Ako som tu už spomínal, NKTD dostatočne zabezpečila s L13 obsluhu ŽU, ale zároveň vyvolala nespokojnosť s novým linkovým vedením, a to v prevažnej časti cestujúcich na všetkých žilinských sídliskách. V prvom rade treba ale vychádzať v ústrety prevažnej väčšine cestujúcich. Trolejbusová doprava pred NKTD zabezpečovala spojenie sídlisk s centrom, nemocnicou a spojenie medzi nimi. Toto by malo byť zabezpečené aj v novom linkovom vedení, vrátane spojenia ŽU s centrom. S prestupnou tarifou sa tu zaoberať nebudem, lebo rieši problém okrajovo. Ak by aj bola, nie je mysliteľné, aby matky s kočíkmi, deti, školáci, prípadne starí ľudia preskakovali z jedného vozidla do druhého ako kobylky na centrálnom okruhu. Načo sťažovať občanom cestovanie, keď sú možnosti, aby mohli spokojne cestovať.
Tejto problematiky sa v prevažnej miere všetci pridržiavali, vracali sa k zabehnutému linkovému vedeniu a diskutujúci Valec a Kvacalova23 navrhli aj reálne riešenie. Mám podobný názor na nové linkové vedenie.
Linka 1 – Kvačalova, DP – Železničná stanica – Predmestská - Matice slovenskej a hneď späť na Kvačalovu, DP
Linka 3 – bez zmeny Solinky – centrum - Solinky
Linka 4 - Matice slovenskej - Predmestská- Železničná stanica – Hlinská – Solinky - Žilinká univerzita - Matice slovenskej
Linka 14 Matice slovenskej - Žilinská univerzita - Solinky - Hliny – Železničná stanica - Predmestská - Matice slovenskej
Linka 5: Solinky – Hliny - Štúrovo námestie – Nemocnica - Fatranská
Linka 6: Hájik – Železničná stanica – Nemocnica - Fatranská
Linka 7: Hájik - Hliny - Solinky
Linka 8: Carrefour – centrum – Carreffour
Linka 16: Hájik – centrum - Hájik
Linka č. 1 by opäť zabezpečovala pravidelnú dopravu na Kvačalovu, odkiaľ je asi 660 m na Nový cintorín a ku krematóriu. Na Matici slovenskej by sa hneď otáčala, aby tam neprekážala a vracala by sa späť na Kvačalovu, DP (ako pred NKTD).
Linka č. 4 hlavná nosná linka, nazývaná aj ako „žilinské metro“ by sa navrátila do ulíc Žiliny. Už síce nie presne v tej podobe ako predtým, lebo sa s ňou teraz vyriešil aj zložitý problém ŽU. Spolu s protismernou L14, by zabezpečovali spojenie ŽU s centrom. Určitá nespokojnosť by bola s cestujúcimi na zastávke Fatranská. Prevažná časť sídliska Vlčince III má dostupnosť na zastávku MS, na druhej strane by využívali k žel. stanici L6.
Linka 5 by sa prinavrátila do ulíc mesta a vrátila by obyvateľom Hlín spojenie s Nemocnicou, spojenie sídlisk Vlčince, Hliny, Solinky ako v minulosti a hlavne spojenie sídlisk Vlčince I a IV s Hlinami a Solinkami.
Linka č. 6, prinavrátilo by sa toľko žiadané spojenie uvedených sídlisk, ale aj v novom linkovaní Fatranskej so Železničnou stanicou.
Linka č. 8 – spojenie centra s obchodným centrom Carrefour ako pred NKTD.
Linka č. 16 Hájik – centrum – Hájik. Túto linku by som nerušil, plnila by úlohu ako „solinkárska“ L3.
Myslím si, že toto linkové vedenie by vyhovovalo prevažnej časti cestujúcich. Na odbornú analýzu a intervaly tu máme dopravného odborníka Valca, ktorý to môže posúdiť.
Tejto problematiky sa v prevažnej miere všetci pridržiavali, vracali sa k zabehnutému linkovému vedeniu a diskutujúci Valec a Kvacalova23 navrhli aj reálne riešenie. Mám podobný názor na nové linkové vedenie.
Linka 1 – Kvačalova, DP – Železničná stanica – Predmestská - Matice slovenskej a hneď späť na Kvačalovu, DP
Linka 3 – bez zmeny Solinky – centrum - Solinky
Linka 4 - Matice slovenskej - Predmestská- Železničná stanica – Hlinská – Solinky - Žilinká univerzita - Matice slovenskej
Linka 14 Matice slovenskej - Žilinská univerzita - Solinky - Hliny – Železničná stanica - Predmestská - Matice slovenskej
Linka 5: Solinky – Hliny - Štúrovo námestie – Nemocnica - Fatranská
Linka 6: Hájik – Železničná stanica – Nemocnica - Fatranská
Linka 7: Hájik - Hliny - Solinky
Linka 8: Carrefour – centrum – Carreffour
Linka 16: Hájik – centrum - Hájik
Linka č. 1 by opäť zabezpečovala pravidelnú dopravu na Kvačalovu, odkiaľ je asi 660 m na Nový cintorín a ku krematóriu. Na Matici slovenskej by sa hneď otáčala, aby tam neprekážala a vracala by sa späť na Kvačalovu, DP (ako pred NKTD).
Linka č. 4 hlavná nosná linka, nazývaná aj ako „žilinské metro“ by sa navrátila do ulíc Žiliny. Už síce nie presne v tej podobe ako predtým, lebo sa s ňou teraz vyriešil aj zložitý problém ŽU. Spolu s protismernou L14, by zabezpečovali spojenie ŽU s centrom. Určitá nespokojnosť by bola s cestujúcimi na zastávke Fatranská. Prevažná časť sídliska Vlčince III má dostupnosť na zastávku MS, na druhej strane by využívali k žel. stanici L6.
Linka 5 by sa prinavrátila do ulíc mesta a vrátila by obyvateľom Hlín spojenie s Nemocnicou, spojenie sídlisk Vlčince, Hliny, Solinky ako v minulosti a hlavne spojenie sídlisk Vlčince I a IV s Hlinami a Solinkami.
Linka č. 6, prinavrátilo by sa toľko žiadané spojenie uvedených sídlisk, ale aj v novom linkovaní Fatranskej so Železničnou stanicou.
Linka č. 8 – spojenie centra s obchodným centrom Carrefour ako pred NKTD.
Linka č. 16 Hájik – centrum – Hájik. Túto linku by som nerušil, plnila by úlohu ako „solinkárska“ L3.
Myslím si, že toto linkové vedenie by vyhovovalo prevažnej časti cestujúcich. Na odbornú analýzu a intervaly tu máme dopravného odborníka Valca, ktorý to môže posúdiť.
Maykl
ale ved okolo nemocnice a obchodnakov by na Vlcince chodili chodili: L2 (Klbak), L5 (solo), L6 (v spicke po fatransku, ci solo abo klb neviem posudit)
okolo hypertesca by sli L 4/14 (klby) posilovala L1 (solo).
asi si z vlciniec co?... ja myslim ze tento navrh ma problem najme s Hajikom, ak berem do uvahy teda moje pozmenovacie navrhy.
Proste myslim ze do toho navrhu treba zaradit aj 14Tr...