Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: marek231 #10268:
No jasne....to mas pravdu...ved sa kukni,napr. vo vsetkych SAD klesol priemerny vek vozov pod 10 rokov...u nas na trolikoch ten priemerny vek bude--hm--k 2007 bude mat vacsina 14 rokov,niektore 13 a potom tych 13 TrM nejako ten priemer nenapravi,ked 230-234 uz maju samy 9 rokov, 235-237 8 rokov, 238-240 6 rokov a 241-243 5 rokov...nuz s tymto by sa uz cosi zislo urobit:(

Re #10269 marek231: Ja suhlasim s tebou....ved uz davnejsie som prezentoval nazor, ze 18-ky by mohli sluzit kombinovanie na linkach 2 a 21...to je taky moj davny sen...v Chlmci sa otocia,nie je problem a cez den by odjazdili sluzbu na 2-ke a doplnili si km na 21-ke...ved sa skuste rano natlacit do 2-ky a 21 tiez nie je zrovna uplne prazdna...ked uz nie 2, tak aspon 21.

Chcel by som este niekoho poprosit ak by vedel kedy pridu dnes nove autobusy do Ziliny nech sem napise pribliznu hodinu.Strasne rad by som ich videl ak to bude mozne a bol pri tom ked sa budu parkovat vo vozovni.Za kazde info dakujem..
Reply on: Jozef #10271:
Tvoj prispevok bol mnou pochopený na 100%.
Nikde som nevyjadril nazor ktorý by bol proti nakupu NP autobusov. K teme nasadzovania novych autobusov na prepravu zamestnancov do KIE sa uz nevyjadrim.Na jednej strane s tym nesuhlasim ale chapem ze to je nevyhnutne.Mozno by som to viac uniesol keby Kiu obsluhovali este B741 no tie to maju za sebou.
Verim vsak ze sa obnova v buducnosti bude zameriavat hlavne na mestske linky a pre obyvatelov mesta.
Reply on: Valec #10275:
A prave mozno posledna veta o novom vedení ma velmi znejistila a znejistuje uz dlhsiu dobu.Ja dufam ze prave to nebude rusívím elementom pri iniciative nakupit nové trolejbusy. Uplne chapem tomu ako to je s vekom nasich trolejbusov a ich stavom.Ja len verim v to ze sa zacne obnova vozoveho parku tak aby sme o tych 7-8 rokov ked uz nam bude dosluhovat pomaly vsetko (na par výnimiek) budeme mat cim tieto dosluhujuce T Busy nahradit.Mozno to stale apelujem a uz dlhsiu dobu len na nakup novych trolejbusov.Ale ja si tento projekt v Ziline velmi vazim a kazde jeho ohrozenie aj novym vedenim Ziliny by ma velmi nahnevalo.Tym viac by som uz rad videl po Ziline behat 25TR s ev. cislom 244.
Reply on: marek231 #10268:
Nikto tu nehovorí, že generálkami sa naveky vyriešila obnova vozidlového parku. Po 10 - 12 rokoch sa generálkou obnoví voz do takej mieri, že je možné ho ešte cca 8 rokov prevádzkovať. Po tejto dobe je už ekonomickejšie ho vyradiť (nedostatok ND, technická zastaralosť) a nahradiť novým. DPMŽ nakúpil v roku 1993 veľkú sériu trolejbusov, hoc ich toľko nepotreboval, ale pri veľkom odbere to vyšlo finančne lacnejšie. Dnes sa dostávame do doby, kedy väčšina vozidiel dosluhuje, je však nemyslitelné, aby sa všetkých 29 vozidiel naraz vyradilo a zasa kúpili nové. Len odhadom by to prišlo na 350 - 400 mil. Sk. V súčasnosti sa obnova rieši generálnymi opravami a od budúceho roka, ak nové vedenie mesta dá, pripravuje podnik aj nákup nových vozidiel.

Re #10269 marek231: Je pravdou, že nízkopodlažné vozidlá by mali premávať v prvom rade v meste a až potom do automobilky. Avšak keďže nákupo vozidiel bol vyvolaný práve v čase keď sa vysokopodlažné vozidlá prestali v Karose vyrábať, je pochopiteľné, že tam budú premávať nízkopodlažné. Či preferoval by si nákup inej značky (a tým nabúranie jednoty vozidlového parku, zvýšenie nákladov na údržbu...) len kvôli tomu, aby tie vozidlá boli vysokopodlažné?

Re #10270 pavhob: Len pre zaujímavosť, do KIE jazdí viac autobusov ako je uvedených v CP liniek 25 a 35. Lenže časť z nich je vedená ako zmluvná doprava na objednávku (napr. 2 vozy (sólo + kĺbák) zo ŽST Varín). Pre informáciu, 25Tr so spalovacím motorom má spotrebu okolo 60 - 70 l/100km, kým B 961 má okolo 40, čo je dosť veľký rozdiel v dobe keď každá koruna je dobrá. Kým v tom Ríme to pri prepočte na € asi veľký problém nebude, v BA sa využíva pomocný pohon najmä na výjazd a dojazd do vozovne a presun po obratisku, ale aj ten má byť v budúcnosti pod trolejom. V Hradci, ak sa nemýlim, sa používa na jednu zastávku aj to s poloprázdnym vozidlom.
Reply on: kubik #10265:
Veď ja netvrdím, že by neprospela. Len niekto sa tu snažil spochybniť nákup nových autobusov. Celý problém je v tej polohe, že kým nový trolejbus by sa zišiel, tak nový autobus bolo nevyhnutné obstarať, lebo by sa jedného dňa mohlo stať, že vozy nepokryjú potrebu. Objem prepravy smerom na Kiu bude predsa len rásť.

Re #10266 marek231: Ja súhlasím. Len Tvoj pôvodný príspevok som pochopil tak, že netrebalo prerábať Obchodnú, bolo treba robiť Spanyolovu. Lenže otázka takto v skutočnosti nestojí, pretože investor potreboval presunúť zastávku Obchodná. Otázka teda bola, či sa zrekonštruuje zastávka Obchodná alebo nič. A preto si myslím, že akákoľvek zrekonštruovaná zastávka je lepšia ako nič.

Re #10269 marek231: Verím, že tentoraz mi už zodpovieš otázku, ktorú Ti položím ešte raz. AKÉ RIEŠENIE DANEJ SITUÁCIE považuješ za fér?

Žeby okamžité zastavenie premávky MHD do Kie a delimitáciu tých Citelisov do SAD? To by bolo fér?

Aby sme si rozumeli, mám z Tvojho príspevku pocit, že si niečo napadol, ale neponúkaš riešenie, ako by to mohlo byť lepšie.

Inak samozrejme osobne nič v zlom, len diskutujeme.

Re #10270 pavhob: A je počet spojov do automobilky definitívne ustálený? Pracuje automobilka už naplno? Verme predsa aspoň trochu ľuďom z DPMŽ, že asi nejaké školy doštudované majú, aby si vedeli spočítať, koľko vozov budú potrebovať po nabehnutí na plnú obsluhu Kie. Ostatne, teraz si nie som istý, ale tuším už teraz nie všetky spoje do Kie sú vedené pod L25 a 35.
Reply on: kubik #10265:
Veï ja netvrdím, že by neprospela. Len niekto sa tu snažil spochybniť nákup nových autobusov. Celý problém je v tej polohe, že kým nový trolejbus by sa zišiel, tak nový autobus bolo nevyhnutné obstarať, lebo by sa jedného dòa mohlo stať, že vozy nepokryjú potrebu. Objem prepravy smerom na Kiu bude predsa len rásť.

Re #10266 marek231: Ja súhlasím. Len Tvoj pôvodný príspevok som pochopil tak, že netrebalo prerábať Obchodnú, bolo treba robiť Spanyolovu. Lenže otázka takto v skutoènosti nestojí, pretože investor potreboval presunúť zastávku Obchodná. Otázka teda bola, èi sa zrekonštruuje zastávka Obchodná alebo niè. A preto si myslím, že akáko¾vek zrekonštruovaná zastávka je lepšia ako niè.

Re #10269 marek231: Verím, že tentoraz mi už zodpovieš otázku, ktorú Ti položím ešte raz. AKÉ RIEŠENIE DANEJ SITUÁCIE považuješ za fér?

Žeby okamžité zastavenie premávky MHD do Kie a delimitáciu tých Citelisov do SAD? To by bolo fér?

Aby sme si rozumeli, mám z Tvojho príspevku pocit, že si nieèo napadol, ale neponúkaš riešenie, ako by to mohlo byť lepšie.

Inak samozrejme osobne niè v zlom, len diskutujeme.

