Fotografia žilinského trolejbusa Škoda 15Tr #227 v českej učebnici: Fyzika, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia.
Dnes ma potešila poštová zásielka z Nakladatelství Fraus, s.r.o. Plzeň so spomínanou učebnicou Fyziky v ktorej je moja fotografia trolejbusa Škoda 15Tr #227. Uvedené vydavateľstvo ma požiadalo o fotografiu zimného, snehom obsypaného, žlto-zeleného trolejbusa. V časti tepelné javy, je vysvetľovaná námraza na trolejbusovom vedení, zlý kontakt a následné iskrenie. Trolejbus bol odfotografovaný ráno 31.12.2005 na Hlinskej ulici, keď sme spolu s Jurajom cestovali do Banskej Bystrice na poslednú jazdu trolejbusom.
Dnes ma potešila poštová zásielka z Nakladatelství Fraus, s.r.o. Plzeň so spomínanou učebnicou Fyziky v ktorej je moja fotografia trolejbusa Škoda 15Tr #227. Uvedené vydavateľstvo ma požiadalo o fotografiu zimného, snehom obsypaného, žlto-zeleného trolejbusa. V časti tepelné javy, je vysvetľovaná námraza na trolejbusovom vedení, zlý kontakt a následné iskrenie. Trolejbus bol odfotografovaný ráno 31.12.2005 na Hlinskej ulici, keď sme spolu s Jurajom cestovali do Banskej Bystrice na poslednú jazdu trolejbusom.
Jozef
Ing. arch. Juraj Gallo novozvolený poslanec MsZ (SDKÚ-DS, OKS) pred voľbami v oblasti dopravy skritizoval v spoločnom volebnom materiáli SDKÚ-DS, OKS bývalého primátora za vybudovanie trolejbusovej dopravy v Žiline:
„Trolejbusy. Sú nesporne ekologickým systémom hromadnej dopravy. Prvý trolejbus na svete vyrobil Siemens v roku 1892 v Berlíne a o niekoľko rokov ho zaviedol do berlínskych ulíc ako nový prostriedok hromadnej dopravy. Žilina nasledovala Berlín približne o 100 rokov. Vozy sú síce modernejšie, ale drôty zostávajú. Napriek existencii alternatívnych ekologických riešení, ktoré flexibilnejšie a v konečnom dôsledku aj lacnejšie (elektrobusy, autobusy na plynový pohon a hybrydný pohon...), voľba padla pre trolejbusy. A tak máme v uliciach pavučiny a stĺpy trolejbusového vedenia“...