Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #8798:
Co to bude za par veci? Myslis nove spoje, alebo co?
Reply on: Pišta #8796:
Od septembra par veci bude. Nechaj sa prekvapit. V tarifnej oblasti.
Reply on: Juraj #8786:
Ak je to hovadina, tak to ignorujte (nie som dopravka). Ale napadlo ma spracovat nejaku pracu na temu nizkopodlazne vozidla alebo este komplexnejsie moznosti cestovania zdravotne postihnutych obcanov zilinskou MHD. Proste nieco na ten sposob.
Juraj, plánujete nejaké novinky v najbližšom čase? Mohli by ste načrtnúť niečo "zo zákulisia" ďalších vízií v DPMŽ? Od septembra bude MHD premávať podľa mimoprázninových CP? Alebo budú aj nejaké úpravy? ( ... aké? ... )
Reply on: Kami #8794:
Takmer vsetky veci sa daju spocitat, ale vysledkom casto nikto neveri. Vtedy, ak sa to da, je treba urobit realny pokus.

Jeden z pokusov bolo uz spominane nasadenie malokapacitneho autobusu na L29, co sa ako bolo spocitane ukazalo ako nie celkom idealne riesenie, lebo bolo treba davat posilovy spoj. A co sa na malom voze usetrilo, to sa na posilovom minulo.

Druhy pokus, ktory sme pred par rokmi robili suvisel s vypinanim motorov na zastavkach a krizovatkach. Nikto neveril, ze sa tym nic neusetri, naopak, opotrebuvava sa starter a spojka. Fyzickym pokusom u nas na dvore sme zistili, ze motor na volnobeh spotrebuje za 1 hodinu IBA 1,8-2,2 litra nafty. Co znamena, ze pri par sekundovych vypinaniach motora sa vlastne neusetri nic. /Respektive tak malo, ze negativne veci okolo to vysoko neguju./
Reply on: Juraj #8784:
este dodam, ze na temu mensich vozidiel v primestskej doprave uz nejaka praca zverejnena bola. Medzi dalsie problemy patria vyssie jalove kilometre a to ze do vacsieho vozidla sa zmesti menej ludi, ale naopak to neplati. 🙂 Ak je na danej linke len jeden spoj kde vozidlo kapacitne nestaci, je problem.
Reply on: LUK #8792:
...alebo že tie rieky vyschnú... ?
Reply on: Vladimír #8782:
"rozhodne ešte veľa vody v našich riekach pretečie, kým u nás bude garantovaná minimálna a pritom slušná dopravná obslužnosť."

Mám obavy, že dovtedy už žiadnu verejnú hromadnú dopravu mať nebudeme...

Re #8784 Juraj: ako to robíš, že opäť s tebou musím výrazne súhlasiť? ? Takúto základnú priam axiómu nejdú ale pochopiť niektorí veľavážení ekonómovia... ?
Reply on: 0903McLaren #8790:
Som rad, ze ma konecne aj niekto pochvali. Je to vylepsena a zdokonalena schema, ktoru som naskicoval este 10.okt.2005, nachadza sa aj na MD.net v zil.diskusii, str.9 ako obr. TbSietZa2a.jpg. S konecnou grafickou podobou rozsirenou aj o autobusove linky sa trpezlivo vyhrala nasa Ing.Babikova. Bola to veru pekna prplacka...
Reply on: burz #8787:
Naozaj ta schema je spravena velmi pekne a hlavne zrozumitelne aj pre tych najvacsich laikov. Uz sa nachadza aj v autobusoch.
Reply on: marek #8780:
Jasne ze by sli 2 linky 7,17. Zo Zeleznice aj 7,aj 17. Hovoril som byvala 7,17 nie sucasna 7-cka!
Reply on: burz #8787:
aj ja som ju dnes videl v 6ke,celkom pekne urobena,nie je niekde na webe?by som si ju rad stiahol.
Dnes som vo vozidle na linke c.6 postrehol, ze vo vozidle sa objavila schema liniek MHD platna od 1.8. Kazda linka je vyznacena inou farbou, mapa je spravena schematicky (nie v mierke), celkom prehladna a pekna.
Reply on: Juraj #8785:
A zaverecny moj prispevok v tomto kole. Uvazovali sme zadat ako diplomove prace este jednu dolezitu vec este pred dopravnou obslusnostou. Kvalitu dopravy. Najma obsaditelnost vozidiel v prevadzke - technicku, maximalnu, standartnu a minimalnu. Atd.

