Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 0903McLaren #8776:


Sorry, ale tvojou koncepciou by si urcite nepomohol studentom ZU.
Zo zel. stanice by na zastavku Zilinska univerzita nesiel ziaden spoj.
A studenti na intraku chodia az velmi radi pesi...

Takze dakujem, ale tvoje riesenie neprosim.
Reply on: Juraj #8774:
o čo nečakanejšie, o to výraznejšie s tebou súhlasím... ?
Autobus Karosa B 732 #68 dostal novú reklamu typu busboard propagujúcu Allianz Slovenskú poisťovňu. Reklama je umiestnená na ľavej strane vozidla.
Reply on: 0903McLaren #8776:
Starej koncepcii nic nechybalo? Tak potom cela diskusia na tomto fore spred januara boli plane kecy?

Neporovnavaj Tesco s Carrefourom a ostatnymi, ked o tom nic nevies. Carrefour zacvakal komplet prestavbu kruhovej krizovatky a vybudovanie uplne novych troleji za skoro 20 mil.Sk, kym Tesco nemalo taketo nic.
Reply on: Vladimír #8769:
Jasne, ze rozumiem, ze spravit system aby boli spokojni vsetci nie je lahke. Vzdy je niekto za a proti. Tej starej koncepcii nic nechybalo okrem toho, ze vbehom 4-5 minut isli niekedy na to iste miesto 3 spoje a niekedy nic neslo 15 min. Je pravda, ze riadit MHD je velmi zlozite.

Ja by som za tu Carrefourovu linku moc nebol, pretoze sa mi zda trochu diskriminacia, ze Tesco si robi dopravu na vlastne naklady a Carrefour ju ma ako linku MHD. Potom by si mohli narokovat na spojenie napr. Kaufland, Lidl, Metro atd.
Ale je to uz tak, zastavka tam stoji, tak linka premavat musi.

Moj navrh: Zalozeny na linkach 3,14,16,7,17,8,4

Linka 3: spicka 10 min, sedlo 20 min
Linka 14: spicka 10 min, sedlo 20 min
Linka 16: spicka 20 min, sedlo 30 min
Linka 7: Byvala linka s vynimkou, ze trasa by nesla Kosicka, Predmestska ale Postova, Vysokoskolakov, Nemocnica, interval spicka 20 min hlavne kvoli studentom ZU, sedlo 60 min
Linka 17: Byvala linka s vynimkou, ze trasa by nesla Kosicka, Predmestska ale Postova, Vysokoskolakov, Nemocnica, interval spicka 20 min hlavne kvoli studentom ZU, sedlo 60 min
Linka 4: Stara linka spajajuca Solinky-Vlcince, presne tak ako ju pozname pred 21.1.2006 interval spicka 10 min, sedlo 20 min
Linka 8: Stara linka ktora by spajala Carrefour. Tu by som moc o pravidelnom intervale moc nehovoril. Spicka 30 min, sedlo 60 min.

Na povodnej koncepcii sa mi velmi paci interval, ta prehladnost, fakt by to bola velmi dobra koncepcia. Ale je tu strasne velky nedostatok, ktory zakrije vsetky pozitiva to je tie priame spoje. Velmi sa mi veru paci zavedenie linky c.1, sice ten interval je otrasny. Posilnenim tejto linky by mohla vzniknut velmi dobra koncepcia. Len tak dalej.
Reply on: Jozef #8772:
Na tomto fore o doprave je urcite vhodne sa pridrziavat temy. Lebo ta krajsia skupinka /prevazne/ nezilincanov nevie ani to, ze Rosinky nikdy neboli ani nie su ani byvala ani sucasna samostatna ci priclenena obec.
Reply on: Vladimír #8773:
To je dobra idea! Dorob to takto u vas v Nitre, pojdeme to potom okuknut a uvidime, co sa z toho da prevziat do Ziliny.

