Mesto Zvolen vyhlásilo súťaž na zabezpečenie mestskej hromadnej dopravy

Aj Zvolen hľadá dopravcu na 10 rokov.

Mesto Zvolen zverejnilo Európskom vestníku a následne aj v slovenskom vestníku verejnú súťaž na obstaranie dopravcu na zabezpečenie služieb v pravidelnej autobusovej doprave (MHD) pre mesto Zvolen. Ponuky je možné predložiť do 30. augusta 2021 1. októbra 2021. S úspešným uchádzačom bude uzatvorená zmluva na 10 rokov, pričom začiatok poskytovania služieb sa predpokladá od 1. júna 2022, resp. šesť mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy.

Kritériom je cena za 120 mesiacov platnosti zmluvy, pričom referenčné cestovné poriadky sú stanovené na 1 111 897 tarifných km ročne (aktuálne platné cestovné poriadky). Na základe referenčných cestovných poriadkov je uchádzač povinný vypracovať referenčné obehy vozidiel (v prípade úspechu záväzné) a k tarifným km sa prirátajú technologické kilometre. Obstarávateľ je oprávnený jednostranne meniť rozsah ročných km o 7 % ročne a maximálne o 10 % oproti rozsahu stanovenému zmluvou.

Všetky autobusy musia byť trojdverové nízkopodlažné, resp. low entry (minimálne 35 % plochy pre stojacich cestujúcich) červenej farby, plne klimatizované a vybavené wifi pre cestujúcich. Vonkajšie displeje musia zobrazovať číslo linky zelenou farbou a text bielou farbou. Technické štandardy upravujú aj vzhľad vozidiel. Na červenej ploche budú na bokoch a zadnom čele erb mesta a nápis Mesto Zvolen. Rovnako sedadlá s látkovým, alebo koženkovým čalúnením majú byť červené s s bielymi piktogramami loga Mesta Zvolen. Poťah sedadiel vyhradených pre zdravotne postihnutých je modrej  farby s piktogramami osôb.

Označovače cestovných lístkov musia byť pri všetkých dverách, pri dverách šírky 1200 mm a viac musia byť umiestnené 2 označovače, každý na jednej strane dverí. Označovače by mali akceptovať dopravné karty, platobné karty, ako aj NFC zariadenia (napr. mobil).

Zaujímavosťou sú uniformy vodičov. Od vodičov MHD sa vyžaduje svetlá košeľa, tmavé nohavice a tmavá pevná obuv. V prípade vodičiek je možné použiť tmavú sukňu. Na košeli na viditeľnom mieste bude logo MHD Zvolen a Mesto Zvolen. Pre zimné obdobie môže byť použitá zateplená tmavá bunda s viditeľne umiestneným logom MHD Zvolen a Mesto Zvolen.

Zmluva je postavená na požiadavke na 28 autobusov, vrátane záložných vozidiel. Z toho 4 autobusy sú dočasné, pretože mesto stále ráta s nákupom 4 autobusov cez IROP. Ak by ich mesto nestihlo zabezpečiť do roku 2024, je dopravca povinný obstarať vlastné vozidlá. Každé vozidlo musí mať celkovú obsaditeľnosť min. 78 cestujúcich, z toho min. 28 miest na sedenie (aj so započítaním sklápacích sedadiel) a dĺžku max. 12,3 metra. Maximálny vek vozidla je od 3 rokov na začiatku po 11 rokov na konci obdobia. Dočasné vozidlá môžu byť maximálne 16-ročné a musia spĺňať normu Euro 5.

Je stanovené prechodné obdobie 10 mesiacov, počas ktorého nemusia všetky vozidlá spĺňať technické štandardy a akceptovaný vek je tiež 16 rokov. Mesto odporúča dočasné vozidlá používať primárne ako záložné a prednostne využívať štandardné vozidlá.

Uchádzač musí preukázať, že za predchádzajúce 3 roky poskytoval služby v hodnote minimálne 1 000 000 vzkm kumulatívne, v priemere minimálne 8 vozidlami.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Takže bude nástup všetkými dverami.
Reakcia na: Vladimír #5:
Neviem, ako to bolo v Ružomberku, len aj pri iných objednávateľoch na SVK, či je to MHD, alebo PAD, mám pocit, že keď mesto / župa vymyslí nejakú zásadnú reformu cestovných poriadkov a linkovania, tak súčasný dopravca nájde 1000 dôvodov a presvedčí ho, ako a prečo sa to nedá. Keď novú koncepciu dá objednávateľ ako podmienky do tendra k 10 ročnej zmluve, tak súčasný dopravca to môže dať maximálne ako otázky alebo námietky k VO, ale nakoniec to akceptuje. Navyše, ostatní uchádzači to berú ako hotovú vec, lebo sú nezaťažení doterajším vývojom ...
Reakcia na: Vladimír #5:
Pardon, mal som potom zlé informácie. Viem však o tom že Blaguss prevádzkuje týmto štýlom niekoľko liniek mhd vo Viedni ale asi to bolo objednávatelom. Ďakujem za opravu.
Reakcia na: irizar #4:
Ešte stále majú prechodné obdobie, jazdia niečo okolo pol roka ak sa nemýlim. A vidíš Sadka tu jazdí koľko rokov a posielaju medzimestske citelisy (pripadne zhnitu zlomenú B952/E alebo keď máš veľké šťastie tak B732 CNG asi bez srandy najlepší storoj na MHD) radšej budem sedieť v LE medimestskej ročnej setre ako 10 ročnom citelise alebo 20 ročnej B952 pred smrťou. Počítam že na rok majú v RK Scaniu Citywide alebo M Citaro. Ale s tými cenami suhlasim dali dosť nízke...
Reakcia na: milanko79 #3:
Čo sipamätám bol návrh siete liniek v RK iniciovaný objednávateľom a navrhnutý dávno pred vyhodnotením súťaže. V žiadnom prípade by som to teda nepripisoval Blagussu, ten len začal vykonávať to, čo si Mesto RK objednalo. Nič nebráni novú koncepciu (ak je potrebná) pripraviť aj vo ZV.
Reakcia na: milanko79 #3:
Akurat teda ze Ruzomberok doteraz nema nic nove ani nizkopodlazne - v lepsom pripade ti pride LE, v horsom vysoke primesto. A Blaguss sa po RK uz neprihlasil nikam. Asi zistili, ze za ceny, ktore dali v Ruzomberku, to realne nevyjazdia.
Reakcia na: Vlaran #2:
Ja si naopak myslím že mali ísť s požiadavkami vyššie, ako Ružomberok ( všetky stroje nové-nízkopodlažné žiadne LE ako tu a žiadne dočasné vozidla len prechodné obdobie na nákup nových) Toto je akurát pre bryndziarov, a ak polavia z podmienok tak aby to vyhovovalo sadke, veď aj trasy liniek a CP dali od sadky . Ružomberok nepodhodil zákazku arrive a dostali kvalitného dopravcu ktorý si myslím že ma v zv tiež šancu. Dúfam že Blaguss vyhra aj medzimesto, majú novší, modernejší štýl prepravy ako je to bežné v zahraničí - prestupove body čo by vo ZV mhd mohlo fungovať lepšie ako v Ružomberku. Uvidíme ako to bude, dopredu však dúfam že bryndziarom sa skončil biznis
Aj ja si myslím, že pôjdu s požiadavkami o nejaký ten level nižšie 🙂
Som velmi zvedavy, ci tieto poziadavky mesta preziju prve kolo cenovych ponuk...