Reply on: Juraj #5530:
prave preto sme (ja a pete) pouzili ako priklad BB. Hoci je system v Ziline (laicky mozme povedat aj "zilinsky"
) priatelskejsi k cestujucim, napriek tomu je pokles porovnatelny, vyrazny a hlavne alarmujuci. Hroza ma obchadza pri pomysleni na naklady spojene s nahananim cestujucich do MHD v dalsich rokoch ak sa ten pokles nezastavi. Keby sme v BB mali k dispozicii take zdroje ako Zilina (dotacie), hned zajtra mame casove predplatne listky a nastup vsetkymi dverami. My=bb.iMHD samozrejme
Presnejsie porovnanie s Presovom nam mozes dat ty - porovnanim napr. miestokilometrov.
Juraj
Urobim vynimku a napisem niekolko OBJEKTIVNYCH informacii. Ucia sa aj na vysokych skolach, takze nejde o moj vymysel.
OBJEKTIVNE je tarifa v mestskych aglomeraciach rozdelena zasadne do 5 skupin.
1/ Vykonnostna casova. CL plati podla roznej ceny rozny cas na prepravu. Podvarianty su:
a/ Neprestupna, t.j. z vychodzej zastavky po vystupnu na danej linke.
b/ Prestupna, kde je cas merany od zdroja cesty A do ciela cesty B i s pouzitim viac liniek na viacej spojov.
2/ Vykonnostna zastavkova. CL plati podla roznej ceny rozny pocet zastavok. Podvarianty su:
a1/ Neprestupna, platna z akejkolvek zastavky na danej linke do a nad limit zastavok
a2/ Neprestupna, platna iba z urcenych zastavok do a nad urcene zastavky.
b1/ Prestupna, platna z ktorejkolvek zastavky do inej pri dodrzani do/nad limitu
b2/ Prestupna, platna pri prestupe obmedzene pri urcenych zastavkach na prestup.