Re #10270 pavhob: A je poèet spojov do automobilky definitívne ustálený? Pracuje automobilka už naplno? Verme predsa aspoò trochu ¾uïom z DPMŽ, že asi nejaké školy doštudované majú, aby si vedeli spoèítať, ko¾ko vozov budú potrebovať po nabehnutí na plnú obsluhu Kie. Ostatne, teraz si nie som istý, ale tuším už teraz nie všetky spoje do Kie sú vedené pod L25 a 35.
Reply on: pavhob #10270:
V tomto prípade sa nedá hovoriť jednoznačne o obnove vozidlového parku. Po dobudovaní trolejbusového vedenia na sídlisko Hájik 15.11.2002, prestali v Žiline premávať kĺbové autobusy na linkách MHD. Vozidlá Karosa B741zostali už len ako záložné v prípade výluky na trolejbusovom vedení alebo pri veľkých poruchách. Nebolo potrebné preto obnovovať kĺbové Karosy B741. Situácia sa však zmenila príchodom automobilky a so zabezpečovaním prepravy zamestnancov. Je pravdou, že po zavedení NKTD 21.1.2006 nastal nedostatok kĺbových trolejbusov. Tento nedostatok sa ešte prehĺbil aj GO až 9 trolejbusov a sem-tam sa niektorý pokazil. Situácia okolo prepravy zamestnancov a kúpy vozidiel je veľmi zložitá, v mnohých prípadoch narýchlo riešená. Keby bol dostatok časového priestoru, jasné pravidlá a včasné finančné prostriedky, tak by sa DP možno rozhodol aj inak.
Reply on: marek231 #10269:
Kĺbové autobusy boli v tomto roku zakúpené, aby zabezpečovali dopravu zamestnancov do automobilky KIA a dodávateľských závodov. A je skutočne jedno či je to Karosa B 961E alebo nízkopodlažný Citelis18M. Ani v minulosti sme pod elektrickou trakciou nevideli kĺbové autobusy Karosa B 741. Stáli odstavené vo vozovni na Košickej a slúžili len ako záloha v prípade výluky. Dúfajme, že aj teraz po príchode dvoch nízkopodlažných autobusov Citelis 18M ich uvidíme na trolejbusových linkách len počas záručnej doby. Tu sa otestujú, čo pri pomerne nízkych kilometrických výkonoch na trase k automobilke nie je možné. Nakoľko v Žiline nie je autobusová linka trvale obsluhovaná kĺbovými autobusmi, budú sa dočasne vypravovať aj na trolejbusových linkách, a potom spod elektrickej trakcie pôjdu tam, na aký účel boli zakúpené. Myslím si, že ako absolventovi dopravnej priemyslovky ti toto vysvetlenie postačuje.
Způsob obnovy vozového parku v Žilině je hodně zajímavý....
Kloubových trolejbusů je nedostatek - kvůli GO a nedostatečné provozní záloze jezdí občas místo Tr15 kloubové autobusy (nebo přeplněné Tr14)
Přesto se nakupují nové kloubové autobusy (kvůli dvou kolům za den do KIE). V současné době jede ráno do Kie 7 autobusů - na to je ve stavu 9 kloubových vozidel a nakupují se další - dokonce nízkopodlažní. Přitom ne všechny vozy do Kie jsou kloubové...
Lepší by dle mého názoru bylo pořídit Tr 25 s pomocným spalovacím motorem/bateriemi. Tyto vozy by znamenaly kvalitativní posun v pravidelné trolejbusové dopravě, v případě rekonstrukce nebude třeba náhradní autobudové dopravy a pokud některé starší kloubové autobusy nebudou schopny jezdit do Kie, mohou zaskočit i tam.
Pravidlený pohyb trolejbusů mimo trakční vedení je běžný nejen v Římě, Plzni či Hradci Králové, ale i v Bratislavě.
Reply on: Vladimír #10253:
Ty asi nie si Zilincan alebo pracujes v KII ked tebe to ani trosku nepride ze co ma ten Zilincan z toho NP autobusu ked ustavicne bude na linke do KIE?Ked mi este polozis takuto otazku ze co je na tom nefer tak nemam o com.
Ja som Zilincan nepracujem v KII a ani nic proti tejto spolocnosti nemam ale jednoducho nesuhlasim s tym aby moderne autobusy zakupene DPMZ premavali pre ludi pracujucich v KII. A myslim ze tento nesuhlas by vyjadrilo a X dalsich.
Mne zamestnavatel nezabezpecuje prepravu do prace.Musim si ju zabezpecit sam na vl.naklady. Tak ked do tej prace pôjdem tak by som mozno tiez privital keby ma do nej odviezol krasny, nový, klbovy NP autobus.
Reply on: kubik #10263:
Neodsudzujem GO na nasich T Busoch ale ja som tu uz davnejsie pisal ze to neni riesenie naveky a som rad ze tu uz podobnu myslienku niekto napisal lebo vtedy som tu bol najhorsi. Sami vidite ze je stale problem s poctom klbovych Tbusov a musia ich casto nahradzovat sola. Je to presne z toho dôvodu ze sa nam T Busy kazia.GO je dobra vec ale nie taka ktorá by mala zavret dvere obnove vozoveho parku.
Presli sme tento rok vyznamnou obnovou autobusov som zvedavy co sa bude robit z T Busmi aj napriek tomu ze maju 14 rokov.Ked sa naslo tolko penazi na autobusy ja verim ze managment sa ukaze aj buduci rok a vlak nam v roku 2007 dovezie aspon 3 25TR...Ci snivam? ?
Reply on: Valec #10256:
Ked uz sa ideme natahovat kde su a nie su horsie zastavky tak mi skus spomenut par zastavok ktore su v ramci centra mesta a sidlisk horsie ako je Spanyolova alebo Zel. stanica.
Reply on: Vladimír #10253:

Ja tiez chapem situaciu ohladom financii ktore na novu zastavku nie su.Ja som povedal len svoj nazor ze su ovela kritickejsie miesta v ZA ako bola Obchodna.Ked na tieto zastavky pride co sa tyka ich opravy tak budem rad a nielen ja ale aj vy a obyvatelia Ziliny.Uprava zastavky Spanyolova bola spomenuta mnou aj z pohladu dôchodcov ktorym chcete zlepsovat podmienky prostrednictvom NP autobusov ktoré by niekedy na znicenych zastavkach zastavovali od obrubnika zastavky na taku vzdialenost ze by clovek musel vstupit na vozovku. A to pohodlne nie je najmä pre vami spominanych dôchodcov.
Reply on: Vladimír #10264:
Teraz uz suhlasim ? Ale myslim si,ze nizkopodlazka by celkom mestu prospela-koniec koncov v zapadnej Europe uz vela VP sa nenajde...ale koniec koncov,trolejbusy by podla mna bolo mozne aj odpredat do vychodnej Europy
Reply on: kubik #10262:
Dobre. Tak nebudeme porovnávať mestá, ale zhrnieme to všeobecne. Vyraďovať trolejbusy po 12 rokoch služby by bol v našich zemepisných šírkach a dĺžkach dosť prekvapujúci luxus.
Reply on: marek231 #10251:
Jasne...mas cistu pravdu...ved dokaz-Bratislava--zo srotov sme mali krásne zelene plynaky ako nove--stacili dve zimy a su z nich rovnake sroty akurat natrete na zeleno...to iste plati u nas ? Nieze by boli GO trolejbusy uplne nanic,celkom sa to da,len o par rokov to bude stejne:(
Reply on: Vladimír #10253:
Nemyslim si,ze by trebalo nejak specialne porovnavat veky trolejbusov,lebo podla tvojho pocitania,ked v BA jazdia trolejbusy z roku 1984 a obnovovali sa az teraz(sice len jeden kus),ale tak predsa nepride NP do ZA dajme tomu v roku 2015 alebo podobne...ja si myslim,ze vsetko je len otazka manazmentu a samozrejme,financii,evidencneho stavu a.t.d., + ine mnohe faktory...v PO sa podla mna kupili NP trolejbusy prave preto,lebo je v porovnani so ZA (neberiem ho ako konkurenciu,ako si povedal,v com suhlasim s tebou) na tom popredu co sa tyka obnovy vozoveho parku--1/pozri si,kedy sme mali my Citybus a kedy ste ho mali vy ; 2/kolko NP autobusov sa podarilo kupit nam a vam(a to v PO chodia na dost bizarne miesta,takze hovorit o tom,ze u nas sa s takymito nakupmi nepocitalo kvoli Zastraniu,Zilinskej Lehote a pod.,kde to podla mna nie je vobec problem,staci sa kuknut ku vam) ; No,zhrniem do kocky...podla mojho nazoru nie je otazka porovnavat,ze ked sa napr.trolejbusy inde(nemusi to byt PO) z roku 1992 zacali vyradovat teraz,tak trlejbusy z roku 1993-4(co su u nas) by sa mali napr. o rok,dva ?
Reply on: Valec #10259:
Nestraš. To mi tam majú od 12. hodiny odmrznúť nohy?
Reply on: Valec #10259:
Zato záloha sólo vozov je priam nadštandartná, z celkového počtu 15 vozidiel sú v pracovné dni na linky vypravované len 4. Trochu viac zvykne byť cez víkend, keď sa objavujú aj na iných linkách (neviem presne ako je to teraz).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.