Reply on: Thom #23520:
Na tému električky v Žiline som robil v dávnejších dobách diplomovku. Pre Žilinu ako mesto samotné, to nie je vhodný systém. Ale pokiaľ by sa uvažovalo o regionálnej električke t.j. radiály aj do okolia mimo Za napr dvojkoľajná elejtrifikovaná trať Rajec. No z psychologického hľadiska by celý systém musel vyzerať ako mestská električka a nie bežný ťažký vlak. Ďalšie trate sa uvažovali aj do Terchovej s predĺžením do Vrátnej, Bytče (ale nie paralelne s existujúcou železničnou traťou) a do KN. Každý koncový bod trate je centrom kde nebude chodit prazdna elektricka. Napr. Rajec ma kupele, Terchova je vychodiskovym bodom pre turistiku, KnM je priemysel a práca. Atd. Ale pre toto vsetko by musela mat zilina aj tak min. 100k+ obyvatelov a rozmyslat na progresivnejsim uzemnym planom a inym funkcnym vyuzitim priemyswlnych ploch ktore su uz v dnesnej dobe v sirsom centre mesta ako napr medzi ulicou 1.maja a hypertescom a severna cast medzi rajcankou a starym cintorinom a zaroven zaclenit Vah ako jeden z najdolezitejsich urbanistickych prvkov mesta a nie sa mu otacat chrbtom. Potom by bolo aj trasovanie elektriciek zaujimavejsie a s racionalnejsou obsluznostou uzemia
TB94
#301 tesne pred posledným spojom v roku 2024 (31.12. od Vodného diela L67 s odjazdom o 16:11).
#301 tesne po dokončení posledného spoja v roku 2024 (31.12. - Stodolova - 16:45).
Odjazd #301 z konečnej na Hájiku do vozovne takmer rýchlosťou svetla (31.12. - Stodolova - 16:45).