Nikomu z Petržalku sa to nepáči, niektorý budú mať auto aj 1km od domu, nikto to nechce platiť šak už teraz platia samé dane. Po zavedení si myslim že všetci budú parkovať pred Tescom a Carrefourom...
To poslanci neschválili. Teraz je legislatívou dané, že parkovné môže vyberať iba obec - teda mesto. (Už staré mesto doteraz vyberalo protizákonne parkovné a Rosová si to aj uvedomuje, neviem ako sa s tým vysporiada Petržalka.)
Takže "nultý" bod parkovacej politiky mal byť, že by mesto prenieslo tieto kompetencie na mestskú časť, aby si každá mohla upravovať parkovanie a vyberať zaň. Mestskí poslanci to neschválili. Druhý bod mala byť samotná koncepcia parkovania.
Ja by som platil za parkovanie v meste aj 10 eur na deň, ak by mesto zabezpečilo dosť parkovacích miest pre rezidentov aj návštevníkov (formou P+R a parkovacích domov), funkčnú MHD, zariadilo, aby sa nedalo parkovať na tráve, na chodníkoch, ak by mesto bolo čisté a bez reklám. Lenže oni chcú vyberať poplatok, peniaze niekam odliať a žiadnu službu za to neposkytnúť. ?
Modelová situácia, ktorá sedí na dosť veľkú časť obyvateľov - máš trvalý pobyt v Ružinove (povedzme u rodičov), bývaš v Rači v prenájme (takže získať tam trvalý pobyt včšinou nemáš šancu) a pracuješ v Petržalke. Ak by každá mestská časť zaviedla túto blbosť, tak zaplatíš 2x 1000 eur na rok, pretože ani tam kde pracuješ, ani tak kde bývaš, nemáš trvalý pobyt. To je už 5,46 € na deň, čo vôbec nie je málo.
Alebo aj 2,74 eura pre CP (co stale nie je vela, mozno max 1 hodina prace denne). Ale tak nechapem ich logiku - kupim auto a potom uz ziadne naklady nebudu a budem parkovat ako vol, lebo prosto auto je zivotna nustnost a ist MHD je pod moju uroven...
Inde by platili tolko poplatkov, zeby si 3x rozmysleli, ci si vobec auto kupia, to len tu musia byt na kazdy dom/byt aspon 2 vozidla a na vsetko narok bezplatne.
Ma najviac dostalo, ked na Sme plakali niektori vodici, ako keby mali pravo priamo od samotneho Boha na bezplatne parkovanie ... A ked clovek spomenie MHD tak ako keby im nadaval ?