Reply on: S499.1023 #223278:
Ja nikde netvrdím, že všetko má ísť cez hlavnú. Iba sa mi zdá naddimenzovaná kapacita nového spojenia. Takto to vyzerá, že nákladná doprava zo Záhoria cez BA má trikrát vačší potenciál ako osobná, keďže sa jej navrhla celá nová vetva cez Rakúsko a ešte aj polpodiel zo "starej" vetvy.Totiž, logicky, ak vznikne rakúsky obchvat i tunel popod Dunaj, na Prístavnom moste bude toľko voľnej kapacity, že vôbec nemusí chodiť náklad starou vetvou a poza hlavnú, ale môže tadiaľto a žiaden podkolibský tunel nebude treba riešiť. A komu je to kilometricky ďaleko, dá sa terigať cez Jablonicu.
Navyše, tých 4-6 koľají z dvoch vetiev v DNV vysublimuje kam? Či to už je mimo ŽUB tak nám to je jedno? Rovnako ako nám je jedno, že po celej krajine nám hnijú hlavné trate v stave od cisára pána a na území Bratislavy naprojektovaný exponenciálny nárast sa nevyužije, keďže sa nebude mať kam rozliať?
Nehovoriac o tom, že takáto utópia je zo súčasných verejných zdrojov neufinancovateľná a keď sa rozbehne snaha o jej plnenie, nemusí zostať na úplne základné veci, ako napríklad úprava polohy hlavnej stanice do medzinárodne akceptovateľnej podoby (dĺžka a tvar hrán), ktorá tu popri kreslení čiar kadetade zostala úplne nepovšimnutá na pôvodnom mieste ?