Len sa mi zda, ze zacinas zo zleho konca. V prvpm rade chyba v nasom zakonodarstve alebo normach definicia, "kvantifikacia" tzv. verejneho zaujmu. Taka, aku maju v EU, ako napr. ze minimalna dopravna obsluznost z verejneho zaujmu zacina pri 20 obyvateloch, dochadzkova vzdialenost /neviem toto uplne presne, ale zda sami, ze az/ vyse 1000m a minimalny pocet parovych /tam a spat/ spojov 6 cez pracovny den a 3 cez vikend. Toto sa podla zvysujucich sa jednotlivych vstupnych parametrov /pocet obyv., vstupne fin.prevadzkove podmienky atd./ moze zlepsovat, ale urcite nie pre vsetkych na 30' v spicke. Napriklad pri mestej casti Zilinskej Lehote, kde sa pri hodinovom intervale vozi 5-12 ludi dat polhodinovy interval.... no neviem.
Urcite na tuto temu je diskusia dobra, ale aj tak by som zacal z normativnej, potom frekvencnej, potom financnej a az nakoniec z emocionalnej stranky.
Reply on: Jozef #8770:
Ale veď prečo tak zhurta? Ja s OZ súhlasím, že každý, kto je obyvateľom mesta a nebýva práve kdesi na samote, by mal mať k dispozícii nejaký základný balík spojov. Takýmto by mohol byť 30min. interval v špičke a 60min. v ostatnom čase. Tu plne súhlasím. Ale neviem prečo OZ obracia svoj hnev na DPMŽ, keď za financovaním MHD stojí Mesto a jeho poslanci. Ak DPMŽ dostane pokyn na zahustenie dopravy s prísľubom, že straty vzniklé mu budú uhradené, pochybujem, že by odmietol. Ale nezdá sa mi, že by sa niekto hrnul do navyšovania rozpočtu MHD.
Reply on: Mza #8771:
Ja píšem o MHD a tejto témy sa aj pridržiavam. Obsah tvojho príspevku ma na tomto fóre nezaujíma.
Ked sme pri tych stromoch,ty snad suhlasis s tym ako vyzera byvale sturovo namestie a byvaly amfiteater?Lebo zato moze slota a jeho banda.Takze ak sa niekto ozve aj proti tymto vycinom,plne ho budem podporovat,aj ked to zmienovane OZ robi vela chyb,stale vsak menej negativne zasahuje do zivota zilincanov ako slotova mafia.
Isté občianske združenie, pomenujme ho OZ „Za vyťatý strom“, vyvíja neustálu aktivitu. Vo svojej činnosti v Žiline má veľmi široký záber (doslovne zo stanov) od „monitoringu stavu demokracie, politickej kultúry, služieb občanom, kultúrneho, sociálneho, životného a duchovného prostredia a identifikáciu možných „znečisťovateľov“ týchto oblastí“. Pod týmto sa schová všetko, čiže hľadajú „možných znečisťovateľov“ aj v MHD.

Na ich stránke majú nasledovnú otázku aj s odpoveďou: „Ako pozdvihnúť úroveň pričlenených obcí? Jedinou výhodou by mohla byť mestská hromadná doprava, avšak hovoriť o hromadnej je dosť výsmech, keď vám príde autobus jeden krát za dve hodiny. To by sa však z MHD nesmel robiť zárobkový podnik. Na pozdvihnutie úrovne obcí navrhujeme tiež niekoľko riešení. Ak máme hovoriť o MHD, je nutné, aby do pričlenených obcí chodil autobus počas dňa minimálne 2 krát za hodinu - je potrebné urobiť a zverejniť analýzu financovania a nákladov, zmeniť systém liniek.“

V časti „Bleskovky“ je krátka správa s nadpisom: „DPMŽ predsa ustúpil? Od 1.8.2006 opäť premáva v Žiline linka spájajúca všetky veľké sídliská - Hájik - Vlčince - Solinky. Predsa sa oplatilo ozvať sa...“

Pozn.: Tak sme sa napríklad dozvedeli, že MHD v Žiline zabezpečuje „zárobkový podnik“. Cestujúca verejnosť by prijala cestovné vo výške aj jednej koruny ako za totáča, ale ako vyrovnať stratu v hospodárení DP to už OZ „Za vyťatý strom“ nehovorí. Navyše potrebujú analýzu financovania a nákladov, hoci majú svojich tútorov a členov aj v MsZ, kde sa pravidelne tieto správy predkladajú. Mestské časti sa zas môžu „tešiť“ z bludov o 30 minútovom intervale.
Situáciu na Hájiku po zavedení NKTD si riešili poslanci z volebného obvodu č. 5 Hájik v súčinnosti s DPMŽ, teda žiadne OZ "Za vyťatý strom".
Reply on: 0903McLaren #8766:
Tvoj názor je teda postaviť systém na linkách 3, 7, 14, 16, 17. Nič zlé na tom nevidíš... Ale to ešte nie je nič svetaborné. Poprosil by som aj špecifikáciu rozsahu prevádzky, odkedy dokedy bude ktorá linka premávať a v akom intervale. Samozrejme s ohľadom na schválený ročný počet vozokilometrov v MHD.

Mimochodom, v návrhu Ti po Hlinách chodí len L7, takže národ dovezieš len k Polícii. Žiadna stanica, žiadna nemocnica, žiadne Štefánikovo nám. (leda ak dookola s L7). Myslíš, že by po zavedení Tvojho návrhu nevyvádzali Žilinčiania presne tak ako po januári 2006? Presne tak isto. A nazvali by Ťa neschopným spraviť dopravu pre ľudí.
PRETOŽE VŠETKÝM ĽUĎOM NEVYHOVIEŠ NIKDY.

A mimochodom, žiadna linka Ti nejde ku Carrefouru.

