imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Vyhľadávanie
Kräbel – Rigi Scheidegg (LKRS)
Prevádzka na trati sa začala v roku 1893 s parným pohonom, elektrifikácia bola dokončená v roku 1910
Súprava na čele s Bt 252 prichádza na prestupnú stanicu Kleine Scheidegg vo výške 2061 metrov nad morom
SLM / BBC BDhe 4/4 #117 z roku 1964
Trať zubačky Riggenbachovho typu s rozchodom 800 mm križujú aj lyžiari
Na stanici Kleine Scheidegg sa dá prestúpiť medzi vetvami Wengernalpbahn a na Jungfraubahn, ale dá sa pokračovať aj po zjazdovkách a sánkarských tratiach
Pozor, zubačka!
Trať Jungfraubahn vedie zo stanice Kleine Scheidegg na vrchol Jungfraujoch
Pri stavbe trate bolo na rozdiel od vedľajšej železnice WAB použtý ozubnicový Strubov systém, rozchod 1000 mm a trojfázové napájanie
Hoci väčšina trate vedie v tuneloch, je potrebné zabezpečiť aj odhŕňanie snehu
Lokomotíva He 2/2 z roku 1912 (z roku otvorenia celej trate) slúžila aj v roku 2010 na odhŕňanie snehu
Odchod nákladného vlaku smer Jungfraujoch
Nákladná zubačka
Triangel na stanici Kleine Scheidegg umožňujúci otáčanie vlakov
Niektoré vlaky sú celé objednané turistami
Celoročná prevádzka na železnici funguje od roku 1960
BDhe 4/8 #212 z roku 1992 v spodnej stanici
Dve súpravy BDhe 2/4 Jungfraubahn (JB) v stanici Kleine Scheidegg
Scania-Hess K280 UB na horskom priesmyku Grosse Scheidegg
Zastávkový označník v rámci turistického smerovníka
Vrcholová stanica Kleine Scheidegg, na ktorej je možné prestúpiť na Jungfraubahn
Dve generácie elektrických jednotiek na konečnej stanici Kleine Scheidegg
Jednotky BDhe 4/8 z roku 2002 a Bhe 4/8 z roku 2016 v spodnej stanici
V danom čase jedna z najnovších súprav zložená z dvoch jednotiek Bhe 4/8 smeruje do Lauterbrunnen
Súprava Bhe 4/8 #224+223 smeruje k ľadovcu v pozadí
Depo Jungfraubahn v Kleine Scheidegg
Strubova ozubnica Jungraubahn-u
Súprava BDhe #216+213 prichádza do spodnej stanice Kleine Scheidegg
Strojvodca môže do motorových vozňov vojsť cez čelné dvere
Dodávka nových jednotiek umožnila do bežnej premávky nasadzovať už len výkonnejšie vozidlá vyrobené od roku 1992, čím sa od decembra 2016 skrátil cestovný čas z 52 na 35 minút
Toho času najnovšia jednotka #150 vyrobená v roku 2015
Súprava reklamnej a nereklamnej jednotky Bhe 4/8
Spodná stanica visutej lanovej dráhy Kräbel – Rigi Scheidegg sa nachádza pri zastávke ozubnicovej železnice
Visutá lanová dráha na Rigi Scheidegg s malou kabínkou bola otvorená v roku 1953 a viackrát modernizovaná
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie