Môj návrh nespája Štúrovo námestie s Hájikom, toto spojenie neexistovalo a teraz existuje len cestou späť. Cestou z Hájika do mesta toto spojenie nikto nevyužíva lebo je omnoho rýchlejšie vystúpiť na Polícii, a ak by malo byť spojenie Hájik - šturovo námestie tak by sa to nemohlo riešiť Linkou 16, lebo táto linka to nevyrieši, to by sa musela zaviesť aj protismerná, tak ako to je teraz 4,14.
Re: Simkoslav: Toho by som sa ani moc neobával, spojenie Štúrovo námestie s Vlčincami by malo cez špičku cca. 5 spojov za hodinu, mimo špičky 3 spoje za hodinu a cez víkend 2 spoje za hodinu, to si nemyslím že by bol taký problém. Skôr by som riešil problém Hájik - Štúrovo námestie, teraz je to nevyhovujúce a keby som počítal s touto metodou tak je to ešte horšie, a keby sa malo počítať z nejakou linkou čo by spájala Vlčince - Hájik.
Proste nikdy sa nedá vyhovieť všetkým a pri tejto koncepcii si uvedomujem že by bolo nevyhovujúce spojenie na Šturovo námestie. Túto koncepciu som nevymyslel za 10 min, na to treba trochu času, skúsim porozmýšľať a skúsim navrhnúť riešenie. Bol by som rád keby aj ďalši prispievatelia poslali nejaký návrh. Inač sa mi páčil návrh od Valca, ale tam by bol tento istý problém.
Zdravim vsetkych fanusikov Zilinskej MHD.
Sledujem tuto stranku od jej vzniku, a tak mi neda nepridat svoj navrh linkovania, ktory by mohol trochu doladit NKTD a tak trochu to vratit do starych - rokmi overenych – kolaji, ehm trolejov.
Mozno budete suhlasit ze v sucasnosti:
-hlavné trate su: Kosicka-Predmestska, Hlinska-Komenskeho, Zavodska.
-vedlajsie su: Vysokoskolakov, Tajovskeho, odbocka ku Carrefouru a do Depa.
Hlavne trolejbusove linky by preto mali byt:
L4 Fatranska-Predmestska-Zel.st.-Policia-Hliny-Jasenova (cize povodna trasa spred NKTD) interval (10/20/20)
L6 Hajik-Policia-Zel.st.-Nemocnica-Carrefour-(Fatranska) (10/20/20)
L9 Matice Sl.-ZU-Solinky-Sturovo n.-Zel.st.-Policia-Hliny-Solinky-Matice (povodna trasa sucasnej L13, ale radsej by som zmenil ono nestastne cislo na jednociferne, kedze aj na mape ma tvar cisla devat) (15/30) pripadne (10/20/30)
* tieto tri linky spajaju centrum so vsetkymi troma hlavnymi obytnymi zonami
Pridavna autobusova linka (v spicke klbove vozidla):
L2 vo svojej sucasnej trase v intervale aj cez vikendy (15/30/30), ktora by spojila cestujucich z Hlin s Nemocnicou, obchodnymi centrami a Vlcincami a vice versa.
Poznamky:
L5 by umoznila najrychlejsie spojenie Vlcincov s Bulvarom, a od Zel.st. by mohla brat ludi na Postovu.
L6 by splnala spojenie Hajika so Zel.st. aj Nemocnicou v jednej trase, ku Fatranskej by mohla premavat len v spicke, pripadne vzdy, ale s tym, ze by robila odbocku od Postovej ku Carrefouru a odtial dalej na Hajik - jedine pridanie trolejov do kruhovej krizovatky pri Carrefouri by to potom potrebovalo, odbocku na Sv.Cyrila a Metoda by vobec nebolo potrebne.
L7 by jazdila cez Zu na Matice Sl. len pocas spicky.
Ku Depu na Kvacalovej by mohli jazdit spoje L7 alebo L6 tiez len v case spicky, pripadne by odtial vychadzali prve vyjazdy, a tam zachadzali posledne vecerne spoje.
