inak... IGBT nemusi byt vzdy vo f-menici vhodny nakolko so robia len s N kanalom horne tranzsitory potrebuju plavajuce budenie do gate (GDT alebo plavajuci zdroj)
Preto sa v niektorych menicoch pouziva kombinacia P-MOSFET hore a N-MOSFET dole, ktora tento problem riesi.(Budenie horneho gatu je proti L+, dolneho proti L-, ziadne plavajuce zdroje, ziadne GDT ako problem z hladiska strmosti signalov):)
Ale je to len vec nastavenia vyzbroje (presnejsie charakteristiky rozbehu.. nastavuje sa tam linearna a integralna zlozka)...na 224,223,215 a 216 to problem nie je.. ibaze na 220 akosi neni toho kto by to prisiel opravit. Aj ked vcera som mal na 220 pocit ze ten voz je o nieco "zivsi" ako predtym.
Ale kazdopadne IGBT vyzbroj na dnesne pomery (rozumej pri asynchronnych 3f motoroch a frekv.menicoch) uz znacne zaostava.
Okolo siedmej vecer smerovali cez Borik na SO v priebehu necelych 5 min. solo trolejbus (poloplny), hned za nim takmer prazdny autobus a nakoniec este jeden solo trolejbus uplne prazdny. Celkom luxus na vikend. ?
Ešte nebolo ani vypísané výberové konanie a Ty už vieš, kto nové trolejbusy dodá? Nie všetko, čo sa povie v kabíne vodiča trolejbusu, sú overené informácie. ?
Okolo 17:50 zastali v centre obsluhovanom z meniarne V. okružná trolejbusy, podľa transparentov výpadok elektrickej energie. Výpadok stale trvá. Ak raz budú nové trolejbusy, tak dúfam, že aj s druhým pohonom, aspoň na dojazd 20 km.
Sa smeješ ale po výlete do Rumunska sme prišli k definícii, že najčastejší rumunský trolejbus má značku MAZ. Palice má bohužiaľ len v Galaţi, inak nie.
Kritérium dĺžky vozidla 15 metrov a hneď je okruh možných vozidiel menší (Solaris Trollino 15, Škoda 28Tr - so skriňou Solarisu, menej pravdepodobný Bogdan T801.10 a pod.).
tux
Preto sa v niektorych menicoch pouziva kombinacia P-MOSFET hore a N-MOSFET dole, ktora tento problem riesi.(Budenie horneho gatu je proti L+, dolneho proti L-, ziadne plavajuce zdroje, ziadne GDT ako problem z hladiska strmosti signalov):)