Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #223278:
Ja nikde netvrdím, že všetko má ísť cez hlavnú. Iba sa mi zdá naddimenzovaná kapacita nového spojenia. Takto to vyzerá, že nákladná doprava zo Záhoria cez BA má trikrát vačší potenciál ako osobná, keďže sa jej navrhla celá nová vetva cez Rakúsko a ešte aj polpodiel zo "starej" vetvy.
Totiž, logicky, ak vznikne rakúsky obchvat i tunel popod Dunaj, na Prístavnom moste bude toľko voľnej kapacity, že vôbec nemusí chodiť náklad starou vetvou a poza hlavnú, ale môže tadiaľto a žiaden podkolibský tunel nebude treba riešiť. A komu je to kilometricky ďaleko, dá sa terigať cez Jablonicu.

Navyše, tých 4-6 koľají z dvoch vetiev v DNV vysublimuje kam? Či to už je mimo ŽUB tak nám to je jedno? Rovnako ako nám je jedno, že po celej krajine nám hnijú hlavné trate v stave od cisára pána a na území Bratislavy naprojektovaný exponenciálny nárast sa nevyužije, keďže sa nebude mať kam rozliať?

Nehovoriac o tom, že takáto utópia je zo súčasných verejných zdrojov neufinancovateľná a keď sa rozbehne snaha o jej plnenie, nemusí zostať na úplne základné veci, ako napríklad úprava polohy hlavnej stanice do medzinárodne akceptovateľnej podoby (dĺžka a tvar hrán), ktorá tu popri kreslení čiar kadetade zostala úplne nepovšimnutá na pôvodnom mieste ?
Reply on: Ike #223282:
Skoda. Zial z toho dost malo vycitat na nejake zmysluplne utvorenie nazoru.
Reply on: 810zssk #223281:
Dostalo sa to ku mne neoficiálne. Len toto mám. ?
Reply on: Ike #223267:
Je k tomu niekde nejaka textova cast?
Reply on: S499.1023 #223277:
Tak beriem to tak ze v Bratislave zatial nikde nemame absolutnu preferenciu a vodic moze signal stoj dostat aj v pripade ak ho krizovatka registruje. Myslim ze Farskeho je prikladom krizovatky, kde spravidla pada volno, ale v niektorych situaciach (napr. ak ine smery dlho nemali volno) moze padnut aj stoj, bez ohladu na (ne)prihlasenie sa do sluzby.
Reply on: S499.1023 #223278:
Doplním, že cez Slovensko prechádza niekoľko RFC koridorov. Konkrétne RFC 5, 7, 9 a 11.?

Ale súhlasím, že sú tam nakreslené aj úlety. Napr. ten tram-train, prípadne spojka HLST - Filiálka. Naopak TIOP pri Auparku potešil.
Reply on: Viko #223273:
Pretože prieťah cez Rakúsko nerieši tranzit 110/120 napríklad. A áno, ak chceme mať na 110 a 120 zmysluplný interval osobnej dopravy, nie je riešenie s dvoma obchvatmi naddimenzované. Stav, kedy VŠETOK nákladný tranzit cez Bratislavu ide cez hlavnú osobnú) stanicu, je hádam európsky unikát. Nehovoriac o tom, že ja nákladná doprava má perspektívy rastu a to rádovo väčšie, ako osobná.
Inak sú to samozrejme len symbolické čmáranice, ktor nehovoria nič o konkrétnom trasovaní tratí.
Reply on: 810zssk #223276:
V tom, že vodič sa bude rutinne spoliehať na preferenciu a ak nebude mať službu, vletí do križovatky. Preferencia má podľa mňa jednoznačne a bez diskusie reagovať AJ na fyzickú prítomnosŤ vozidla.
Nehovoriac o tom, že aj vozidlo bez PP, na objednanej jazde či idúce s náskokom môže zdržiavať vozidlo na linke.
Reply on: S499.1023 #223268:
V com je "vyslovene nebezpecne", ak sa mozem spytat?
Reply on: Mike #223266:
No a pointa bola prave to, ze riesenie s palubakom nevylucuje aj registrovanie do sluzby neprihlasenych vozidiel ktore prejdu cez dany bod a maju palubak - teda aspon ak to je spravene poriadne. Tym padom by preferencia nefungovala len pre vozidla ktore PP nemaju, ktorych je minimum (a v drahovej doprave by teoreticky nemuseli existovat vobec).
Reply on: Ike #223267:
Mapka vyzerá zaujímavo. Škoda že sa toho nedožijeme. Tá skratka popod Devínsku kobylu a Rakúsko vyzerá zaujímavo. By sa dali zokruhovať vlaky zo Záhoria. Od Senca zase cez letisko priamo do Petržalky či na N.Mesto. Najväčšie scifi asi prepoj z Filiálky na Hlavnú st. Tam by bolo dosť veľké stúpanie.
Reply on: Ike #223267:
Ak toto navrhol niekto zodpovedný, tak asi som stratil aj posledné ilúzie. Veď to je úplne nezmyselná utópia...
1) prieťah cez Rakúsko - na papieri to nevyzerá zle, ale mohli by byť problémy kvôli Kobyle, Sihoti a možno i NP Donau-Auen.
2) keď už by sme tu mali takýto prieťah, načo to duplovať tunelom popod Kramáre? To po DNV-Kúty sa chystajú chodiť také šialené objemy nákladnej dopravy, aby bolo treba dve trate pre ne???
3) Úvrať z Filiálky na hlavnú zrazu nie je nemožná? ?
4) Kto to celé zaplatí? A tobôž vo variante, kde tunely idú naprieč blokmi (Šancová) i šírym poľom s otáznou hydrogeológiou (Zlaté)...

Takže ja osobne to vnímam len alo ďalší z radu zdrapov vhodných akurát tak na založenie do šuflíka.
Reply on: Jajboli #223271:
Práveže DPB na nikoho nečakal ? Je lepšie ak sa to zavedie celoplošne, ako v podobe ďalších výnimiek.

Inak ŽSR s tým nič nemá.
Fakt si robia v BID z ľudí prdel? To DPB od januára čaká na Slovak Lines a ŽSR aby spustil bezkontaktnú platbu CL v označovačoch? Toto je megafraška!
http://www.tvnoviny.sk/ekonomika/1892805_v-bratislavskej-mhd-sa-da-platit-aj-kartami-system-je-vsak-vypnuty
Reply on: Ike #223267:
Uz len to, ako by od stanice potiahli v centre mesta vlak pod zem hned za hlavnou a ako by ho vytiahli pri TPD je komedia ?
Reply on: Ike #223267:
V df scifi?
Reply on: Mike #223263:
Takéto riešenie považujem, bez ohľadu na storočie, za vyslovene nebezpečné, pokiaľ nebude prihlásenie vozidla cez vysielačku (na základe služby!!! v Bratislave!!!) duplikovné na základe polohy vozidla.
Reply on: 810zssk #223264:
Ja som nepovedal, že to je problém. Avšak preferenecia na základe "klasických" spôsobov detekcie vozidla preferuje každú električku bez ohľadu na to, či je prihlásená v službe, alebo na linke ale neprihlásená v službe, alebo ide ako služobná jazda, objednaná šotojazda, alebo ani nemá vôbec palubák (pracovná, historická, ...).
Reply on: marosko12 #223252:
Vodičov do toho prosím nepleť. NESMÚ nič nastavovať, klíma pracuje v automatickom režime...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.