Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Rubber38 #197133:
Možno sa raz zjednotenia dožijeme.... No, keď nazvali Šarišan Rex nie som si taký istý. ?
Reply on: Error 0x007 #197135:
hej, vzdy si predstavi "kralovsky" a potom som nemilo prekvapeny co pristavia ?
Reply on: Ámos #197131:
Práveže mobil bary sa prevádzkujú hlavne na zvolenských rýchlikoch. Lenže systém je nastavený tak, že mobilbarista je platený od tržby a ak chce niečo slušne zarobiť, musí mať tržbu aspoň tak 80-100€. Teda tú prácu nechce nikto robiť (na Zvolen je úspech, ak je za celý deň tržba 60€) a keď nie sú ľudia, tak sa obsadzujú vlaky podľa priority. Ďalší problém je ten, že na niektoré/od niektorých vlakov sa proste rozumne nedá dostať - takže buď sa tie vlaky neobslúžia, alebo bude mobilbarista niekde nocovať (tým sa dostávame znova k prvotnému problému, kto takúto prácu bude robiť?).

Proste to chce, to bolo určitej miery dotované od ZSSK, pretože to je bonus pre železničnú dopravu a dobrý reklamný ťah. Potom bude môcť byť mobil bar na každom diaľkovom rýchliku a budú aj ľudia, čo to budú ochotní robiť.
Reply on: Rubber38 #197133:
+ REX znie zaujimavejsie ?
Reply on: Rubber38 #197133:
REXov sa uz nezbavis. Musime sa opicit po zapade, tak ako v pripade S-kovych liniek v IDS (pritom pri Sku sa da pochopit ze nemame nic provnatelne, zato zavadzanie Rexikov ked mame Zr sa mi zda zbytocne)
Reply on: david1 #197132:
V poriadku, ale ak sú REX a Zr v podstate rovnaké kategórie, tak nech ich zlúčia do jednej, ľudí to len zbytočne pletie. Nech sú všetky Zr a do Viedne nech si chodí REX. Hotovo. Nech to proste neni tak aj tak, načo...
Reply on: Rubber38 #197123:
Nie komercne vlaky ale nazvy. Možno lepšie ich nazvať marketingové. Rexy sa prevzali z Rakúska.
Reply on: barack40 #197127:
tak preco to sakra vzdy chyba na vsetkom co smeruje do Zvolena? Clovek ked si nestihne kupit, tak je jak sahara. Resp. to tak bolo ked som este pravidelne jazdieval.
Reply on: S499.1023 #197126:
Ono, veľa závisí aj od cenových relácii. Napr. pri mojich častých cestách z Brna do BA a späť si vždy zistím, aký dopravca prevádzkuje reštauračný vozeň. U ČD ma totiž vyjde 0,5l pivo na 33 korun, u MAV na cca 70-80, a len malé z plechovky ? Takže ČD na mne na rozdiel od MAV za ten čas už celkom slušne zarobili.
Reply on: Rubber38 #197125:
tak to je kategoria sama o sebe. Ja by som od ZSSK ocakaval, ze ked ma trvalo preplneny vlak tak ho posilni pridanim dvoch troch vozov. Ale chcem vela co? ?
Reply on: Ámos #197124:
to sa samozrejme tyka vsetkych tych Vojsinov, Urpinov, Polan, Gemeranov a Sitien...
Mala by to byt sluzba cestujucemu rovnaka ako wi-fi.
Reply on: Ámos #197124:
Prerobenie takého kupé ani nie je treba, veď mobil bar jazdí na Šarišane už dnes. A funguje to tak, že Wagon Slovakia si proste za to vyhradené kupé zaplatí - ZSSK to nestojí nič. Obsluha mobil baru má pritom všetky potrebné veci so sebou (vrátane vriacej vody) - celkovo taký plne naložený vozík váži tak 40-50 kg, no radosť nakladať do vlaku a chodiť cez koľaje ☺

