Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #201436:
Dakujem.
Inak k prímestským linkám: Nepoznáte niekto legislatívu týkajúcu sa krížového financovania? 801 a 901 sú totiž akože komerčné (801 len medzištátny úsek, 901 celá), pričom osobne mám podozrenie že DPB ich môže krížovo financovať z dotácií na MHD. V Česku bolo toto napadnuté Jančurom u Českých dráh, takže by ma zaujímalo či by to bolo možné aj u nás.
Reply on: 810zssk #201453:
Väčšina politikov sa tvári, že verejný rozpočet je ich ?
Reply on: Ike #201450:
Samozrejme, ten niekto nech si to plati zo svojho 🙂
Reply on: MatejBA #201451:
zabudol si dodať, že niekto vplyvný ?
Reply on: Ike #201450:
Tak podme rovno platit MHD Hornej Marikovej, co ak tam byva niekto z BA ...
Reply on: 810zssk #201449:
Pre niekoho to "cudzia obec" nie je ?
Reply on: IGIs #201448:
Tunel. Nic nez obycajny tunel mestskych penazi v prospech cudzej obce.
Tak ohľadne L630 bol podpísaný dodatok /treba prekliknuť na zmluvy, vpravo sa zobrazia podrobnosti a na spodu je PDF-ko/
http://www.digitalnemesto.sk/sk/detail/povinne_zverejnovanie&idCity=507911000
Reply on: Valec #201444:
Poobedňajšia špička je menej intenzívnejšia. Je to dané viacerými faktormi: jednak pracovný čas v zamestnaniach je odlišný, no čas ranného nástupu je často totožný a jednak ak zoberieme študentov, ktorí tiež tvoria významný podiel cestujúcich, tak väčšina začína prvou alebo nultou hodinou (prakticky všetci vo veku od 6 do 19 rokov) a končí odlišne.

Vo vedeckých článkoch týkajúcich sa pohybu za prácou je špička definovaná rôzne, no najčastejšie som sa stretol s intervalom 6:00-8:30. Definovať tú poobedňajšiu je horšie. Môžeme sa baviť o intervale 14:00 - 18:00 no intenzitou nedosahuje ani polovicu rannej.
Reply on: dyspozytor #201443:
Inak tie Sv vlaky z MA do BA su tiez uzasne efektivne.
Reply on: Ike #201442:
Chcem podotknúť, že ak sú intervaly dosť natiahnuté, automaticky klesá záujem ľudí vyčkávať na zastávkach najmä v horúčavách alebo daždi, a počet cestujúcich na prekvapenie môže týmto ešte viac poklesnúť čo už teraz badám. Doprava nie je dostatočne dotovaná ako už vieme , niektoré intervaly sú príliš osekané, dlhé a už nezaujímavé čo takmer nepoužiteľné pre cestujúcich ktorý sa niekam ponáhľajú. A tak týmto stráca v záujme takú linku používať. Busy v poslednej dobe sú čoraz prázdnejšie.... Ak by sme chceli dostať ľudí do Busov, treba prv radšej skrátiť intervaly, snažiť sa predĺžiť niektoré linky a presvedčiť, že to DP mysli naozaj dobre, že preferuje pohodlnosť, rýchlosť, a nie vystávanie na zastávkach a sedieť radšej v upchatých križovatkách. Dotovať dotovať a dotovať v opačnom prípade dovolím si povedať na tento doterajší stav. - Celé zle.
Reply on: Ike #201442:
Pre platiacich cestujúcich s takýmito možnosťami existuje úplne jednoduché riešenie (používané v Nemecku či Británii) - predplatný lístok, ktorý neplatí v rannej špičke* s cenou o 20-30 % nižšou ako bežný PCL. Myslím (je to aj v tom grafe, ale aj moje skúsenosti tak hovoria), že popoludňajšiu špičku už veľmi riešiť netreba.

