Reply on: marek231 #10268:
No jasne....to mas pravdu...ved sa kukni,napr. vo vsetkych SAD klesol priemerny vek vozov pod 10 rokov...u nas na trolikoch ten priemerny vek bude--hm--k 2007 bude mat vacsina 14 rokov,niektore 13 a potom tych 13 TrM nejako ten priemer nenapravi,ked 230-234 uz maju samy 9 rokov, 235-237 8 rokov, 238-240 6 rokov a 241-243 5 rokov...nuz s tymto by sa uz cosi zislo urobit:(Re #10269 marek231: Ja suhlasim s tebou....ved uz davnejsie som prezentoval nazor, ze 18-ky by mohli sluzit kombinovanie na linkach 2 a 21...to je taky moj davny sen...v Chlmci sa otocia,nie je problem a cez den by odjazdili sluzbu na 2-ke a doplnili si km na 21-ke...ved sa skuste rano natlacit do 2-ky a 21 tiez nie je zrovna uplne prazdna...ked uz nie 2, tak aspon 21.
☺
Valec
Re #10269 marek231: Je pravdou, že nízkopodlažné vozidlá by mali premávať v prvom rade v meste a až potom do automobilky. Avšak keďže nákupo vozidiel bol vyvolaný práve v čase keď sa vysokopodlažné vozidlá prestali v Karose vyrábať, je pochopiteľné, že tam budú premávať nízkopodlažné. Či preferoval by si nákup inej značky (a tým nabúranie jednoty vozidlového parku, zvýšenie nákladov na údržbu...) len kvôli tomu, aby tie vozidlá boli vysokopodlažné?
Re #10270 pavhob: Len pre zaujímavosť, do KIE jazdí viac autobusov ako je uvedených v CP liniek 25 a 35. Lenže časť z nich je vedená ako zmluvná doprava na objednávku (napr. 2 vozy (sólo + kĺbák) zo ŽST Varín). Pre informáciu, 25Tr so spalovacím motorom má spotrebu okolo 60 - 70 l/100km, kým B 961 má okolo 40, čo je dosť veľký rozdiel v dobe keď každá koruna je dobrá. Kým v tom Ríme to pri prepočte na € asi veľký problém nebude, v BA sa využíva pomocný pohon najmä na výjazd a dojazd do vozovne a presun po obratisku, ale aj ten má byť v budúcnosti pod trolejom. V Hradci, ak sa nemýlim, sa používa na jednu zastávku aj to s poloprázdnym vozidlom.