Reply on: sysel777 #181432:
Vychádzajúc z histórie... pôvodné normy v (Rakúsko-) Uhorsku predpokladali, že elektrická mestská dráha sa bude stavať na rozchode 1000 mm. Všetky tie ostatné vznikli buď ako koňka, resp. boli určené aj na rozvoz železničných zásielok po meste (príp. oboje). V ex-ČSSR bolo viacero prevádzok s metrovým rozchodom, avšak všetky najmä v menších mestách (Ústí nad Labem, Teplice, Jihlava, Opava...) ktoré však boli po 2. sv. vojne v dosť biednom stave, ich rekonštrukcia by bola značne nákladná, a tak boli nahradené vtedy modernými trolejbusmi.
a nenakupovali by električky ako je Bombardier Flexity... problém BA je akurát v NEúdržbe tratí (typická navarená rovná koľajnica v oblúku), ale to je aj v KE pri 1435mm, treba sa aj tam ísť pozrieť, že to nie je také ružové, ako sa to podáva...
drink