Taktiez by som posunul odchody poslednych vecernych spojov L4, L6 a L9 zo Zel.st. na 23.00, a najma v piatky a nedele, kedy prichadza mnoho studentov.
Ako pokus by som navrhoval zaviest L1 Hajik-Policia-Sturovo n.-Predmestska-Matice Sl., ktora by mohla jazdit len v spicke. Pripadne ponechat povodnu L16, ale proti smeru hodinovych ruciciek, teda Hajik-Sturovo n.-Zel.st.-Policia-Hajik, cim by sa podarilo zjednodusit nastupovanie cestujucim na Hajik len z jedneho smeru.
Takze na Zel.st. by cestujuci smerom na Hajik a Solinky cakali len na jednej strane, smerom na Vlcicne na druhej strane, ak neratam L9, cim by cestujuci nemuseli behat z jednej strany na druhu v nadeji na dobehnutie jedneho ci druheho spoja svojim smerom.
Intervaly som len odhadol, kedze nepoznam presne udaje, a rovnako som neprepocitaval ani vzkm a pocet vypravenych vozidiel.
Obavam sa ze v poslednom napisanom navrhu (aj s pozmenujucimi navrhmí) nie je sanca dodrzat vzkm ani vytvorit interval, je tam malo spojov VL - stur. nam. (ale to budis).
Chýba mi v tvojom návrhu linka, ktorá by spájala Hájik so Štúrovým námestím - niečo ako súčasná L16. Z tvojho návrhu trasovania vyplýva, že by L6 ani L8 nemohla premávať mimo Žel. stanice, pretože by sa tým dosť stratilo. Pri L6 by Hájik mal spojenie so stanicou len každých 30 min. a keby L8 premávala cez Štúr. nám., hrozilo by, že by jazdila prázdna. Tak preto L16. Potom by nemusela mať L6 ani taký hustý interval.
K tej L.8 : To je síce fakt že sa prekrývajú, ale myslím si že je to lepšie ako ponechávať L.16 a vymýšľať spoj Carrefour-centrum-Carrefour A zasa posilniť L.6 tak to je hlúposť, ako by si vyriešil tento problém ty?
K obratiskám: Kde si myslíš že by mohol byť problém? S Maticou?
Prosím rozpíš mi to lebo tomu moc nerozumiem. Však fatranská nie je odignorovaná. Však L.14 by šla cez fatranskú cez žu do centra. Veď L.14 berie zastávky Matica, Fatranská
a linka 4 by brala zastávky Matica, Obchodná, Sv. Cyrila a Metoda.
No ja si myslím že v tomto prípade sú linky 7,17 úplne zbytočné. Však tieto linky splňajú ten istý účel ako tieto. A navyše linky 7,17 by nemohli jazdiť v pravidelnom intervale a to už by nebolo moc prijateľné. Pre mňa to boli najobľúbenejšie linky, ale je to zbytočne komplikované a zasa by došlo ku kopírovaniu liniek ako pri starom systéme. Podľa mňa to nie je dobrý nápad.
No s tou L.7 že by nemusila jazdiť cez víkend, to by som aj zobral.
Ale s L.6 aby jazdila len cez špičku na Fatranskú to vyložene nesúhlasím. Spojenie Vlčince - Hájik cez nemocnicu má obrovský význam. A keby linka šla na Fatranskú tak splní viac cieľov. Spojenie Vlčince - Centrum a zároveň Centrum - Hájik je to určite lepšie ako keby mala jazdiť len po Carrefour. To že je to priamy spoj Hájik-Vlčince to nemá až taký význam , ale to že je to možné to je len výhodou. A potom by sa musela ponechať L.16 čo je úplny nezmysel.
no ta L1 ku dubnu neviem co myslis ze odkial kam ale myslim ze tu L1 treba brat skor ako posilovu ku L4/14 s tym ze by bola predlzena k depu (od takej 6-7 rano tak max do 18tej a koncove spoje)/rondlu (zvysok+ vybrane spoje)...
no a zda sa ze bez L16 (klb) to nepojde a ta by sla v povodnej trase... bo vazne mne sa zda L6 aby to bol ako hlavny spoj z hajika az na Vlcince zbytocny, a zbytocne by to zaberalo prilis 15Tr-iek ktore by sa hodili na ine linky... jedine v spicke kvoli skolakom si myslim...
