Ako som tu už spomínal, NKTD dostatočne zabezpečila s L13 obsluhu ŽU, ale zároveň vyvolala nespokojnosť s novým linkovým vedením, a to v prevažnej časti cestujúcich na všetkých žilinských sídliskách. V prvom rade treba ale vychádzať v ústrety prevažnej väčšine cestujúcich. Trolejbusová doprava pred NKTD zabezpečovala spojenie sídlisk s centrom, nemocnicou a spojenie medzi nimi. Toto by malo byť zabezpečené aj v novom linkovom vedení, vrátane spojenia ŽU s centrom. S prestupnou tarifou sa tu zaoberať nebudem, lebo rieši problém okrajovo. Ak by aj bola, nie je mysliteľné, aby matky s kočíkmi, deti, školáci, prípadne starí ľudia preskakovali z jedného vozidla do druhého ako kobylky na centrálnom okruhu. Načo sťažovať občanom cestovanie, keď sú možnosti, aby mohli spokojne cestovať.
Tejto problematiky sa v prevažnej miere všetci pridržiavali, vracali sa k zabehnutému linkovému vedeniu a diskutujúci Valec a Kvacalova23 navrhli aj reálne riešenie. Mám podobný názor na nové linkové vedenie.
Linka 1 – Kvačalova, DP – Železničná stanica – Predmestská - Matice slovenskej a hneď späť na Kvačalovu, DP
Linka 3 – bez zmeny Solinky – centrum - Solinky
Linka 4 - Matice slovenskej - Predmestská- Železničná stanica – Hlinská – Solinky - Žilinká univerzita - Matice slovenskej
Linka 14 Matice slovenskej - Žilinská univerzita - Solinky - Hliny – Železničná stanica - Predmestská - Matice slovenskej
Linka 5: Solinky – Hliny - Štúrovo námestie – Nemocnica - Fatranská
Linka 6: Hájik – Železničná stanica – Nemocnica - Fatranská
Linka 7: Hájik - Hliny - Solinky
Linka 8: Carrefour – centrum – Carreffour
Linka 16: Hájik – centrum - Hájik
Linka č. 1 by opäť zabezpečovala pravidelnú dopravu na Kvačalovu, odkiaľ je asi 660 m na Nový cintorín a ku krematóriu. Na Matici slovenskej by sa hneď otáčala, aby tam neprekážala a vracala by sa späť na Kvačalovu, DP (ako pred NKTD).
Linka č. 4 hlavná nosná linka, nazývaná aj ako „žilinské metro“ by sa navrátila do ulíc Žiliny. Už síce nie presne v tej podobe ako predtým, lebo sa s ňou teraz vyriešil aj zložitý problém ŽU. Spolu s protismernou L14, by zabezpečovali spojenie ŽU s centrom. Určitá nespokojnosť by bola s cestujúcimi na zastávke Fatranská. Prevažná časť sídliska Vlčince III má dostupnosť na zastávku MS, na druhej strane by využívali k žel. stanici L6.
Linka 5 by sa prinavrátila do ulíc mesta a vrátila by obyvateľom Hlín spojenie s Nemocnicou, spojenie sídlisk Vlčince, Hliny, Solinky ako v minulosti a hlavne spojenie sídlisk Vlčince I a IV s Hlinami a Solinkami.
Linka č. 6, prinavrátilo by sa toľko žiadané spojenie uvedených sídlisk, ale aj v novom linkovaní Fatranskej so Železničnou stanicou.
Linka č. 8 – spojenie centra s obchodným centrom Carrefour ako pred NKTD.
Linka č. 16 Hájik – centrum – Hájik. Túto linku by som nerušil, plnila by úlohu ako „solinkárska“ L3.
Myslím si, že toto linkové vedenie by vyhovovalo prevažnej časti cestujúcich. Na odbornú analýzu a intervaly tu máme dopravného odborníka Valca, ktorý to môže posúdiť.
Tejto problematiky sa v prevažnej miere všetci pridržiavali, vracali sa k zabehnutému linkovému vedeniu a diskutujúci Valec a Kvacalova23 navrhli aj reálne riešenie. Mám podobný názor na nové linkové vedenie.
Linka 1 – Kvačalova, DP – Železničná stanica – Predmestská - Matice slovenskej a hneď späť na Kvačalovu, DP
Linka 3 – bez zmeny Solinky – centrum - Solinky
Linka 4 - Matice slovenskej - Predmestská- Železničná stanica – Hlinská – Solinky - Žilinká univerzita - Matice slovenskej
Linka 14 Matice slovenskej - Žilinská univerzita - Solinky - Hliny – Železničná stanica - Predmestská - Matice slovenskej
Linka 5: Solinky – Hliny - Štúrovo námestie – Nemocnica - Fatranská
Linka 6: Hájik – Železničná stanica – Nemocnica - Fatranská
Linka 7: Hájik - Hliny - Solinky
Linka 8: Carrefour – centrum – Carreffour
Linka 16: Hájik – centrum - Hájik
Linka č. 1 by opäť zabezpečovala pravidelnú dopravu na Kvačalovu, odkiaľ je asi 660 m na Nový cintorín a ku krematóriu. Na Matici slovenskej by sa hneď otáčala, aby tam neprekážala a vracala by sa späť na Kvačalovu, DP (ako pred NKTD).
