Reply on: Pišta #10122:
Individuálna doprava a parkovanie v centre mesta úzko súvisí aj s MHD. Ešte pred zavedením parkovného, bolo širšie centrum mesta upchaté autami. Autá v niektorých uliciach už stáli po oboch stranách, občania v bývajúcich uliciach nemali kde zaparkovať, nemohli vojsť do dvorov, v niektorých miestach v prípade požiaru by nemohli prísť hasičské autá, sanitky a podobne. Na MsÚ prichádzali sťažnosti od občanov a od uvedených inštitúcii. Po roku 1989 nastal obrovský nárast automobilov, a to sa prejavilo aj v širšej centrálnej časti mesta. Bol ohrozený chod trolejbusovej dopravy na niektorých uliciach. Spomínam si ako nedisciplinovaní vodiči pri Pošte 01 parkovali až po Hurbanovu a popoludní zablokovali totálne trolejbusovú dopravu v meste. Muselo sa teda spraviť opatrenie a pristúpiť k zavedeniu parkovného a obmedzeniu parkovania v určitých miestach. Nebol to výmysel len v Žiline, ako sa to stále podsúvalo občanom. Po pár rokoch niekto povie, že zruší parkovanie, postaví parkovací dom (z čoho ?) a v postavenom sa bude parkovať zadarmo (ako keby bol jeho). Teraz tu nechcem rozoberať spôsob parkovania, cenu a Žilinskú parkovaciu spoločnosť. Len na okraj, toľko nenávidená spoločnosť opozičníkmi dodržala sľub a postavila v centre mesta najväčší Parkovací dom na Slovensku za 250 mil. Sk. Tieto príspevky z posledných dní čítajú aj mimo žilinskí diskutujúci, tak si o nás pomyslia, že sme v Žiline asi samí idioti. Keď som bol v západnej Európe tak sme všade platili. Synovec trvale žijúci v Paríži musel zaplatiť poplatok v mestskej časti ešte skôr, ako si kúpil auto, a to bez nároku na parkovacie miesto.
Nech sa vôľa sľubov naplní a dúfam, že nebudem sedieť v trolejbuse na Hurbanovej hodinu, pokiaľ odťahovacia služba uvoľní priestor pri Pošte 01.

Juraj
Uvediem priklad. Na prepravu pracovnikov Kie na 5 rokov bol urobeny rozpocet, kde bolo X milionov na nakup autobusov /na zaciatku, jednorazovo/ a Y milionov po 1/5-tine Y na prevadzku. Tie peniaze na prevadzku boli nizsie oproti beznym prevadzkovym nakladom ponizene o odpisy, lebo tie boli zahrnute do tej X investicie. Min.financii Miklos rozhodol, ze tie X na nakup 12 autobusov "netreba" a dal iba tie na prevadzku, tie bez tych odpisov, ktore ti teda nevygeneruju financie na jednoduchu reprodukciu. No a primator sice nedal "zo svojich", ale musel vynalozit obrovske usilie, aby dnes mohli novucke autobusy denne jazdit.
Nikoho neobhajujem ani nehanim, len ti chcem ukazat, v com spociva ta praca. Nie v pisani serie otaznikov, ako to robis ty...