ale tak zas nestudujem na dopravnej skole aby ma tu zas niekto nezostrelil-)
to hej...mas pravdu...ja som zabudol napisat k tomu este 16-ku...bez nej sa to nemoze pohnut...na isto iste klb by isiel...ale co takto 1-ku ku Dubnu,ma napada...ale to je asi volovina,co myslis?
ale ved okolo nemocnice a obchodnakov by na Vlcince chodili chodili: L2 (Klbak), L5 (solo), L6 (v spicke po fatransku, ci solo abo klb neviem posudit)
okolo hypertesca by sli L 4/14 (klby) posilovala L1 (solo).
asi si z vlciniec co?... ja myslim ze tento navrh ma problem najme s Hajikom, ak berem do uvahy teda moje pozmenovacie navrhy.
Proste myslim ze do toho navrhu treba zaradit aj 14Tr...
Zaujimavy navrh s ktorym skoro 100% suhlasim a predstavujem si to tak...iba by som sa vratil k okruznym 7/17,moznoze radsej cez nemocnicu...lebo ony beru siroky okruh cestujucich...
ja myslim ze takto by to mohlo ludom vyhovovat - aspon solinkarom /teda mne/ urcite...
len by som zmenil par veci:
L6 by stacilo keby na fatransku chodila len cez spicku, a v sedle a cez sviatky by jej konecna stacila pri OC Duben
L1 by do depa tiez stacilo maximalne len do popoludnia, aj to vybrane spoje /vecer ludia na cintorin nechodia, ani do roboty v zavodi/, inak by stacilo aby koncila na Rondli ako kedysi...
L7 by cez vikend a sviatky chodila myslim si ze celkom zbytocne /po kym nepostavia na solinkach tie nove obchodne centra/... kazdopadne si myslim ze tu stacia aj v spicke 14Tr a nie klby
L8 tym padom zbytocna, tiez si myslim
- a myslim ze Hajiku tam chyba viac spojov, ale neviem to az tak posudit kedze niesom z hajika
-mozno by nebolo odveci keby tu nazor hodil niekto zo vsetkych sidlisk a tak by sa dalo dospiet k lepsiemu rieseniu ?
Takže vidím, padli tu dva návrhy na nové linkovanie, teraz by som tu jeden návrh hodil aj ja.
Linka 1 - Matice Slovenskej-Predmeská-Železničná stanica-depo
Linka 3 - Súčasná 10/20/20
Linka 4 - Matice Slovenskej-Predmestská-Žel. stanica-Hlinská-Zilisnká univerzita-Matice Slovenskej 10/20/20
Linka 14 Matice Slovenskej - Zilinská univerzita - Solinky - Hliny - Zel stanica- Predmeská - matice slovenskej 10/20/20
Linka 5 Solinky - Sturovo námestie - Fatranská 30/30/30
Linka 6 Hájik - Žel. Stanica - Fatranská 10/20/20
Linka 7 Hájik - Hliny - Solinky 30/60/60
Linka 8 Hájik - Žel stanica - Carrefour 30/30/30
Linka 1 by bola skôr dopľňacia linka, miesto označenia zjazd a výjazd do depa by jazdila historická jednotka. Pričom by sa tu mohlo prípadne dohodiť pár spojov z ušetrenách vozokilometrov. A ešte by som skúsil spraviť experiment posledný večerný spoj, ktorý by skončil na Vlčincoch cca 22.55 otočil by si číslo išiel po trase L.1 do depa, mohlo by sa to vyskúšať aspoň v piatok, keď ľudia cestujú za zábavou do mesta, pričom L.50 nie je vhodná pre obyvateľov Vlčiniec tým že musí krúžiť cez nemocnicu, bôrik, solinky, hliny. Ak má byť DPMŽ pre ľudí tak by to chcelo aj toto ústretové riešenie.
ludkovia najdu sa tu nejaki modelari?ja sa zapodievam stavbou historickych elektriciek a potreboval by som poradit kde najst nejaku dokumentaciu ku stavbe modelov....diky
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
simkoslav