to máme na území BSK 4 dopravcov a nevieme ich zjednotiť do jednej tarify a označovania liniek a pričom taký Juhuhomoravský kraj, ktorého centrom je Brno zvládlo väčší počet dopravcov dostať pod jednotnú tarifu a označovanie liniek.
tak som si pozrel tú "deklarovanú" kapacitu Ik435 - 166, B941/961 - 160/168, CC - 183, BN9,5 - 77, BN10,5 - 91. som zvedavý, ako by sa na takom námestí hraničiarov zatvárili, keby im na 95ke prišli dve BN za sebou a mali by "vykryť kapacitu" jedného MB alebo dve BN9,5 namiesto B941/ik ?
Slovak Lines je síce dotovaný krajom, ale 56% akcionárom je spoločnosť Bus Transport, s.r.o. (podľa www stránky), takže v prvom rade tá musí súhlasiť.
Inak na území BA premavá aj ďalší prepravca, ktorý nie je vôbec spomenutý ako SAD Dunajská Streda.
dobre som sa hneď z rána pobavil v printových BaNovinách (určite bude aj dnes na nete) na 3. strane veľká fotka Zahradkára, trojstĺpcový článok a obhajoba, že 23,4 mil. € za méďov je s DPB a cit.: "žiaľ, urobili sme chybu, keď sme uverejnili, že cena 40 Mercedesov je 23,4 mil. € bez DPH. Správne je, že táto suma je už vrátane DPH. To znamená, že z tejto sumy 23,4 milióna eur je potrebné odrátať 19 percent a nie prirátať.....Celková cena bez DPH je 14,7 milióna eur" ? wow, matematik ako vyšitý. Ad 1) nemôže odrátať 19 percent z celkovej sumy, ale sumu DPH, teda nenásobiť 0,81, ale deliť 1,19 a ad 2) ako sa dopočítal k číslu 14,7, som ešte nezistil, mne stále vychádza 19,66, t.j. 491,5 tis. € na kus (14,8 milióna Sk)
a druhá vec - oni sa v súvislosti s MB CapaCity pýtajú, či nie je výhodnejšie kúpiť menšie busy a viac kusov (19,5 vs 18m) a on odpovedá v štýle "obstarali sme 45 autobusov SOR BN, 4 Ivecá a dlhodobý nájom 20 Tedomov + zmena L50 na kraťasy a int 7. - prepravca musí nasadiť raz taký počet vodičov a v súčte mu vyjde 10 kratších busov drahšie..." ? a zloženie votzového parku "vidím vybavenie vozového parku DP v zložení mikrobusy, 9,5 a 10,5metrové busy, 12m, 18 a 19,5metrové. Tie najdlhšie sú dobré, lebo na istých linkách v špičke by dnes museli prísť aj 2-3 krátke za sebou, aby odviezli toľko, koľko naraz odvezie jeden M Capacity"... no comment porovnávať hrušky s jablkami, toť šikovnosť šéfa DPBZ...
+ na titulnej strane je spomínané, že 5.10 príde leasnutých 10 ks 18m NP Mercedesov, cecna 0,35-0,43 € za vzkm
Ja si pamätám, keď tu raz napísal vtedajší generálny riaditeľ DPB Róbert Kadnár v #94306 . Myslel som, že to sa za neho niekto iba "vydáva", ale podľa príspevkov #94307 a #94308 to asi naozaj písal on.
"... od zastávky „VD Úsvit“ pokračujú po svojej trase - na palubnom počítači potvrdia skutočnú polohu vozidla."
"... na priebežnej zastávke „Astronomická“ majú konečnú zastávku, výstupište - upozornia na to aj cestujúcich, po ich vystúpení pokračujú priamo na odstavnú plochu linky č. 39"
Toto mi pripadá byť taký interný (ale pre mňa zaujímavý) štýl informovania verejnosti. DPB ani imhd takto o takýchto detailoch v novinkách neinformuje pokiaľ viem. ? http://skratka.sk/7t8n8e
Nemajú šancu reagovať? Toto fórum je voľne prístupné, registrácia trvá nejaké dve minúty a predpokladám, že manažment DPB je natoľko počítačovo gramotný aby ju zvládol. Argument neplatný...
To su idioti, cisty idioti. DPB je mestsky podnik, takze ked suhlasi mesto, suhlasi aj DPB, Slovak Lines je dotovany krajom (kraj je teda jeho zakaznikom) a ten ked povie ze bude taka tarifa tak bude (inde sa o to dopravcovia biju vo vyberovych konaniach a nie si urcuju podmienky), naco su nam cenove vymery? A zostava uz len ZSSK, ale pokial mi je zname tak oni su (boli) pro-BID....
a nie je 5 mil v starej mene za tmave skla a klimatizaciu predsa len privela? Mat klimu je fajn, ale ta je ucinna hlavne ked su zavrete okna a dvere... na buse v mhd su vsak dvere kazdu chvilu otvarane, a tak horuci vzduch zvonku moze prudit dnu a je po klime...
810zssk
"So zámerom musia súhlasiť aj jednotliví prepravcovia."
To su idioti, cisty idioti. DPB je mestsky podnik, takze ked suhlasi mesto, suhlasi aj DPB, Slovak Lines je dotovany krajom (kraj je teda jeho zakaznikom) a ten ked povie ze bude taka tarifa tak bude (inde sa o to dopravcovia biju vo vyberovych konaniach a nie si urcuju podmienky), naco su nam cenove vymery? A zostava uz len ZSSK, ale pokial mi je zname tak oni su (boli) pro-BID....