Reply on: 810zssk #195847:
Áno, ale je priama súvislosť medzi porušením MPR a vznikom nehody? Nehovoriac o tom, že za nehody sú vodiči tiež dosť dlhodobo postihovaní (iba za tie z ich viny..)Jasné, to by mali riešiť ako sa jazdí s ich vozmi za ich peniaze. Preto nech objektívne berú peniaze za nadspotrebu, prípadne za skutočne nehospodárnu jazdu (cez nerovnosti vo vozovke, na zastávkach..) ale toto sa nerieši a namiesto toho sa rieši rýchlosť.. ktorú síce môžu najlepšie objektívne zmerať, ale čo sa týka zaobchádzania s vozidlom alebo na kvalitu poskytovanej služby má najmenší vplyv. (Nehovoriac o tom že prekračovaním MPR vodiči doháňali meškania, prípadne krátkodobým prekročením MPR stíhali napr. na semaforoch zelenú vlnu čo mohlo mať pozitívny vplyv na spotrebu (redšej na krátky úsek tomu pridať a potom sa dogúľať do zastávky za križovatkou, ako zabrzdiť, počkať celý cyklus a potom sa z 0 rozbehnúť.)
Mike
Rýchlosť vidia podľa gps na monitore na dispečingu (a ešte na vybraných pracoviskách divízie autobusy) Vodič nevie koľko presne ide lebo tachometre zvlášť na starších vozoch nadmeriavajú, niektoré môžu teoreticky aj podmeriavať.. a vždy tu jazdia aj vozy ktorým tachometer nejde vôbec (ale tam by sa vodič mohol odvolať že fakt nevie koľko ide..)