Takže vidím, padli tu dva návrhy na nové linkovanie, teraz by som tu jeden návrh hodil aj ja.
Linka 1 - Matice Slovenskej-Predmeská-Železničná stanica-depo
Linka 3 - Súčasná 10/20/20
Linka 4 - Matice Slovenskej-Predmestská-Žel. stanica-Hlinská-Zilisnká univerzita-Matice Slovenskej 10/20/20
Linka 14 Matice Slovenskej - Zilinská univerzita - Solinky - Hliny - Zel stanica- Predmeská - matice slovenskej 10/20/20
Linka 5 Solinky - Sturovo námestie - Fatranská 30/30/30
Linka 6 Hájik - Žel. Stanica - Fatranská 10/20/20
Linka 7 Hájik - Hliny - Solinky 30/60/60
Linka 8 Hájik - Žel stanica - Carrefour 30/30/30
Linka 1 by bola skôr dopľňacia linka, miesto označenia zjazd a výjazd do depa by jazdila historická jednotka. Pričom by sa tu mohlo prípadne dohodiť pár spojov z ušetrenách vozokilometrov. A ešte by som skúsil spraviť experiment posledný večerný spoj, ktorý by skončil na Vlčincoch cca 22.55 otočil by si číslo išiel po trase L.1 do depa, mohlo by sa to vyskúšať aspoň v piatok, keď ľudia cestujú za zábavou do mesta, pričom L.50 nie je vhodná pre obyvateľov Vlčiniec tým že musí krúžiť cez nemocnicu, bôrik, solinky, hliny. Ak má byť DPMŽ pre ľudí tak by to chcelo aj toto ústretové riešenie.
ludkovia najdu sa tu nejaki modelari?ja sa zapodievam stavbou historickych elektriciek a potreboval by som poradit kde najst nejaku dokumentaciu ku stavbe modelov....diky
Ahojte vsetci! Uz som zas tu. Kym nieco dalsie napisem, musim sa uplne na zaciatku podakovat vsetkym zucastnenym za superstretavku v Drevenej Krave. Budem dlho a v dobrom spominat.
Obratisko Fatranská má obmedzenú kapacitu a nedá sa roztiahnuť. Pôvodne na obratisku Fatranská boli dve trolejbusové stopy, ale po prepojení sídlisk Solinky - Vlčince sa jedna zrušila. Ani nová odstavná stopa na ulici Vysokoškolákov pred budovou RENOX, tento problém veľmi nevyrieši.
Problém s novým linkovým vedením vznikol v roku 2004 po prepojení sídlisk Solinky a Vlčince. Bolo potrebné zapracovať do nového linkového vedenia nielen spojenie uvedených sídlisk, ale aj priame napojenie železničnej stanice (centra) a internátov na Hlinách so Žilinskou univerzitou. Od roku 2004 sa potom zaviedli protismerné linky 5/15 a 7/17, ktoré tento problém riešili len čiastočne. Linky 7/17 však nedostatočne riešili dopravu z centra k ŽU, a preto sa prešlo k NKTD, kde L13 dostatočne zabezpečila obsluhu ŽU. V NKTD sa podarilo rozťať tento gordický uzol ŽU, ale v širších súvislostiach to však vyvolalo nespokojnosť s novým linkovým vedením, a to v prevažnej časti cestujúcich na všetkých žilinských sídliskách. Základný problém v linkovom vedení je stále ŽU, ktorý sa snažia mnohí vyriešiť, naposledy to bol aj návrh od Valca.
Prepac ale ten moj prispevok v zavere zle vyznel. Samozrejme ze L5 az po Fatransku...ten koniec bol cisto len o L6 ze pravu tu linku by som tahal stale az po Fatransku.
Hliny ani Solinky nepotrebujú L5, aby končila pri Carrefoure. Ako som už písal sídliská Solinky, Hliny a Vlčince vytvorili postupným vývojom urbanistický celok, nezávislý od centra, ktoré spájala L5. Preto je potrebné, aby boli spojené tieto sídliská. Ukončením L5 pri Carrefoure by síce Hliny získali spojenie s nemocnicou, ale nemali by spojenie s Vlčincami I a IV a samozrejme, že aj tieto časti sídliska Vlčince s Hlinami a Solinkami.
ja sa ani nechcem porovnávať s malými, ani to nie je potrebné. Len som reagoval na to, že takéto linky nie sú. Oni existujú. L1 som ale nechcel rozoberať, nakoniec Vladimír to najlepšie napísal, z čoho sa skladá .... ?
