ak sa Juraj neurazi odpoviem ja,budu oznacovat len trolejbusy,pri autobusoch,ktore maju predsa len redsi a nepravidelny interval,nema ta informacia velky vyznam
Dovod c.1 V Ziline je viac aut, ako to bolo pred 6-mi rokmi.
Dovod c.2 V Zilinskej MHD doslo k 21.1.2006 k obrovskej zmene trasovania liniek. Ja ti poviem otvorene necestoval som pol roka, iba vo vynimocnych pripadoch. Teraz sa drzim hesla bud 1-tkou, alebo vobec. Slapat na ine zastavky nehodlam, a prestupovat to uz vobec! To nie je len moj pripad.
Dovod c.3 Z mesta je to blizko, ludia chodia dost casto peso a priame linky chodia len zriedkavo, alebo vobec. Tu je strata dost velka.
Docital si sa zlozitu diskusiu. Tarifna problematika je jedna z najkomplikovanejsich, ma velmi mnoho variant a kazde mesto na svete si ju riesi samostatne, nie podla Presova.
Informaciu mas. Ale neuplnu.
1/ Pises, o listku v Presove za 10 Sk /na 10 min = asi 5 zastavok/, ale asi nevies, ze v Presove su aj listky za 14 Sk na 30 minut a za 20 Sk na 60 minut. O tych si nenapisal. V Ziline listok na viac ako 10 minut /t.j. viac cca ako 5 zastavok/ nestoji ani 14 ani 20 Sk, ale len 12 Sk. Otazka by bola, co je lepsie, dat mesacnik za 410, ale sucasne zaviest listky za 20 Sk?
2/ Listok do 60 minut stoji 20 Sk, samozrejme mozes prestupovat. Prestupny listok stoji v Ziline nie 20, ale iba 15 Sk. /Okrem tych specialistov, ktori prestupia 3 a viac krat, sa o 5 Sk lacnejsie tiez mozes vozit hodinu a prestupit./
3/ Neobjektivne porovnavas Najlacnejsi presovsky casovy listok s Najdrahsim zilinskym za 960 Sk. To sa nerobi...
4/ Filozofia je taka, ze aj v Ziline sa rovnako ako v Presove mozes za 410 Sk odviezt 41 krat. Otazka znie:
- kolko jazd a za akych podmienok ma byt "akoze zadarmo". Kazdemu? Aj takemu, ktory si kupi 41 jazd, alebo len vacsiemu zakaznikovi, ktory si kupuje 80 jazd? /To je ta novinka, volne jazdy zadarmo uz nebudu mat iba ti, ktori si kupia 100 jazd, ale aj taki, ktori si kupia 80 jazd./
- ci dat k beznym jazdam do prace a nazad k cene 10 Sk nejake jazdy "akoze zadarmo", alebo zadarmo nedat nic, ale zlacniet 1 jazdu. /Priklad: Cestujuci v Ziline aj Presove sa mesacne odvezie 50 jazd. V Presove za ne zaplati 410 Sk, teda 1 jazda ho vyjde 8,20 Sk, v Ziline za 30-dnovy listok s 50-timi jazdami ho vyjde 1 jazda 8,50. Je to sice o 30 halierov viac, ale urcite nie tolko, aby sme mohli hovorit "take drahe"./ Vznika tu dokonca paradox. Na cestu do a z prace a skoly, kde cestovat musi, cestujuceho mame zinkasovat 10 Sk, ale na pivo, na rande a na ryby ho mame vozit zadarmo?
Bolo by toho urcite viac, vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody, kazde mesto ma ine podmienky, diskutovane to uz bolo velakrat. Moznosti tarifneho systemu je vela a davat za vzor absolutne jediny by znamenalo, ze vo vsetkych ostatnych mestach na svete to nevedia.
To som tam pisal ja... A nemysli si, ze som sa na tuto temu s Jurajom na zilinskom fore nehadal. Hadal, skoro dva roky, ale ani jeden z nas zo svojej pozicie neustupil, ja mam svoju pravdu i Juraj ma svoju. Tak uz som ticho a len cakam, kedy dojde na moje vtedajsie slova, pocet prepravenych ludi klesne tesne nad nulu a DPMZ bude mozno zrusit. Ono totiz za poslednych 6 rokov, odkedy neexistuje v ZA mesacnik normalnej ceny, pocet prepravenych osob klesol o viac ako tretinu a dalej klesa.
Mimochodom, mesacnik v Presove stoji 410 Sk... (Cena mesacnika v Presove je uz roky rokuce zvykovo stanovena ako 41-nasobok zakladneho cestovneho, zakladne cestovne je t.c. 10 Sk, pred 1.9.2004 to bol jednorazovy listok, teraz je to desatminutovy. Filozofia je taka, ze ten, kto jazdi MHD denne do prace a spat, precestuje za 21 pracovnych dni 42 jazd, a ak ma mesacnik, tak cokolvek dalsie - jazdy po veceroch, cez vikendy, prestupy atd. - ma akoby zadarmo.) Cenu mesacnika totiz nemozno tvorit len vypoctom, kedy sa to "oplati", ale treba zaratat aj to, ze pri vysokej cene bude jednoducho nepredajny. Toto si neuvedomil Juraj v Ziline, ked nasadil cenu za mesacnik 960 Sk. Najlacnejsi mesacnik je v Kosiciach, stoji 390 Sk na prve pasmo (uzemie Kosic okrem VSZ).
