Reply on: skarpo #10081:
Znova zopakujem... Vozový par žilinskej MHD prešiel v polovici 90. rokov zásadnou obnovou. Ak by v Žiline neboli trolejbusy, tak dnes namiesto 43 trolejbusov Škoda 14 Tr a 15 Tr pri rovnakej obnove jazdí 43 autobusov Karosa B 732 a 741. To, že dnes sa na vozy spred desiatich-pätnástich rokov dívame inak, je logické, ale v dobe, keď sa nakupovali, boli rozhodne krokom vpred vozom, ktoré nahrádzali vtedy (viď príklad Nitra, kde štruktúra vozového parku v roku 1996 a v roku 2006 sa takmer vôbec neslíši).
S499.1023
Realita je taká, že rovnako ako troleje, ba aj viac, obmedzujú prestavby komunikácií stĺpy verejného osvetlenia, inžinierske siete a trebárs cestná svetelná signaizácia. Už vôbec nehovorím o takej električke - tá by sa tiežv mala utlmovať, lebo ešte viac obmedzuje prestavby komunikácií? Trolejbusy 14Tr a 15Tr v čase nákupu neboli výbehovým typom a autobusy z tých čias by sa teraz takisto museli obmieňať. A nejaké dementné smradobusy gazowe, čo vzduch čistia a hluk pohlcujú, produkujú CO2 takist ako naftové. Je to síce lepšie o neajké tie karcinogény a pevné častice, ale na trolejbus to nemá a nebude maŤ, nakoľko stále ide o SPAĽOVACÍ motor.