Davam do diskusie v tomto obdobi dolezitu otazku: Ake temy by ste navrhovali vypisat pre riesenie diplomovych prac bakalarskych a inzinierskych na ZU v skolskom roku 2006/2007? Nieco uz mam, ale kazdy dobry napad sa hodi.
Reply on: Vladimír #8782:
No a k "slusnej" dopravnej obsluznosti. Je to fakt dost zasadny problem, ktoremu sa stat doteraz uspesne vyhybal ju stanovit, aby ju potom formou dotacii nemusel platit.
Doterajsia politika statu od r. 1996 smerovala iba k tomu, aby sa ci na ministerstve dopravy ci financii vsetkych starosti zbavil.

Dokonca neprebral zname zasady starych statov EU o principoch statnej dopravnej politiky, kde napr. v nemeckom zakone maju definovane postupy pri subehoch trakcii v jednom koridore /kde sa pri ruseni alebo rozhodovani o prioritach najskor uberie "trakcia" autobusova, a az potom drahova - elektricky a trolejbusy - a nakoniec vzdy prioritna ostava zeleznicna/ alebo zasady doplacania dotacii v januari nasledujuceho roka za cenove pohyby alebo stanovenie dotacneho systemu az na 3 roky dopredu, aby si dopravca mohol dlhodobejsie naplanovat investicnu politiku /na dopravnu cestu ci dopravne prostriedky/.
Reply on: Vladimír #8782:
Tak je. Nie kvoli tebe, ale kvoli nasim mladym novym kolegom na fore vsak treba napisat, ze "polovicny" autobus vobec nema polovicne naklady. /Ak neporovnavam ceske s cinskymi.../ Cena vozidla je iba o nieco mensia u 6,5 ci 9-metroveho oproti 12-metrovemu mestskemu. Lebo volant, kolesa, motor, prevodovku, palivovu nadrz atd. musi mat ten aj ten, mensia cena je len za dlzku bocnych plechov a pocet sedaciek. Polovicny autobus len vynimocne "zerie" polovicu nafty a ani vodic v takomto vozidle neberie polovicnu mzdu, ale celu.
Reply on: marek #8781:

So starou reklamou premáva Karosa B 732 #60, ale tá má celovozidlový náter modrej farby. Autobus #68 má reklamu typu busboard na ľavej strane vozidla. Čiže máš pravdu, v meste budú premávať vozidlá s dvama rozličnými reklamami.
Reply on: Juraj #8774:
To máš pravdu, že u nás žiadna definícia minimálnej obslužnosti neexistuje. I keď u nás, ak by sa to pokúsili zadefinovať, určite by skončili u takého čísla, že najredšia naša i vaša mestská linka bude poskytovať dvakrát toľko ako bude vyžadované 🙂

V Nitre máme u obývaných častí len v dňoch školského vyučovania len tri, ktoré mnou spomínaný základ tesne nedosahujú, jednu, ktorá mu nestačí výraznejšie (Párovské Háje - niečo ako vaša Žilinská Lehota). Máš pravdu, že v mnohých momentoch je to prudký boj s ekonómmi, tu trochu nádeje vkladám do menších vozidiel, ktoré by v budúcnosti mohli ukazovatele slabých liniek trochu vylepšiť.

Ale rozhodne ešte veľa vody v našich riekach pretečie, kým u nás bude garantovaná minimálna a pritom slušná dopravná obslužnosť.
Reply on: Jozef #8778:


68-ka je ten povodny srot co premaval s reklamou Allianz?

Alebo je to dalsie vozidlo a tak budu v Ziline premavat dve vozidla - jednos aktualnou reklamou a druhe so starou?
Reply on: 0903McLaren #8776:


Sorry, ale tvojou koncepciou by si urcite nepomohol studentom ZU.
Zo zel. stanice by na zastavku Zilinska univerzita nesiel ziaden spoj.
A studenti na intraku chodia az velmi radi pesi...

Takze dakujem, ale tvoje riesenie neprosim.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.