Toto som sa docital na fore v BB, takze preco je DPMZ taka draha?
Ak je to fakt takto, tak to je ine svinstvo takto zavadzat, to mi je jasne, ze musi niekto prispievat. A Carrefour prispieva nejakou velkou sumou, ked maju spojenie, este aj z ich reklamou + na zastavke hlasia Carrefour, co je tiez reklama.
A k tej tarife, mohol by si mi cosi konkretizovat? To bude znizenie cien cestovneho, alebo co konkretne? Lebo este nikde som sa to nedocital.
Postrehy z cestovania linky c.1: Trasa Jasenova-Postova. V case 9,47. Pocet cestujucich: Pondelok Jasenova 19 ludi, Postova 28 ludi
Utorok Jasenova 16 ludi, Postova 32 ludi.
Zacinas sa pomaly ucit inej vyjadrovacej kulture, s akou si na toto forum vtrhol na zaciatku. Zacinas sa mi pacit. Uz aj trochu rozmyslas nad vecami.
Len problem je v tom, ze doprava nie je taka jednoducha ako facka.
Najprv k obludnostiam, ktore si vymysla Zdruzenie za krajsiu Zilinu. Predtym, nez nieco vypustia, vobec si nepreveruju skutocnosti. To s tym "zarobkovym podnikom" je podobna hovadina, s akymi chodia pravidelne. Nevedia, ze priamo z Obchodneho zakonnika je urcene, ze a.s., sro. atd su zriadene za ucelom zisku.
Ten zisk je samozrejme u dopr.podnikov a SAD vo vyske iba 0-3%, oproti inym firmam, ktore ho maju kludne aj 60 ci 150%.
Pri DP je ten "zisk" pocitany samozrejme vratane dotacie, takze nejde o skutocny zisk. Nad nulou, hoci minimalne je ho treba mat preto, lebo vela veci si zo zakona ci financnych predpisov firma nemoze dat do nakladov /casto je to na hlavu postavene, lebo su to vacsinou nutne potrebne veci/, ale ho moze platit len zo "zisku". Napriklad aj vyska socialneho fondu urceneho napr. na doplacanie stravnych listkov pre zamestnancov zavisi od vysky "zisku".
A ten "zarobkovy" podnik? Predsa kazdy podnik je zarobkovy, aj keby mal stratu 99%, tak to jedno percento je predsa zarobok. Zarobok je aj za cestovne listky. Aj keby cena cestovneho na MHD bola len 10 halierov, aj to uz je zarobok. Vidis teda, ako zavadzaju a klamu?
ake su zatial vysledky s tymi dvomi informacnymi panelmi co su pri zel. st.?
Kedy sa skonci skusobna prevadzka a namontuju sa na celom mestskom okruhu?
A este jedna vec...
NIE SU TIE TABULE MALE? CHCELO BY TO VACSI FORMAT A TYM AJ VACSIE PISMENA A CISELKA.... (trojka a sestka, 13 a 16 sa obcas veeeelmi podobaju...)
Je potrebné v plnom rozsahu súhlasiť. Kopec dopravných podnikov v západnej Európe už zistil, že je ekonomickejšie preháňať po "pustatinách" v rámci mesta kĺbové autobusy s 3-4 ľuďmi, než si rozdrobiť vozidlový park nejakými midibusmi, ktoré majú uplatnenie akurát tak v nedeľu doobeda.:)
Coze??? DPMZ je zarobkovy podnik??? Tato sprava mi vyrazila dych. Ja som myslel, ze zavedenim linkovania 21.1.2006 chcete pokryvat straty. Mat takyto vysoky zisk, to snad nie je pravda! Zarobili ste, ze? Tak to vam gratulujem. V dobrom. Myslim si ze na tych prestupovych listkoch.
Tak teraz by ste mohli mysliet aj na ludi. Linka c.1 Nezela si ju asi 40 percent ludi(nepotrebuje ju), a 60 percent ju chce a pritom ma pocet spojov necele 1 percento. Obrovsky nepomer, tu by sa mohlo cosi zacat riesit. Dopyt po priamych linkach je vysoky. Urcite by to chcelo linku c.13 potiahnut na cele Vlcince, aspon na Sv.Cyrila a Metoda. Preco by mali byt ludia z Vlciniec 1,4 diskriminovany. Zasluzia si to?
Kto má záujem, tak si môže pozrieť stránku Mestskej hromadnej dopravy v Prahe, kde medzi inými mestami je zaradená aj Žilina. V texte je už zaradená aj znovuobnovená L1 a spomínajú sa tam aj nové autobusy B 961E. Stránka MHD v Prahe a okolí, sekcia Jiná města – Žilina. http://prahamhd.vhd.cz/index.html