Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jaakub #235313:
Aky? No taky ze:
- pri minimalke 580 eur ma naklady zamestnavatel 784,16 eur a zamestnanec vidi 476,74 eur v cistom
- pri minimalke 620 eur su naklady 838,24 eur a zamestnanec dostane 504,80 eur.

Cize pri zvyseni o 40 eur hrubej mzdy ju zvysis o 28,06 v cistom/zamestnancovi a o 54,08 eur naklady zamestnavatelovi. Cize stat si prilepsi o 26,02 na kazdom zamestnancovi len tym, ze zakonom nariadi vyssiu minimalku ako sa mu zachce.

Za minimalnu mzdu pracuje podla cisel asi 29 000 ludi. Takze kazdy mesiac stat vyberie na odvodoch o minimalne 755 907 eur naviac (asi 9,1 miliona eur rocne). A to este do vypoctov nezaratavam vsetkych, co zarabaju medzi 581 a 619 eur co dalsie miliony urobi, dane/danove zatazenia, zmeny davok pri vyssom prijme a dalsich XYZ veci.

Cize zjednodusene, zvysenie minimalky ma vplyv na zvysenie odvodov 🙂
Reply on: martinah #235312:
Len zo zvedavosti – aký vplyv má zvýšenie minimálnej mzdy na zvyšovanie daní a odvodov? Na minimálnu mzdu, okrem príplatkov za prácu v noci a cez sviatky, nie sú naviazané prakticky žiadne veličiny (v oblasti sociálneho a zdravotného poistenia naozaj nič). Ak zvýšenie minimálnej mzdy bude mať za následok nárast nezamestnanosti, tak naopak, dôjde k prepadu príjmu z daní a odvodov.

Čo chcem povedať je to, že zvýšenie minimálnej mzdy nemá žiaden vplyv na odvodové a daňové zaťaženie práce ľudí, ktorých odmena je už teraz vyššia ako plánovaná minimálna mzda.
Reply on: Valec #235306:
ani par hodin neubehlo a samozrejme avizovane nepriame zvysovanie dani a odvodov, prekvapi tento stat niecim vobec
uz len si pockat na realitu mhd zadarmo

https://ekonomika.sme.sk/c/22447611/krajniak-minimalna-mzda-2021.html?ref=trz
Jedna trochu OT otazka - medzi Svabinskeho a Markovou davali novy asfalt. Budu na nom po krajoch cyklopruhy a v strede cesta 1+1? Lebo tie krajne biele znacky na asfalte su na regulerny jazdny pruh viac nez uzke.
Reply on: Pajo #235309:
Pravdepodobne by to sprievodca nezistil, jedine ak by ťa ale kontroloval napr. v Malackách pár minút po ,,označení" lístka, tak by mohol mať výhrady, že máš lístok ,,označený" v 235 a nie v 255. Revízor v BA by to nemal ako zistiť.
Ahojte, jedna úplne Offtopic ale predsa, k IDS BK, keď si kúpim v appke 4-zónový lístok zo zóny 235-Plavecký štvrtok, a cestujem s ním v úseku Malacky-Ba/Lamač (namiesto riadneho 6-zónového); ako sprievodca vo vlaku, revízor v BA vie, ktoré 3 ďalšie zóny okrem zóny 235 mám "označené"? Nie je to nejaký bug? Ďakujem za reakcie 😃
Reply on: Valec #235306:
prave, sice hovoria, ze chcu peniaze zohnat skresanim vydavkov jednotlivych ministerstiev, ale jedno su sluby politikov, druhe cisla vyplatnej pasky
nakoniec to bude mat opacny efekt, ekonomicky cinna skupina zacne este viac cestovat autami, lebo ak nastane podobny efekt ako pri vlakoch, tak si neviem predstavit, ze bude ochota vyuzivat vhd pri klesajucom komforte cestovania
Reply on: Valec #235306:
Pohodička... ak na to nebude, zoškrtajú sa výkony. Komu by to vadilo? Veď to bude predsa ZADARMO! 😎
Reply on: martinah #235305:
Horšie bude, ak na túto sociálnu politiku nakoniec nebudú peniaze. Celý balík má stáť 500 mil. €, ale len bezplatná doprava v BA kraji vyjde na cca 40 mil. €, krajov máme 8 (nech sú iné o čosi slabšie), ale odhadom viac ako polovicu z tej sumy zhltne len bezplatná doprava. A čo potom ostatné opatrenia, najmä 13. dôchodky nestoja málo.
"Okrem toho by sa mala zaviesť bezplatná doprava v miestnej hromadnej doprave pre deti (ziakov, studentov) či seniorov a ťažko zdravotne postihnutých."

Čítajte viac: https://ekonomika.sme.sk/c/22447278/vlada-predstavila-velky-balik-socialnych-opatreni-za-500-milionov.html

cize sa da cakat zvysovanie odvodov a dani, lebo odkial chce stat vziat pri rekordnom deficite na toto peniaze fakt netusim
Aké sú platové podmienky u vodičov električiek?
Reply on: ivanbuto #235285:
tak to budem veľmi zvedavý ako to dopadne, lebo podľa tých tabúľ to tak nevyzeralo.
Reply on: N/A #235300:
A plánovalo sa niekedy aj prepojenie Štefánikovej a Hlavnej stanice (ako chodí 93) pre N72, či je zbytočné ťahať ju až na stanicu?
Reply on: Urbanway 2423 #235299:
Tá spojka sa beztak bude musieť vybudovať v súvislosti s výstavbou TT v Mlynskej doline, takže realizovať by sa to mohlo v horizonte cca 2 rokov.
Reply on: Solider #235297:
Plánuje sa pri tejto rekonštrukcii aj stavba spojky Pražská-Hlavná stanica? Približne v akých rokoch sa plánuje táto rekonštrukcia?
Reply on: S499.1023 #235291:
Nemam. A uz vidim ako sa vynimkou preukazujem v kazdom vlaku, obchode atd 🙂 Radsej budem dalej vyhladavat osvietenejsie miesta.
Reply on: Ike #235296:
Myslel som rozbitú vzdušnú križovatku s električkou, do toho ešte ten rozbitý asfalt na priecestí. To, čo spomínaš ty, je tiež problém v tom, že zbiehacia výhybka je na mieste pôvodnej, mala by byť o preves ďalej. Snáď sa to podarí vyriešiť pri rekonštrukcii trolejového vedenia v uzle pod stanicou.
Reply on: Solider #235295:
Myslíš to "safety car" napojenie zo SAV na pražskú? To je výborné
Reply on: ivanbuto #235286:
Cez to sa dá v pohode ísť do 30. Horšie je to pod stanicou smerom hore kopcom a to by sa malo urýchlene vyriešiť, pretože tam sa nedá ísť viac ako 10-15 km/h.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.