Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ibiza #208289:
Bohužiaľ geometria ostane nezmenená.
Reply on: Petto #208285:
Kde vidíš problém?
Reply on: Mike #208288:
Odkedy sa má robiť aj križovatka na Radlinského? V zadaní súťaže táto časť nefigurovala.
Reply on: Petto #208275:
Dnes som videla na skúšobnej jazde 7403. 😉
Reply on: Mike #208288:
Bude tam ten triangel vyzerať rovnako, alebo zmenia schému? Inými slovami - bude tam 3-kolaj, ako doteraz?
Reply on: Ttom #208287:
Neboj. To iba budú nachystané tie jednoduchšie úseky, tie zložitejšie ich ešte čakajú. Prejazd Žilinská, prejazd Mýtna -oba vraj majú byť celý čas v prevádzke, takže sa budú vymieňať po poloviciach a koľajová križovatka s Radlinského, kde budú nové výhybky a kríženia a tam to tušim bude aj s vylúčením (cestnej) dopravy po Radlinského
ta reko trate na Hl.St. nie je dako v predstihu? ci to uz po tej dubravskej mam ponicene a zdegenerovane vnimanie casu? ?
Reply on: Petto #208285:
Najneskor od pondelka ? Prinajhorsom to dopadne ako 210, ze sa bude jazdit Dubravka - Park kultury a tocit budu cez Vazovovu ?
Kedy "planuju spojazdnit" obojsmernost novych 30T ? Stale sa len soferuje z A kabinky . Vyzera to sice banalita, ale prave tie robia nasemu dopravcovi este vacsie problemy jak ine veci. Jednak aj pre prehadzovanie vyhybiek, ktore je ine z B kabinky skrz pantograf . Ci to uz do/prerobili ?
Ako to ze neni L6 po novom garantovana ? ? Vari sa dockame aj TX ?
Reply on: Mike #208280:
Obratisko sa samozrejme muselo vyhodiť kvôli tomu, že "odbornící" nepočúvali, že obratisko musí byť bokom a zaústené do oboch smerov. Stačí si pozriet pražské obratisko Hlubočepy alebo Dvorce - presne to sme tam potrebovali.
Takých renoncov je tam viac, aj tá úvraťová konečná je riešená veľmi nešťastne.
Mňa táto polemika vôbec neprekvapuje. My sme vcelku konzervatívna spoločnosť a na novinky sa skrátka chvíľu zvykáme. Obojsmerné električky sú pre Bratislavu potrebné a podobne ako všetky novinky (najmä tie staronové), to bude ocenené až po dlhšej dobe prevádzky a aj emócie opadnú. ? Maroša Schmidta si veľmi vážim pre dôležitú prácu, ktorú pre zachovanie nášho dizajnu robí, no jeho doménou je história a dizajn, nie technológia a budúcnosť. Jeho vyjadrenia beriem s nadhľadom, len ako hodnotenie na základe subjektívneho estetického dojmu. ?
Reply on: JaSomTu #208279:
Keby bolo v Bratislave metro, asi by ste to ani neprežili - obojsmerné, málo sedadiel...
Pre Vás poradím bicykel, tam sú len miesta na sedenie.
Reply on: JaSomTu #208279:
V čase začiatku výstavby už bolo jasné, že mesto ide prerábať dokumentáciu a obratisko zruší. Išiel pokyn stavebníkovi obratisko nerobiť, lebo sa čaká na "zmenu stavby pred dokončením". Ale buď stavebník pokyn odignoroval, alebo ten pokyn reálne nešiel a iba sa to povráva (bolo to zbožné želanie).
Obratisko sa dodatočne z projektu vyhodilo, lebo to bolo najjednoduchšie riešenie, ako zabezpečiť plynulé pokračovanie druhej etapy. (Ináč by sa potom muselo prerábať a ak to pokračovanie bude do 5 rokov, ani by tam nebola dodržaná 5 ročná udržateľnosť zvyčajne požadovaná od EU).
Reply on: Ibiza #208273:
Súhlasím, nové električky sú pekné. Nechápem prečo sa na verejnosti a najmä u odborníkov nepretriasalo, že vlastne v Petržalke obratisko vybudované bolo, ale !odborným" rozhodnutím ho následne (určite nie za malé prachy) zrušili. Dokedy budeme tolerovať neschopnosti platených úradníkov a nominantov mestských firiem? Ak už to obratisko bolo prakticky vybudované, mali sa nakupovať jednosmerné električky. V obojsmerných je málo sedadiel a kvôli obostrannosti sú proti sebe, čo väčšine cestujúcich nevyhovuje. Lenže kto by si z vedenia DPB vážil cestúcu verejnosť, pre nich je zaujímavé iba ich lóve a kšefty. Do budúcna už určite nakupovať iba jednostranné električky so sedadlami za sebou, potešilo by ma ak by aj boli rovnakej značky. A verejné obstrávanie za ďalšie eliny by sa malo začať čím skôr, aby sme mali obmenené všetky električky cez eurofondy najmä pri terajšej kríze eurozóny, keď nik nevie ako to dopadne.
Reply on: luky133 #208277:
Ako oni nevedia, ze mi mame tie urbanwaye tiez??? 😃
Reply on: Ibiza #208273:
Obojsmerné električky sa dajú v budúcnosti využiť napríklad na posilové linky, alebo vložené spoje počas špičky napríklad z Molecovej (kde nie je obratisko) do centra, pričom tam stačí dať jednu prepojovaciu výhybku a električka nemusí jazdiť v špičke takmer prázdna do Karlovky a Dúbravky. No a takto to môže fungovať na viac miestach 🙂 Takže využiteľnosť tam je. A elktričky tu budú aspoň 30 rokov a kto vraví, že dovtedy sa nebudú budovať nové trate aj na miesta, kde nie je miesto pre obratisko? 🙂
Reply on: Ibiza #208273:
A aby si bola spokojnejsia, predvcerom v noci dorazila 2. jednosmerna elektricka. Ano, to je ta co ma uctihodnych 69 sedadiel oproti obojsmerkam s 52. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.