Reply on: J #13419:
No, čo sa týka tých motorákov v Maďarsku: Hej, stiahli všetko, čo bolo vyrobené v Čechách, čiže motorové vozne Bzmot, u nás známe ako M152.0 čiže 810, to je taká tá krabička, čo mala jazdiť aj z Filiálky. Nič iné české nemajú. Také isté motorové vozne jazdia aj u nás aj v Čechách bez problémov. V MaĎarsku vznikol problém tým, že si ich Maďari upravovali podľa vlastného uváženia.
J
Teno článok:
http://www.bratislava.sk/INFO/FINANCIE/2003/030205.HTM
je o dlhu mesta. No prenás je zaujímavý hlavne z toho hľadiska, že minulý rok malo mesto prebytok 900mil. Rozpočet bol robený vyrovnaný vo výške 4,064mld. Z toho boli daňové a nedaňové príjmy vo výške 2,512033mld. SKK. Ten nárast treba rátať z tohoto hľadiska, lebo tie ďaľšie príjmy sú nepohiblivé. Ide o transfery, dotácie, atď. Ak teda rátame, že ten nárast bol v daňových a nedaňových príjmoch mesta, znamená to, že je tu o 900 mil na budúci rok viac (kedže tento rok idú na dlh mesta) o ktoré by DPB mal začať zvádzať silný boj. Je dôležité aby sa začalo lobovať na istých miestach a začať vysvetlovať.Z tohto hľadiska už nie je ani nereálny nákup nových autobusov (predpokladaný tender na rok 2004) a trolejbusov vo väčšom počte. A ďalej ak sa príjmy mesta zvýšili z predpokladaného stavu o takmer o 36% čo je slušný nárast, a ak by sme podobný nárast rátali aj na budúci rok, tak je to o ďalších 1,238mld. SKK viac a príjmy (daňové aj nedaňové) mesta by vzrástli na 4,65mld. SKK. A však tento nárast môže byť všelika ohrozený, ale myslím si, že nie je nereálne aby sa splnil, pretože spotrebný útlm, ktorý sa čaká tento rok na Slovensku by sa Bratislave mal trochu vyhnúť. No uvidíme aký bude rozpočet na tento rok potom to celé upresním.
A ešte: Nemčič, minister hosp., chce aby sa teplárenské spoločnosti, tak ako vodárne previedli na mestá. To znamená ďaľšie príjmy, kedže naše teplárne sú v zisku a ešte aj vrábajú el. energiu. Tú by mohli ďalej predávať DPB, samozrejme s primeraným ziskom. Po liberalizácií, to bude možné.