Linka č. 4 hlavná nosná linka, nazývaná aj ako „žilinské metro“ by sa navrátila do ulíc Žiliny. Už síce nie presne v tej podobe ako predtým, lebo sa s ňou teraz vyriešil aj zložitý problém ŽU. Spolu s protismernou L14, by zabezpečovali spojenie ŽU s centrom. Určitá nespokojnosť by bola s cestujúcimi na zastávke Fatranská. Prevažná časť sídliska Vlčince III má dostupnosť na zastávku MS, na druhej strane by využívali k žel. stanici L6.
Linka 5 by sa prinavrátila do ulíc mesta a vrátila by obyvateľom Hlín spojenie s Nemocnicou, spojenie sídlisk Vlčince, Hliny, Solinky ako v minulosti a hlavne spojenie sídlisk Vlčince I a IV s Hlinami a Solinkami.
Linka č. 6, prinavrátilo by sa toľko žiadané spojenie uvedených sídlisk, ale aj v novom linkovaní Fatranskej so Železničnou stanicou.
Linka č. 8 – spojenie centra s obchodným centrom Carrefour ako pred NKTD.
Linka č. 16 Hájik – centrum – Hájik. Túto linku by som nerušil, plnila by úlohu ako „solinkárska“ L3.
Myslím si, že toto linkové vedenie by vyhovovalo prevažnej časti cestujúcich. Na odbornú analýzu a intervaly tu máme dopravného odborníka Valca, ktorý to môže posúdiť.
Anaer
Sledujem tuto stranku od jej vzniku, a tak mi neda nepridat svoj navrh linkovania, ktory by mohol trochu doladit NKTD a tak trochu to vratit do starych - rokmi overenych – kolaji, ehm trolejov.
Mozno budete suhlasit ze v sucasnosti:
-hlavné trate su: Kosicka-Predmestska, Hlinska-Komenskeho, Zavodska.
-vedlajsie su: Vysokoskolakov, Tajovskeho, odbocka ku Carrefouru a do Depa.
Hlavne trolejbusove linky by preto mali byt:
L4 Fatranska-Predmestska-Zel.st.-Policia-Hliny-Jasenova (cize povodna trasa spred NKTD) interval (10/20/20)
L6 Hajik-Policia-Zel.st.-Nemocnica-Carrefour-(Fatranska) (10/20/20)
L9 Matice Sl.-ZU-Solinky-Sturovo n.-Zel.st.-Policia-Hliny-Solinky-Matice (povodna trasa sucasnej L13, ale radsej by som zmenil ono nestastne cislo na jednociferne, kedze aj na mape ma tvar cisla devat) (15/30) pripadne (10/20/30)
* tieto tri linky spajaju centrum so vsetkymi troma hlavnymi obytnymi zonami
Vedlajsie trolejbusove linky:
L3 (tradicna trasa) (15/30)
L5 Fatranska-Postova-Nemocnica-Sturovo n.-Zel.st.-Nemocnica-Fatranska (cize sucasna L14) (15/30)
L7 Matice Sl.-Solinky-Policia-Hajik (15/30)
Pridavna autobusova linka (v spicke klbove vozidla):
L2 vo svojej sucasnej trase v intervale aj cez vikendy (15/30/30), ktora by spojila cestujucich z Hlin s Nemocnicou, obchodnymi centrami a Vlcincami a vice versa.
Poznamky:
L5 by umoznila najrychlejsie spojenie Vlcincov s Bulvarom, a od Zel.st. by mohla brat ludi na Postovu.
L6 by splnala spojenie Hajika so Zel.st. aj Nemocnicou v jednej trase, ku Fatranskej by mohla premavat len v spicke, pripadne vzdy, ale s tym, ze by robila odbocku od Postovej ku Carrefouru a odtial dalej na Hajik - jedine pridanie trolejov do kruhovej krizovatky pri Carrefouri by to potom potrebovalo, odbocku na Sv.Cyrila a Metoda by vobec nebolo potrebne.
L7 by jazdila cez Zu na Matice Sl. len pocas spicky.
Ku Depu na Kvacalovej by mohli jazdit spoje L7 alebo L6 tiez len v case spicky, pripadne by odtial vychadzali prve vyjazdy, a tam zachadzali posledne vecerne spoje.
Taktiez by som posunul odchody poslednych vecernych spojov L4, L6 a L9 zo Zel.st. na 23.00, a najma v piatky a nedele, kedy prichadza mnoho studentov.
Ako pokus by som navrhoval zaviest L1 Hajik-Policia-Sturovo n.-Predmestska-Matice Sl., ktora by mohla jazdit len v spicke. Pripadne ponechat povodnu L16, ale proti smeru hodinovych ruciciek, teda Hajik-Sturovo n.-Zel.st.-Policia-Hajik, cim by sa podarilo zjednodusit nastupovanie cestujucim na Hajik len z jedneho smeru.
Takze na Zel.st. by cestujuci smerom na Hajik a Solinky cakali len na jednej strane, smerom na Vlcicne na druhej strane, ak neratam L9, cim by cestujuci nemuseli behat z jednej strany na druhu v nadeji na dobehnutie jedneho ci druheho spoja svojim smerom.
Intervaly som len odhadol, kedze nepoznam presne udaje, a rovnako som neprepocitaval ani vzkm a pocet vypravenych vozidiel.
Budem zvedavy na vase nazory.
S pozdravom. Anaer.