Reply on: Juraj #5530:
prave preto sme (ja a pete) pouzili ako priklad BB. Hoci je system v Ziline (laicky mozme povedat aj "zilinsky"
) priatelskejsi k cestujucim, napriek tomu je pokles porovnatelny, vyrazny a hlavne alarmujuci. Hroza ma obchadza pri pomysleni na naklady spojene s nahananim cestujucich do MHD v dalsich rokoch ak sa ten pokles nezastavi. Keby sme v BB mali k dispozicii take zdroje ako Zilina (dotacie), hned zajtra mame casove predplatne listky a nastup vsetkymi dverami. My=bb.iMHD samozrejme
Presnejsie porovnanie s Presovom nam mozes dat ty - porovnanim napr. miestokilometrov.
Juraj
3/ Pasmova /v principe graficky mozno pasma vyjadrit sustredenymi kruznicami/, kde je ine cestovne v jednom pasme a ine pri prechode cez 2,3,4 atd pasma. Podvarianty su:
a/ Neprestupna, kde cestovne plati zdanlivo neobmedzene, ale je ohranicene jednou cenou v jednom /1-2,1-3, 2-3, 2-4,.../ pasme.
b/ Prestupna, kde cestovne plati sice s prestupom, ale stale za jednu cenu len v jednom /2,3,.../ pasme.
4/ Zonova /v principe graficky mozno vyjadrit mozaikou 3-n susediacich zon/, kde je cestvne vyjadrene jazdou v jednej, alebo prechodom navzajom cez 2,3,4,...n zon. Podvarianty su:
a/ Neprestupna - ako v bode 3
b/ Prestupna, podobne.
5/ Volna, neohranicena ani casom, ani zastavkami, ani pasmami, ani zonami. Dokonca moze byt, ze ani prestupmi, alebo tiez moze byt neprestupna.