Tržby na Šarišane extra zlé nie sú, dokonca párny Šarišan (v smere do BA) je jeden z najlepších vlakov, čo sa tržby týka. Ale je pravda, že súpravu by to mohlo mať lepšiu (cez pracovné dni to jazdí na spomínaných REXoch BA - Trenčianska Teplá a späť), zvlášť keď ZSSK je schopná nakresliť 200km denný beh aj novým súpravám, či 7,5 hodinové prestoje 671kám (obzvlášť žilinské obehy sú v tomto špecifické).
Reply on: Valec #197119:
Hej. A potom je tu iná skupina cestujúcich, ktorá do dialkového vlaku bez špajzáku ani nenastúpi (samozrejme s výjimkou jednonočného ubytovacího vlaku). Preto sú pre mňa jediné prijatelné vlaky na SK IC, EC a rýchliky BA-KE.
Je inak zaujímavé, že na relácii BA-KE sú tie špajzáky stále plné, zatial čo keď sa prevádzkovatel špajzáku z predpendolinnej Slovenskej Strely pokúsil o jedálenský vagón na Horehroncovi/Dolehroncovi, musel ho ani po nie jednom grafikone zrušiť pre totálnu prepadákovitosť. Horehronci mali zo sortimentu Speisewagenu záujem jedine o borovičku.
Reply on: Ámos #197124:
Len je otázne, ako by si taký vozík razil cestu cez východniarskych študentov okupujúcich uličku ? Tí si sa ti asi moc nepoďakovali.
Reply on: Valec #197119:
No prerobenie jedneho kupe vo vozni na zazemie pre tetu s vozikom a s predajom bagiet, cukroviniek, napojov a dennej tlace, by si na seba zarobilo.
Reply on: david1 #197121:
REXy nie sú komerčné vlaky, aj preto na nich platí rovnaká tarifa, ako napr. na Os. Komerčné sú len IC a Ex Chopok, pokiaľ viem. Takže moja otázka stále platí
Reply on: david1 #197121:
Tak, tá vzájomná výmena výkonov je častá, pri medzištátnych súpravách je to bežné. A nielen u vozňov, ale aj u strojvodcovských čiat. Malo by to byť nastavené tak, aby sa to vzájomne ako-tak vyrovnalo, čiže niektoré výkony na našom území zase riešia MAV, ČD a pod. Je to logické, inak by sa zakaždým na medzinárodných trasách muselo prestupovať prihraničných staniciach k inému dopravcovi.
Reply on: Rubber38 #197120:
Čo ja viem tak vlaky ako Rex a ic a ec sú komercne nazvy. Platia stále klasicke os,zr,R a Ex. Ináč naše nové rychlikove súpravy sa dosť používajú na R do Cz. Hlavne z Ke,Za a Zv.
Reply on: david1 #197118:
To je samozrejme rozumný argument. Ale v takom prípade by som bol rád, keby že sú na Rýchlikoch zavedené isté základné štandardy (napr. reštauračný vozeň, podobne ako oddiel pre prepravu imobilných, atď.) a posilové vlaky, ako je tento, mali zvlášť kategóriu, napr. VR, teda vložený rýchlik. Síce by to bolo na jednej strane ďalšie rozširovanie kategórii vlakov, a tých je už dnes celkom dosť, ale na druhej strane by ľudia hneď vedeli, že aha, tuto pravdepodobne pôjdu samé črepy, nebude reštauračný vozeň, atď.

A pri tejto príležitosti ma napadá ešte jedna otázka: načo je vlastne dnes ešte dobré označenie Zr (zrýchlený vlak)? Resp. prečo sa tieto vlaky nepreznačia na REXy, v čom sa od nich odlišujú? Mne osobne to totiž príde zbytočne mätúce a zložité, ale možno sa mýlim, preto sa pýtam
Reply on: Rubber38 #197113:
Podľa dostupných internetových zdrojov má ZSSK 23 reštauračných vozňov, pričom v súčasnom grafikone je potreba 15. Či tých zvyšných 8 je nutných kvôli zálohe alebo inej technológii ktorá neumožňuje ich nasadenie na jeden posilový vlak neviem. Avšak, ak by sa mal dokúpiť/zaradiť ďalší len kvôli Šarišanovi, tak som presvedčený, že je to ekonomický nezmysel.
Ono, taký reštauračný vozeň je vyše 40 ton mŕtvej váhy ktorú treba odviesť aj napriek tomu, že na seba nezarobí. Na jeho mieste tak môže byť obyčajný vozeň, ktorý poskytne ďalších 66+ miest pre cestujúcich. Vzhľadom na súčasné slovenské pomery cestujúci skôr ocenia pohodlné cestovanie aj na úkor takej doplnkovej služby, ako je reštauračný vozeň.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.