Reply on: peter.tomsik #71470:
5. 25Tr ma naftovy motor (urceny pre dodavky a male nakladne auta), ktory vyraba energiu pre elektromotory - to co popisujes. Ten motor je primarne urceny na dodavku energie pre presun naprazdno (z/do vozovne) a nudzovu jazdu pri vypadku EE. Tvoje TDI by sa urcite natrapilo aj s prazdnym trolejbusom, plnym by nepohlo. Pozri sa na krutiaci moment - bezne autobusy maju cez 1000 Nm (starsie od 600 Nm). Ine charakteristiky ma motor pre osobne auto (tvoj 2 liter), ine pre uzitkove vozidla.
Keby sme chceli autobus s diesel-elektrickym pohonom, mali by sme sice autobus s vynikajucimi vlastnostami (videli sme na testovacej 24Tr), ale za cenu trolejbusu. No a duobus (rovnocenny pohon na naftu a elektrinu z troleja) je zrejme legislativny problem, a scasti aj politicky (mesta potom lubia troleje rusit).