte to pokračovanie a normálne nebudem veriť vlastným očiam ...
Paranoja? 41 je úplne iná, od toho nezávislá iniciatíva starostky Rosovej a prišla aj oveľa neskôr.
Zrušenie školského spoja do Čunova bolo už načaté k 1.7. kedy sa rozhodlo že kĺby ostanú na 91/191 aj cez školský rok. Druhý argument spomenutý v tom liste bol, že sa tam vozí pár deciek. Skutočne ak sa tam vozí do 10 žiakov tak neviem či to má byť až taká priorita držať pre to v rannej špičke inde nepoužiteľný voz (aj keď je to iba 40 min.), keď dnes nevie DPB vypraviť. A tiež keď je po nasadení kĺbov na 91 v každom spoji zaručene dostatočná kapacita.. teda v úseku Čunovo - Jarovce 100%tne.
Ono všeobecne okrem Mokrohájskej a školského spoja 1 všetky ostatné vznikli v 90tych rokoch tak, že DPB vyhlásil "akciu", že ktorá škola posunie začiatok vyučovania neskôr ako na 8:00 (teda 8:15, 8:20, 8:30), dostane školák (grátis). A tak sa vtedy pozavádzalo cca 10 školských spojov +- hádam vo všetkých častiach Ba, s tým že väčšina chodila iba ráno. Teraz je už iná doba a všetky tieto školáky sa postupne prehodnocujú. Samozrejme niečo iné je, ak si za ne patričná škola (školy) niečo pripláca, alebo ak prispieva mestská časť...
Ike
http://tinyurl.com/oprffyf
http://tinyurl.com/n5drpbz
http://tinyurl.com/llvksdk