Uplne uchvatne je, ze sa stale pocita s metrom ako nosnym systemom. Uz by to pomaly mohli aktualizovat. Vsak posudte sami.
Dalej si dovolujem citovat SMERNICE DOPRAVNEJ POLITIKY HLAVNÉHO MESTA SR BRATISLAVY
DO ROKU 2010:
Mimo ineho sa tam vravi:
- Zefektívnenie jestvujúceho systému MHD:
- zavedením preferencie MHD na komunikačnej sieti a v križovatkách robi sa to? Pozrime si trat na Zlate piesky
- prehodnotením linkového vedenia a využitia vozového parku počas dňa
- prehodnotením tarifnej politiky - ano, zdrazievanie
- skvalitnením prepravy (rýchlosť, pravidelnosť, presnosť, spoľahlivosť) prostredníctvom moderných systémov riadenia - akych? Vsak staci dfinovat postihy za predcasnu jazdu, kontrolovat to, pri meskani 5 minut strhavat premie, ak vodic neuda dovod, ktoremu uverim
- rozvojom flexibilných typov prevádzky. - najprv by mala byt vobec nejaka prevdazka, aby mohlo byt vobec nieco flexibilne
- Podpora zavedeniu nových typov vozidiel vyhovujúcich ekologickým kritériám. - to akoze tie plynofikovane serble?
- Zvýšenie kvalitatívnej a kvantitatívnej úrovne MHD systémovým riešením (rozhodnutie o príprave a realizácii nosného systému MHD vedeného v centre mesta podpovrchovo). - v tomto smere sa uz zacinaju objavovat konecne normalne navrhy, ale ked sa bude iba hovorit, tak to nepomoze, treba konat!
- Ďalší rozvoj trolejbusovej dopravy (kopcovité oblasti, Petržalka). - co tam ma treolejbus preboha robit? Suchtat sa este viac? - pozn. Turbo
- Vybudovanie technickej základne MHD v okrajových častiach mesta za účelom zvýšenia operatívnosti dopravnej obsluhy a zníženia jalových kilometrov a zároveň rekonštrukcia stávajúcej technickej základne. - Vozovna Dubravcice? Vsak mala stat uz v roku 1996, ak sa nemylim. A stojanka JD? Nekryta? A naco, ze?
- Zabezpečenie väzieb MHD a prímestskej dopravy v rámci koordinovaného systému s cieľom zníženia časových strát cestujúcich pri prestupoch. - BID? Co to je BID? Nechcene dieta...
Dalej si dovolujem citovat SMERNICE DOPRAVNEJ POLITIKY HLAVNÉHO MESTA SR BRATISLAVY
DO ROKU 2010:
Mimo ineho sa tam vravi:
- Zefektívnenie jestvujúceho systému MHD:
- zavedením preferencie MHD na komunikačnej sieti a v križovatkách robi sa to? Pozrime si trat na Zlate piesky
- prehodnotením linkového vedenia a využitia vozového parku počas dňa
- prehodnotením tarifnej politiky - ano, zdrazievanie
- skvalitnením prepravy (rýchlosť, pravidelnosť, presnosť, spoľahlivosť) prostredníctvom moderných systémov riadenia - akych? Vsak staci dfinovat postihy za predcasnu jazdu, kontrolovat to, pri meskani 5 minut strhavat premie, ak vodic neuda dovod, ktoremu uverim
- rozvojom flexibilných typov prevádzky. - najprv by mala byt vobec nejaka prevdazka, aby mohlo byt vobec nieco flexibilne
- Podpora zavedeniu nových typov vozidiel vyhovujúcich ekologickým kritériám. - to akoze tie plynofikovane serble?
- Zvýšenie kvalitatívnej a kvantitatívnej úrovne MHD systémovým riešením (rozhodnutie o príprave a realizácii nosného systému MHD vedeného v centre mesta podpovrchovo). - v tomto smere sa uz zacinaju objavovat konecne normalne navrhy, ale ked sa bude iba hovorit, tak to nepomoze, treba konat!
