Tak presne k tomuto som dospel aj ja. Trolejbusová doprava bola vybudovaná v období, keď boli alternatívou Ikarusy 280 a Karosy s obrovskou produkciou škodlivín.
Dnes máme možnosť po dlhšej dobe (s výnimkou pracovných dní) stretnúť kĺbové trolejbusy aj na linke 3. Počas víkendov obvykle na tejto linke premávajú dva trolejbusy 14Tr a jeden 15Tr - ten však len niekoľkokrát do dňa.
Znova zopakujem... Vozový par žilinskej MHD prešiel v polovici 90. rokov zásadnou obnovou. Ak by v Žiline neboli trolejbusy, tak dnes namiesto 43 trolejbusov Škoda 14 Tr a 15 Tr pri rovnakej obnove jazdí 43 autobusov Karosa B 732 a 741. To, že dnes sa na vozy spred desiatich-pätnástich rokov dívame inak, je logické, ale v dobe, keď sa nakupovali, boli rozhodne krokom vpred vozom, ktoré nahrádzali vtedy (viď príklad Nitra, kde štruktúra vozového parku v roku 1996 a v roku 2006 sa takmer vôbec neslíši).
Problémom Žiliny je jej spolitizovanosť. Trolejbusy sú vnímané ako Slotove decko a preto sa každý protikandidát musí (debilne) vymedzovať aj voči trolejbusom.
Realita je taká, že rovnako ako troleje, ba aj viac, obmedzujú prestavby komunikácií stĺpy verejného osvetlenia, inžinierske siete a trebárs cestná svetelná signaizácia. Už vôbec nehovorím o takej električke - tá by sa tiežv mala utlmovať, lebo ešte viac obmedzuje prestavby komunikácií? Trolejbusy 14Tr a 15Tr v čase nákupu neboli výbehovým typom a autobusy z tých čias by sa teraz takisto museli obmieňať. A nejaké dementné smradobusy gazowe, čo vzduch čistia a hluk pohlcujú, produkujú CO2 takist ako naftové. Je to síce lepšie o neajké tie karcinogény a pevné častice, ale na trolejbus to nemá a nebude maŤ, nakoľko stále ide o SPAĽOVACÍ motor.
Prosím vás, nerobte tu paniku a nevyvolávajte tu "pocit ohrozenia". Trolejbusovú dopravu v Žiline nejde nikto rušiť. Aj keď ste tu viacerí sympatizanti ex-primátora, (Juraj, Jozef atď.), neznižujte sa tu k nadávkam na Harmana a hodnoteniu jeho vzdelanosti. V niečom má pravdu, v niečom nie. Samozrejme tvrdenia o ekologickejších druhoch dopravy sú nezmyslom.
To, že zatrolejované ulice a križovatky sťažujú úpravy komunikácií, je fakt. Žilinu čakajú rozsiahle rekonštrukcie križovatiek a mestských komunikácií, pretože doprava sa blíži ku kolapsu (napr. Veľká Okružná a jej križovatky).
Š 14,15Tr sú výbehové typy a to je zase fakt. Obnova trolejbusového parku v Žiline je finančne náročná, ale nevyhnutná.
Niekto tu bol aj pyšný na Žilinu a posielali sa tu gratulácie pri zvolení nedoštudovaného politológa. Situáciu o MHD sme pred voľbami sledovali, ale týmto človekom a jeho skupinkou sme boli šokovaní.
Mimo politickej témy, pre pohladkanie žilinského ega. Na prešovskom fóre dosiahli dnes 10000. príspevok, čo je o 10 dní neskôr ako tu. Prešovská sekcia však bola spustená už o 2 mesiace skôr.
Tá skupinka poradcov okolo nedoštudovaného politológa Harmana myslela asi na tento ekologickejší spôsob dopravy:
„Mesto za 800 miliónov Sk „darovalo“ obyvateľstvu niekoľko trolejbusových tratí. Ich ekologický význam je v mori áut nulový, pretože v meste sa stále viacej a niekde už aj 10-násobne prekračujú limity kysličníka dusíka. A ich ekonomický význam je dokonca záporný. V Prahe už z estetických a ekonomických dôvodov zrušili všetky trolejbusy. Za 800 miliónov Sk mohla mať Žilina takmer všetky trate už obsadené ekologickými autobusmi na stlačený plyn (sledovali sme ich na pešej Kärtnerstrasse vo Viedni).“
A o ďalšom poradcovi o trolejbusovej doprave som sa zmienil v príspevku #9977.
A čo môžeš očakávať od Harmana, ktorý je vyštudovaný politológ. Technickým veciam je veľmi vzdialený. Okrem toho mal rafinovane založenú negatívnu volebnú kampaň voči svojmu protivníkovi. Však to má vyštudované a všetci sme tu boli toho svedkom. Jednou zbraňou proti nemu bola aj trolejbusová doprava, ktorú Slota v Žiline vybudoval v minulých volebných obdobiach. A teraz hádam nechceš, aby tento politológ zmenil svoj volebný slovník?
Ale..., hadam nie! Myslis si, ze ked konecne prichadza povolebne naplnenie deklaracii o slusnosti, otvorenych dveri na radnicu atd, ze bude aj doba, kedy niekto aj vyslysi zastancov ekologickej trolejbusovej dopravy? Dufam, ze nebudeme musiet zacat ako v BB malovat transparenty s napisom NEBERTE NAM TROLEJBUSY.
Sice jsem na Slotu slyšel plno nadávek, ale tahle jeho náhrada je otřesná!!!! Zase jeden inteligent, který neví o čem mluví. V Ostravě máme podobný případ ve starostech Poruby a Pustkovce (městské části), kteří nechtějí novou tramvajovou trať do sídliště, která by tak ulehčila velmi přetíženým autobusům. Prý to nechtějí kvůli pokácení 3 stromů. Inteligenti. Fakt.
Citát z dnešnej debaty I.Harmana s čitateľmi Pravdy:
Oskar F. - Zdravim. Preco ste uviedli vo svojom volebnom letaku okram ineho aj to, ze ...po 16 rokoch vlady Jana Slotu Ziline je mesto sputane trolejbusovymi drotmi... Nebude Vasa nevyhoda aj to, ze malokto Vas (z obcanov) v Ziline pozna?
( 15.12.2006 10:51 ) Trolejbusová doprava v Žiline nie je dnes to najvhodnejšie riešenie verejnej dopravy. Cesty sú skutočne zviazané drôtmi a stĺpmi, ich rozširovanie je tým pádom sťažené. Trolejbusy, ktoré sú v Žiline, sú výbehové typy, teda ich oprava je finančne nákladná. Dnes už vo svete existujú aj ekologickejšie spôsoby dopravy. Trolejbusová doprava v Žiline je práve jedno z takých nevratných rozhodnutí, ktoré možno nebolo najšťastnejšie.
Takže ponúkam doslovný prepis Informácie pre cestujúcich ohľadne NAY linky, ktorá je umiestnená na zastávke pred OD.
"Od 15.12. - 23.12.2006 premáva linka z obchodného domu NYA v polhodinovom intervale s odchodom prvého spoja o 9:00 hod. do 21:15 hod. po trase: Vysokoškolákov - Spanyolova - Štúrovo námestie - Hálkova.
Preprava je zdarma."
Žial, cestovný poriadok tam ešte nie je. NYA nie je môj preklep. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro