Reply on: Mikimaus #132084:
Celý problém tkvie niekde inde. Magistrát okrem električky plánuje vybudovať aj štvorprúdovú komunikáciu a dané územie urbanizovať. Vybudovať z toho tzv. "Centrum Petržalky" s jasnými dominantami - výškovými budovami. To je ten dôvod proti ktorému podľa mňa neustále prostestujú, aby sa územie pri Chorvátskom ramene prebudovalo na park a nie na administratívne centrá. A keďže prvým impulzom je električka, ktorá slúži ako dobrá výhovorka pre magistrát tak sa jednoducho bojuje aj proti tejto električke. Nemyslím si, žeby ľudia proti samotnej električke boli ale tu výstavbu komunikácií a polyfunkčných budov si magistrát mohol odpustiť. Ja to vidím tak, že výstavba električky sa stala bojom dvoch skupín za niečo úplne iné. Na jednej strane magistrát, ktorý odmieta postaviť iba samostatnú električku a na strane druhej občania, ktorí radšej ako zastavať to územie sú proti električke.
TeBeCe
investícia v Bratislave je vážne ohrozená postupom magistrátu sa uskutoční o 14.00 h v Malej zasadačke Domu novinárov na Župnom nám.
7 v Bratislave.
Iniciatíva občanov pod pracovným názvom ZEED (Za ekologickú a efektívnu dopravu) s podporou viacerých iniciatív a občianskych združení je presvedčená, že projekt električky do Petržalky, ktorý chce mesto realizovať, ohrozuje územie okolo Chorvátskeho ramena je nesystémový, finančne neefektívny a netransparentný. Nerieši problém dopravy v Petržalke a v Bratislave a navyše ohrozuje vybudovanie skutočného Nosného dopravného systému.
Informujú/Vystúpia: Martin Kugla - Ekonomické aspekty problému a možné čerpanie EÚ fondov (analytik Fair analyses), Vlado Dulla - Investície z hľadiska transparentnosti – požiadavky ZEED na vedenie mesta (odborný konzultant Bratislava Otvorene), Elena Pätoprstá - Možnosti spoločne prijateľného návrhu pre environmentálne aj dopravné riešenie pre zachovanie hodnôt územia Petržalky (OKO skupina zástupcov občianskych združení) a Katarína Šimončičová - Skúsenosti z Paríža (verejné zhromaždenia, hlavné trendy rozvoja európskych miest z hľadiska participácie občanov, dopravy a environmentu)