Reply on: Thom #23520:
Na tému električky v Žiline som robil v dávnejších dobách diplomovku. Pre Žilinu ako mesto samotné, to nie je vhodný systém. Ale pokiaľ by sa uvažovalo o regionálnej električke t.j. radiály aj do okolia mimo Za napr dvojkoľajná elejtrifikovaná trať Rajec. No z psychologického hľadiska by celý systém musel vyzerať ako mestská električka a nie bežný ťažký vlak. Ďalšie trate sa uvažovali aj do Terchovej s predĺžením do Vrátnej, Bytče (ale nie paralelne s existujúcou železničnou traťou) a do KN. Každý koncový bod trate je centrom kde nebude chodit prazdna elektricka. Napr. Rajec ma kupele, Terchova je vychodiskovym bodom pre turistiku, KnM je priemysel a práca. Atd. Ale pre toto vsetko by musela mat zilina aj tak min. 100k+ obyvatelov a rozmyslat na progresivnejsim uzemnym planom a inym funkcnym vyuzitim priemyswlnych ploch ktore su uz v dnesnej dobe v sirsom centre mesta ako napr medzi ulicou 1.maja a hypertescom a severna cast medzi rajcankou a starym cintorinom a zaroven zaclenit Vah ako jeden z najdolezitejsich urbanistickych prvkov mesta a nie sa mu otacat chrbtom. Potom by bolo aj trasovanie elektriciek zaujimavejsie a s racionalnejsou obsluznostou uzemia
henko151
Linka 1 v súčasnom variante podľa mňa nemala žiaden zmysel. Viac-menej len v každom svojom úseku “vyžierala” cestujúcich inej silnejšej linke.
Na ostatných linkách by som nejak koncepčnejšie prerobil intervaly, aby lepšie na seba nadväzovalo, prípadne odstránil tú večernú 25 minútovku. Osobne by som rád videl aj dáta za linku 7, či reálne má zmysel, koľko cestujúcich ju využíva medzi Hájikom a Solinkami/Vlčincami.
Príde mi, že keby v polohách 7 išli v úseku Centrum-Vlčince 4/14, tak by bola vyťaženosť spojov lepšie rozložená ako takto, keď 4ka je plná po väčsinu dňa a 7 jazdí poloprázdna (až na odchody :32 z Hlinskej počas vyučovania na UNIZA)