Ale ako (niekdajší) vodič trolejbusov určite aj Ty uznáš, že môže byť častokrát lepšie prejsť aj na akurát padnutú červenú (s poznaním pomerov na danej križovatke a neohrozením iných účastníkov), ako prudko zabrzdiť na oranžovú, so všetkými možnými následkami pre cestujúcich.
Fakt som čakanie do 5-6 minút nikdy neriešil. Čo ak sa pri vypočítanom čakaní 1 minúta vo vchode zrazím so susedom so skriňou medzi dverami? Alebo s poštárkou?
Napr. na to, keď bývam pri druhej zastávke, že prídem na zastávku tak, aby som tam nečakal 3 min. ale iba 1 min. Okrem toho, hovorilo sa tu nielen o intervale 4 min., ale aj 5-6 min.
Vo Viedni majú vodiči samozrejme presný rozpis, tie údaje, napríklad 4 - 6 minút sú len "vata" pre prípadné straty na trase. Aj na internete si môžem kedykoľvek nájsť plánovaný odchod z tej - ktorej zastávky. Ak je uvedené 4 -6 minút, tak plánované odchody sú každých päť minút. Tieto rozpätia sa neuvádzajú pri linkách s dlhšími intervalmi, len pri linkách, ktoré jazdia často.
Ak má linka interval 4 minúty. Tak napíšem, že to chodí raz za 4 minúty a nie 4 - 6. Ak má linka v priemere v hodine 7, 5 (odchody 00, 07, 15, 22, 30, 37, 45, 52), resp. 8, 5 minútový interval, tam logiku údaj interval 7 - 8 minút, resp. 8 - 9 minút má.
ivanbuto