Reply on: Pišta #5568:
Tvoja logika sa mi predsa len zda normalnejsia ako Papyrova. Skusme to prepocitat presne. Za polroka sa predalo 537 000 korunovych listkov. A kedze predpokladame, ze postihnuti si s nimi netapetuju WC, tak ich aj prevozili. Za rok to je 1 074 000 jazd. Ak sa do voza zmesti cca 100 ludi, je to 10 740 plnych autobusov za rok. Takze keby sa nevozili, NEOSTALI by ziadne miesta prazdne, ale rocne by sa nemuselo vypravit 10 740 spojov, co pri priemernej 4km prepravnej vzdialenosti by bolo usetrenych cca 43 000 vozokilometrov, co je v podstate rocny vykon jedneho vozidla vratane jeho nakupu /odpisov/, nafty, miezd vodicov atd. Ale vsak to je asi nic. Asi by bol dopravny podnik taky blby, ze by tych 10 740 spojov vypravoval prazdnych a aby sa mal aspon kto vozit, vozil by nie za korunu, ale zadarmo... Moj Boze...Urcite nesuhlasim s opacne extremnou logikou, ze ked sa na kazdeho cestujuceho viac alebo menej doplaca a kazdy cestujuci vlastne vyraba "stratu", ze by sme mali najlepsie zrusit cestujucich. To nie. Ale niekde musi byt ta hranica. A cestovanie 16x denne za korunu je velmi hlboko pod touto hranicou.
Jozef
Ale každopádně je to dost zajímavá informace! Tá informácia má zariaľ hodnotu Jedna pani povedala, čiže JPP. V príspevku #150 Vladimír napísal: Po najslovenskejšom slovenskom meste údajne jazdili aj s maďarskými nápismi v interiéri. Iný to prečítal a z údajne jazdili spravil z toho fakt že jazdili a tretí si to poznačí už do historického kalendára. Všetky problémy s MHD v Žiline keď ju riadila ČSAD Banská Bystrica cez žilinský závod tu dobre poznáme. Ako posielali opotrebované Ikarusy, ktoré už nikto nechcel, ale pre Žilinu mali byť dobré. Vozidlá po životnosti, dym a smrad vchádzali do vozidla a do niektorých aj pršalo. Boli aj nejaké nové dvojdverové klbáky, ale tie sa na MHD vôbec nehodili. Ja som toto všetko zažil a mal by som o čom písať, ale nepokladám za vhodné to tu rozpisovať. Na nejaké maďarské nápisy si však nepamätám a myslím si, že ani pamätníkov niet, lebo na fóre sú prevažne mladí diskutujúci a informácia z Prešova má hodnotu JPP. Týmto však nechcem tvrdiť, že to tak nemohlo byť, lebo ak boli dovezené vyradené autobusy z Budapešti, tak ich urýchlene dali na linky, lebo doprava v meste bola v tom čase katastrofálna. Z tohto obdobia mám aj nejaký písomný materiál ako stranícke orgány riešili dopravu v ČSAD Banská Bystrica v závode 912 Žilina, ako tam chodil Výbor ľudovej kontroly, mládežníci, novinári z týždenníka Cieľ a ďalší. Samozrejme, že nič nevyriešili. Keď sme už pri tých nápisoch, tak spomeniem čerstvejšiu informáciu spred 11 rokov. Po roku 1989 chceli trolejbusovú dopravu v Žiline všetky politické strany. Tí, ktorí sa dostali v komunálnych voľbách do opozície sa stali zarytými nepriateľmi trolejbusovej dopravy. Keď prišli prvé české trolejbusy v roku 1994 do Žiliny, tak mali v interiéri české nápisy, ktoré samozrejme nikomu neprekážali. Opozičníci ale vyrazili do útoku proti mestu a DPMŽ, že nedodržiava jazykový zákon. Dnes sa nad tým povznesiem, ale bohužiaľ aj toto tu bolo. Možno nejaké perly z minulosti vyberiem a sem-tam ich v Historickom kalendári uverejním.