Ad dôchodcovia... v minulosti existoval PCL dôchodca špeciál, ktorý v pracovných dňoch platil v časoch od 9:00 do 14:00 a po 17:00, ale v kategórii dôchodca tvorili jeho predaje 0,15 % podiel, čiže v tejto skupine veľký záujem nebol (i keď to mohlo byť aj malým cenovým zvýhodnením a obmedzením aj popoludní).

😉 môžeme filozofovať nad tým, v akom časovom rozpätí tú rannú špičku zadefinovať
Reply on: AAA #201425:
vylukovy obeh : 3020 / 2093 / 2526/ 739. Vyziskalo sa skratenie Sv jazdy 2093 namiesto MA - BA, len MA - DNV s pokracovanim nahradnej supravy na 2526 ► v BA prechadza do vl.739 podla normalneho obehu. Pri meskani 2526 sa meskanie samozrejme prenasa na 739... Povodne podla GVD mal Sv 2093 prichod do BA uz 17:05, teraz realne dojde tou 2526 tak cca17:30-35... nic viac, nic menej...
Reply on: Valec #201441:
Je potrebné sa vážne zamyslieť nad týmto riešením. v určitom kontexte sa mi to páči. Ak zohľadníme, že nemalý podiel cestujúcich nemá fixne určený čas cestovania počas dňa (napr. spomenutí mladší dôchodcovia idúci do záhradiek, matky na materskej dovolenke idúce do nákupných centier), bolo by celkom prospešné ich motivovať cestovať v sedle a pokúsiť sa aspoň mierne zotrieť rozdiely v počte cestujúcich medzi špičkou a sedlom.

Na podobnom princípe fungujú aj viaceré iné ekonomické subjekty, ktoré majú rôzne "happy days" alebo "happy hours".
Reply on: Ike #201440:
Nie len že zaplatia... na potrebné výkony obmedzíme nejakú inú linku, však načo má napr. napr. L68 v špičke až 4-min. interval, keď L41 má až 20.
Reply on: Valec #201439:
Ja viem 🙂 Zavedieme dôchodcom znovu 41 na Hlavnú stanicu napriek súbehu s linku 64. Aj to zaplatia bežní cestujúci.
Reply on: Ike #201437:
Ty nevieš, že na Slovensku je in zavádzať nové a nové zľavy pre určité skupiny občanov a následne zvýšiť ceny pre tých posledných platiacich? Zrušenie zliav v rannej špičke nie je politicky priechodné, však by ťa dôchodcovia palicami ubili za to, že by si museli zaplatiť cestovné, keď "potrebujú" v pondelky a štvrtky mohli stáť pred LIDLom už 10 min. pred otvorením, aby sa mohli prehrabovať v novej akciovej ponuke.
Reply on: endrucio #200869:
Pred mesiacom som sa tu rozčuloval, že DPB požaduje poslať sťažnosť poštovou zásielkou, čo v prípade reklamácie nevytlačenia dvoch CL v celkovej hodnote 1,8 EUR mi prišlo ako nelogické.

Kvôli férovosti považujem za dôležité napísať aj pokračovanie príbehu.

Pokúšal som sa elektronicky podpísať sťažnosť, ale ten systém je tiež kategória sama o sebe...
Nakoniec som sa rozhodol, že to poriešim osobne, keď budem mať cestu okolo dopravného podniku.

Keď som sa vrátil z dovolenky, v mailoch na mňa čakalo vyrozumenie od DPB, že moja sťažnosť bola opodstatnená (na základe prebytku peňazí v danom automate) a vracajú mi 1,8 EUR. Včera mi dorazil aj šek, takže v tomto prípade musím dať dopravnému podniku maličký palec hore za kladné vybavenie reklamácie.
Reply on: diwi #201435:
Možno by stačilo zrušiť bezplatné cestovanie dôchodcov v čase rannej špičky ? Ale nie, len si spomínam na cestovanie rannou 28 z DNV. Stáli sme na každej zastávke lebo tam vystupoval dôchodca idúci do záhradky. Ráno o 7.00. Neviem, či by niečo nestihol keby išiel povedzme o 9.00

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.