Reply on: Jozef #9888:
Hmm, zaujímavé:"8 x Karosa C 954
1 x B 952 - prevádzka Žilina – obsluha okresov Žilina, Bytča, Kysucké Nové Mesto ( linky do obcí Podhorie, Kamenná Poruba, Čičmany, Plevník, Štiavnik, Nesluša )"
Najmä keď tá B 952ka je červená a jedinú červenú Karosu B 952 má SADka nateraz v MHD Čadca.
Jozef
České aerolínie (ČSA) 15.7.2004 obnovili takmer po 25 rokoch (28.3.1981) pravidelnú leteckú linku Žilina – Praha. Obnovenia leteckej linky Praha - Žilina a otvorenia terminálu sa zúčastnili aj minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavol Prokopovič, ktorý vtedy povedal že „bude prínosom nielen pre žilinský región a rozvoj jeho cestovného ruchu, ale aj pre samotné Slovensko.“ Neviem či vtedy (2004) aj prezident ČSA Jaroslav Tvrdík a predseda dozornej rady spoločnosti Letisko, a.s. Žilina George Trabelssie ako aj primátor Žiliny otvárali terminál a linku ako „neuskutočniteľnú chimériu, ktorú si vysnívali hlavne niektorí politici" (skarpo). Asi aj jeden z akcionárov Žilinskej letiskovej spoločnosti, Žilinský samosprávny kraj trpí chimériou, keď povedal, že sa chce „podieľať na významných rozvojových aktivitách, akou je aj modernizácia a rozšírenie služieb žilinského letiska.“ Od budúceho roka sa otvorí druhá linka a verím, že sa nájdu prostriedky aj na predĺženie dráhy.
Žilina mala v minulosti a má aj teraz „šťastie“ na ľudí, že čokoľvek sa v meste budovalo tak sa to muselo negovať a zosmiešňovať. Tak to bolo aj s výstavbou sídliska Hájik, cestným prieťahom I/18 ako aj trolejbusovou dopravou.