Úvod

Autobusy Karosa B 932 predstavujú inovovaný typ známej Karosy B 732. Prvé autobusy radu 930 Karosa ponúkala od konca roka 1995. V roku 1999 prišiel na trh inovovaný typ B 932E. Pri prvých dvoch dverách mal podlahu zníženú pomocou tzv. vaničky o 10 cm.

Pre potreby MHD vo Zvolene boli boli v rokoch 1998 - 2000 zakúpené iba štyri autobusy tohto typu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa B 932.1678 ZV-347AF 1998 1998 2007 1
2. Karosa B 932E.1694 ZV-488AJ 1999 1999 2007 1
3. Karosa B 932E.1688 ZV-842AL, ZV-195AM 2000 2000 2005 – 2007 2
Spolu 1998 – 2000   4

Technické parametre

Dĺžka 11345 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Výška podlahy 890 mm (B 932)
790 mm vpredu, 890 mm vzadu (B 932E)
Rázvor 5600 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 31 + 1
Počet miest na státie 63
Celkový počet miest 94 + 1
Pohotovostná hmotnosť 10250 kg
Celková hmotnosť 17000 kg
Motor LIAZ ML 636 E, Euro 2, naftový radový šesťvalec chladený kvapalinou, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním

Renault MIHR 062045 A41, Euro 2, naftový šesťvalec chladený kvapalinou, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním (B 932E.1694)
Výkon motora 175 kW / 2000 rpm (LIAZ)
188 kW / 2100 rpm (Renault)
Objem motora 11940 cm3 (LIAZ)
9840 cm3 (Renault)
Krútiaci moment motora 1050 Nm / 1400 rpm (LIAZ)
1000 Nm / 1200 rpm (Renault)
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka Praga 5P 115, 5-stupňová mechanická synchronizovaná
Nápravy predná: LIAZ, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia (B 931/B 932)
predná: LIAZ, tuhá (B 932E)
zadná: Detva 11N DKTR s diferenciálom Rockwell 160E, tuhá, hnacia (B 932)
zadná: Meritor, tuhá, hnacia (B 932E)
Pneumatiky 275/70 R 22,5

Fotografie

Opis

Technicky vychádza rad 900 zo staršieho radu 700. Rovnako sa použila panelová konštrukcia karosérie, ale celý rám bol zosilnený. Predné a zadné čelo sú plastové, už nie sú súčasťou nosnej konštrukcie. Rovnako interiér sa líši len použitými materiálmi, usporiadanie ostalo rovnaké. Všetky dodané vozidlá majú protišmykovú podlahu a sedadlá Vogel 600. Rad 900 sa odlišuje oblými plastovými čelami. Tým sa rozmery mierne zväčšili. Vodič má oddelenú kabínu, dvere má tradične spoločné s cestujúcimi. Všetky okná sú v gumenom tesnení, každé druhé má vetracie otvory.

Rad 900E sa od radu 900 odlišuje na prvý pohľad žltými obrysovými svetlami po bokoch karosérie. Dvere majú inak riešené zamykanie a v priestore pre kočík je "doska na žehlenie" - zvislá čalúnená opierka.

Vyraďovanie a likvidácia

Všetky vozidlá boli postupne v rokoch 2006 a 2007 preradené do Banskej Bystrice.

Katalóg vozidiel

ZV-951AR

ZV-488AJ

ZV-842AL ZV-195AM

Legenda a štatistika

ZV-951ARvyradené vozidlo: 4 (100 %)

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
ZV-347AF ZV-951AR 

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.