Diskusiu na stránkach Mesta som registroval aj dávnejšie. Myslím, že stačí pár príspevkov hneď z prvého odkazu, aby bolo čitateľovi jasné o akú "cenovú skupinu" príspevkov ide. Poväčšine úplne jalové reči bez ani len pokusu pochopiť to, čo sa 21.1.2006 stalo a aké boli možnosti.

"Ak ste to citali, tak sa dozviete nazor ludi. Takto to vnimaju ludia a nie zamestnanci DPMZ."

Ak sme to čítali, tak sme sa dozvedeli názor ľudí, KTORÍ DO TEJ DISKUSIE NAPÍSALI. Takto to vnímajú ľudia, KTORÍ PRIŠLI O SVOJE SPOJENIE a nie zamestnanci DPMŽ ČI OSTATNÍ ĽUDIA.

P.S. Viackrát Ti bolo odporúčané prečítať si staršiu diskusiu na iMHD. Potom by si videl, že ani tu to nebolo nadšené vítanie nového systému, padlo všeličo... Systém však zavedený bol a neostáva iné ako čakať, čo prinesie. Po pol roku vidíme, že prvé korekcie sú na svete. Zas musí prejsť čas, aby sa mohli hodnotiť.

P.S.2: DRVIVÁ VÄČŠINA účastníkov tohto fóra NIE SÚ zamestnanci DPMŽ 😉
Reply on: S499.1023 #8767:
Ano, ja necitam reakcie??? To mas odkial? Na co som zareagoval??? Na prispevok o 6 prispevkov nizsie, tak potom neviem kto necita prispevky. Myslim ze by ti nezaskodilo si precitat moje reakcie. Tak potom neviem ci ja som zatatym chrunom alebo niekto iny necita diskusiu. Ja hajim zaujmy ludi a pritom sa divam aj na realitu a pisem tu postrehy z cestovania, mysli si o mne co chces, nemam 5 rokov aby som sa tu s niekym hadal ze som ...

P.S: Jasne len tak si vediem monolog a strasne ma to bavi ? ?
Reply on: 0903McLaren #8766:
Pištík môj, neuraz sa, ale teba naozaj nemožno nazvať inak, ako zaťatým chruňom. Však ty vôbec nečítaš reakcie na tvoje príspevky, len si tu ako také hysterické decko omieĺaš svoje bludy.
Reply on: Vladimír #8759:
Ja som tu uz odprezentoval svoj nazor. Len co som ho tu uverejnil, tak mi prisla odpoved, ci sa tu teraz ideme hadat, ze kazdy ma svoj nazor. Tak potom neviem ci moje slova nieco znamenaju.

Tak este raz moj nazor:
Vyriesil by som to 5-mi spojmi s pravidelnym intervalom: Linky 3,14,16 by zabezpecovali cestu sidlisko-centrum. Dalej by to boli linky byvale 7,17. Tym by sa vyriesili hned 2 otazky naraz. Pravidelny interval aj priame spoje. Fakt na tom nevidim nic zle.

P.S: K tym spokojnostiam ludi na novy cestovny poriadok. Myslim si, ze by nezaskodilo si precitat tieto diskusie na koncepciu od 21.1.2006. Je to z oficialnej stranky Ziliny, takze vulgarne prispevky boli vymazane.

http://zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=2249&komentare=1&nadpis=Spravodajstvo#diskusia
http://zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=2173&komentare=1&nadpis=Spravodajstvo#diskusia
http://zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=2203&komentare=1&nadpis=Spravodajstvo#diskusia
http://zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=2313&komentare=1&nadpis=Spravodajstvo#diskusia
http://zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=2337&komentare=1&nadpis=Spravodajstvo#diskusia

Ak ste to citali, tak sa dozviete nazor ludi. Takto to vnimaju ludia a nie zamestnanci DPMZ.
Kedze mi server "zmrsil" diakritiku, tak este raz bez nej:
Zdravim vsetkych. Chcem pochvalit DPMZ za zriadenie linky c.1. Ocenujem tento krok, pretoze je ustretovy ku potrebam cestujucich, a verim tomu, ze nebolo jednoduche ho "napasovat" na uz existujuci system. Paci sa mi tiez dojazd do DPMZ s cestujucimi na palube. Dobry napad, hodny mozno aj inych liniek, a nielen dojazdu, ale snad aj vyjazdu. Som presvedceny ze linka c.1 bude dobre vyuzita.
Reply on: LUK #8762:
ak má pán Polóny obrátený rebríček hodnôt, potom rozumiem tomu umiestneniu... ?
Reply on: VLK #8760:
máš niečo proti druhej najmodernejšej MHD v Československu? ?
Reply on: Vladimír #8759:
Ďakujem, veľmi dobrý príspevok.... Stotožňujem sa s napísaným....
Reply on: 0903McLaren #8757:
skús si niečo prčítať o doprave a dopravných systémoch, poprechádzaj sa po iných mestách so zameraním na MHD (nielen u nás, napr. BB nie je žiadna výhra), potom sa skús zamyslieť.... Myslím, že by to pomohlo... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.