Myslíš v tej Prahe, kde pred doslovne pár rokmi (2001 - 2007?) zrekonštruovali väčšinu vozov T3 (a to niektoré z nich mali aj 40 rokov)?
Kto vie viac nech ma doplní, nechce sa mi to hľadať presne.
"Asi si niekto predstavuje, že tá električka bude chodiť rýchlosťou metra"...
A aký je rozdiel v rýchlosti metra a električky na danej trase, za predpokladu, že bude celá mimoúrovňová? Podľa mňa minimálny až nulový. T.j. električka je rovnako rýchla ako metro, resp. metro je rovnako rýchle ako električka.
Lenže tiež neje možné donekonečná sa na linkách 1,2,4 a 12 (tam kde sa T6A5 neobjavujú vôbec) voziť v T3. Zas ak chcú všetky modernizovať, tak ďakujem pekne. V Prahe pochopili, že cesta je aj cez nákup nových vozidiel na úrovni doby.
Netvrdím, že to bude presne tak. Možno (ak sa dovtedy stane Majo riaditeľom a zavedie to jeho supertajné LV električiek) bude dovtedy LV iné. Každopádne je asi zbytočné predpokladať nejaké enormné posilnenie kapacity (na ostatných radiálach, na Petržalskej budú prínosom aj tie 4 minúty). Takže potrebný počet vozidiel (bavili sme sa predsa o tom, a nie o trasovaní) som počítal na súčasný stav. A z toho mi vyjde, že navýšenie počtu vozidiel potrebné pre sprevádzkovanie petržalskej radiály je dostatočné.
Ach, uf, joj... celá tá sieť električkových tratí v centre stojí za figu...Obidve trate prechádzajúce cez centrum sú tak blízko seba, že záber je minimálny. Videl som aj plán na trať od Šafka cez Pribinivou a po Košičkej napojenie na Ružinovskú radiálu. Tiež by nepadla zle trať od Račka po Karadžičovej a Dostojevského rad, tak by mohla jedna električka z Rače ísť po Obchodnej teda cez ulice Starého mesta a druhá by šla k ASMN a kúsok od Eurovey, okolo Šafka a po nábreží ďalej.
Mohol by si vytiahnúť aj 1999 niekedy. ? ? A taktiež nejaký záložný MAN. ? By ma prekvapilo kebyže náhodou DPB začne platiť MANy aj na pravidelné linky, ktoré sú na DD. ? ?
dodatok : 83+93 sa dá spraviť z Hájov za 15min. Pardon ale tá električka pri hustote zastávok, preferencii je vrak. V ostatných mestách to funguje, lebo tam sa vedia vzdať x-prejazdov cez trať alebo šofér rešpektujú pravidlá premávky a necpú sa na koľaje, takisto na nich ani neparkujú autá tak bezohľadne ako u nás, dakedy. Keby existovala trať na Štefánikovej...keby...aaaa radšej serme na to ? stará téma
Určite nie. V mape Petržalky (vydanej v roku 1988) sa jazdí ešte po Rokosovského (Švabinského). Ja osobne si cestovanie po starej trase pamätám. V roku 1985 som bol príliš malý na to, aby mi takáto spomienka zostala. Môžem doma pozrieť v ktorom roku už bol nadjazd v mapách zakreslený.
A dotaz je, že keď by električka pokračovala na najbližie obratisko - teda HL.ST., tak to trvá od Šafka asi tak 12-13min. Čiže 27min cesty električkou. Teda vzniká otázka č.2. : Keď cesta 93 trvá 20min a električky 27, kto z Petržalky pôjde električkou?
Tipujem, že Solarismi si to Braňo na DD posral ? kto aspoň troška sem tam číta o doprave, tak si vždy robí srandu, že je to autobus čo robí ohňovú show ? a pindajú na ne. Pravda je, že Solaris má podiel viny na pošpinení svojho mena a tak to potom aj väčšina ľudí berie, že na vine je len výrobca (nedávno som na to diskutoval so spolužiakmi zo ZŠ, ale som im vysvetlil, že DP si akurát vytrel so Solarisom riť). Na druhej strane DP kupoval autobusy len kvôli cene, potom obrana Solarisu boal, že je na plynový pohon a že je NP. Avšak kupujú sa teraz aj vozidlá na naftu a zrazu to nevadí, zrazu princípy padajú... DP však potom úplne odrbal Solaris pindaním na kvalitu a ešte neviem čo všetko bolo vytiahnuté, hlavne, že si Braňo dobre pokecal s mikrofónmi. Solaris nikoho neznásilňoval, len logicky využil blbosť DPB a predal čo mohol. To, že to DPB kúpil je len a len jeho vina takisto ako aj odfláknutá zmluva, žiadne preverenie dodaných vozidiel...
P.S.: Ešte by ma zaujímalo ako skončila tá aféra s akože opravovaním autobusov, keď si šofér linky 31 sťažoval na to, že mu zrazu náprava bočí na opačnú stranu, čo sa mu našťastie stalo v obratisku a nie na ceste s pasažiermi. Braňo sa zastrájal, že budú vyhadzovať.