V Prahe su takto realizovane zatahy do vozovne i vyjazdy z vozovne (u elektriciek). Pri zatahovani je elektricka oznacena cislom linky a tabulkou "Vuz jede do vozovny Vokovice" (alebo inverznym vypisom na displeji - "Vozovna Vokovice"). To znamena, ze linka ide po svojej trase, az kym z tejto trasy nie je logicke odbocit smerom na najkratsiu cestu na vozovnu.
Pri vyjazde z vozovne je elektricka oznacena normalne cislom linky a cielom (napr. "11 Cernokostelecka"), a v takom pripade lpati, ze linka ide z miesta, kde ste ju stretli (to moze byt aj velmi daleko od skutocnej trasy dajme tomu prave tej linky 11) na deklarovanu konecnu (napriklad ta Cernokostelecka) najkratsim smerom.
Cawte sa vsetci. A jaj, a jaj. Ale sa to tu spestrilo od vtedy co som tu poriadne nezavital. Este raz vas zdravim.
Momentalne budem musiet rychlo vpadnut do temy ktora sa tu aktualne prebera. A potom budem hrotit svoje nazory.
Vyjadrim sa k navrhu Valca. Zatial este nie po poriadnom zamyslení beriem tvoj navrh ako v celku schopny. Rozhodne ja som za zrusenie terajsích L4/14 lebo to nema uroven. To je organizovany chaos. Trosku poriadku by nastolilo nieco podobne ako navrhoval valec. Stym ze podobny navrh tu uz odznel. Vôbec by som vsak neobnovoval L8. Zbytocne spoj navyse ktory dokaze zo zastavok Policia-Zel. st.-Stef. Nam.- Nemocnica vykrit L6 s trasou az po Fatransku ako som navrhoval davnejsie aj ja a Sturovo Nam. spojí s Carrefourom L5. Stym ze L6 by som tahal po Fatransku stale. "Nespestroval" by som to prip. konecnou pri Carrefoure.
No a "krasna" po vsetkych smeroch by bola protismerna L4 navrhovana Valcom. To by bolo uzasne. Ja chcem aby sa obnovila L4 spred 21.1. 06. To bola naj linka v ZA.
Vladimir, na L1 mam rovnaky nazor ako Ty, len som to nevedel (alebo nestihol) tak dobre naformulovat. Viem o mnohych ludoch, ktori tento spoj radi vyuzivaju (aj z mojej rodiny), pretoze chodia z prace po 17:00, kedy uz "normalne spoje" chodia tak riedko, ze sa zda, ze premavaju len v utorok a v oktobri. Vtedy je naozaj dobry pocit, ked po 15-minutovom preslapovani na zastavke pride nejaka jednotka - je v nej aspon teplo (vlastna skusenost).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Kvacalova23
Linka 1 - Matice Slovenskej-Predmeská-Železničná stanica-depo
Linka 3 - Súčasná 10/20/20
Linka 4 - Matice Slovenskej-Predmestská-Žel. stanica-Hlinská-Zilisnká univerzita-Matice Slovenskej 10/20/20
Linka 14 Matice Slovenskej - Zilinská univerzita - Solinky - Hliny - Zel stanica- Predmeská - matice slovenskej 10/20/20
Linka 5 Solinky - Sturovo námestie - Fatranská 30/30/30
Linka 6 Hájik - Žel. Stanica - Fatranská 10/20/20
Linka 7 Hájik - Hliny - Solinky 30/60/60
Linka 8 Hájik - Žel stanica - Carrefour 30/30/30
Linka 1 by bola skôr dopľňacia linka, miesto označenia zjazd a výjazd do depa by jazdila historická jednotka. Pričom by sa tu mohlo prípadne dohodiť pár spojov z ušetrenách vozokilometrov. A ešte by som skúsil spraviť experiment posledný večerný spoj, ktorý by skončil na Vlčincoch cca 22.55 otočil by si číslo išiel po trase L.1 do depa, mohlo by sa to vyskúšať aspoň v piatok, keď ľudia cestujú za zábavou do mesta, pričom L.50 nie je vhodná pre obyvateľov Vlčiniec tým že musí krúžiť cez nemocnicu, bôrik, solinky, hliny. Ak má byť DPMŽ pre ľudí tak by to chcelo aj toto ústretové riešenie.