- Ďalší rozvoj trolejbusovej dopravy (kopcovité oblasti, Petržalka). - co tam ma treolejbus preboha robit? Suchtat sa este viac? - pozn. Turbo
- Vybudovanie technickej základne MHD v okrajových častiach mesta za účelom zvýšenia operatívnosti dopravnej obsluhy a zníženia jalových kilometrov a zároveň rekonštrukcia stávajúcej technickej základne. - Vozovna Dubravcice? Vsak mala stat uz v roku 1996, ak sa nemylim. A stojanka JD? Nekryta? A naco, ze?
- Zabezpečenie väzieb MHD a prímestskej dopravy v rámci koordinovaného systému s cieľom zníženia časových strát cestujúcich pri prestupoch. - BID? Co to je BID? Nechcene dieta...

Turbo
Takto. Ja pracujem v centre, autom by mi to z bytu trvalo rovnoko, mozno aj dlhise. Dnes to trva tramvajou 10 minut. Ale to neratam cestu na zastavku a cestu zo zastavky, popripade cakanie. Cisty cas sa predlzi o nejake minuty, takze od brany k brane to trva ihned 20 az 25 minut. A s autom mi toto odpada. Zasa pribudne hladanie parkoviska, ale co kazde rano chodim, tak vzdy tu vidim volne miesta. Cez den je to uz plne, ale vtedy mi to moze byt jedno. Takze nech ratam akokolvek, autom to je rychlejsie, aj ked samotna trasa mozno trva dlhise, ale aj to je relativne - technika jazdy, zvolena trasa, zapcha a pod. Ked vsak idem do devinskej, tak rozdiel je uz obrovsky. Lebo za 1. musim prestupovat, cim stracam cas a za 2. linka 21 byva spravidla natrieskana. Za 3. To, co na nej premava vonkoncom nemozem povazovat za autobus. Mne osobne neprekaza, ze vozidlo nema klimatizaciu, nehlasi zastavky, popripade nema displej. Mne vadi to, ze je spinave, hlucne, preplnene, smradlave, meskajuce. To mi vadi! O hlaseni zastavok mozem iba snivat! Ked som v Brne isiel nizkopodlaznym trolejbusom, tak mi bolo do placu, lebo v Bratislave sa toto povazuje za luxus, t.j. inde je to bezne. Inde sa povazuje klimatizacia celeho vozidla tiez za beznu vec.
MHD je v Bratislave na upadku, uplnom upadku. Comu nasvedcuje aj odliv cestujucich na IGK. Ako sam namestnik Kolada povedal, je to kriticke a neunosne. Ma uplnu pravdu. Ale neunosne je pre cestujuceho aj cestovanie nasou MHD.
Hlavne za sudruhovia spievaju o trvalo udrzatelnom rozvoji... To, co sa robi je trvalo udrziavany utlm, nie rozvoj. Akakolvek zmena, ktora nastane, je vzdy len zhorsenie voci vychodzemu stavu. Priklad je linka 131... Zrataj si, kolko autobusov ti tam ide teraz, a kolko tam islo pred zavedenim linky 131. Po jej zavedeni sa zrusilo viacej spojov, ako sa zaviedlo, takze je to redukcia. Ale DPB to dokaze predniest ako pozitivum, co prinesie iba dobre vysledky. V urcitom smere je to aj pravda, z inehu uhlu pohladu nie. Alebo nedavan zmena elektriciek. Ja osobne s tym suhlasim, aj ked d3k0 na to pinda. Jedine, co mi prekaza je zrusenie 10 minutoveho intervali v case spicky. Aspon rano to mohlo ostat. Viem, ze z rovnakym poctom vozov, co sme mali pri 10 min intervale sa dal zvladnut aj 8 min interval. Aspon na vybranych linkach. Tak nevidim dovod, preco by sa v kratkom casovom obdobi, najma v rannej spicke, nemohol ten interval zahustit aspon na tych povodnych 10 minut. Potom by som nefrflal, ale takto doslo k znizeniu kapacity, ci chceme alebo nie. Napr. na Dubravskej radiale a Karloveskej tiez. Lebo vlaky ostali radene tak, ako boli, viac ako 2xT nepouzivame. Iba intraval sa znizil, takze je to znizenie prepravnej kapcity. Inde, napr. Ruzinov, sa to nahradilo tym, ze na linke 8 su uz klbove vozy. Ci to ale nagradilo povodnu kapacitu je uz vecou preratania, do coho sa pustat nebudem.