imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Vyhľadávanie
Great Laxey Mine Railway
Pohľad z vozňa na prístrešok električiek v Laxey, kde sú uskladnené prebytočné vozidlá
Na Manskej elektrickej železnici stále slúžia pôvodné vozidlá, vrátane toho najstaršieho, #1 z roku 1893
Vlečný vozeň #48 z roku 1899 dokumentuje inú farebnú kombináciu, než má väčšina ostatnej flotily, a tiež rolety, ktoré má každý oddiel pre cestujúcich
Vlečný vozeň #44 z roku 1903 má podobne ako ostatné otvorené vozne samostatný nástup do každého oddielu priamo zvonka
Horská železnica na horu Snaefell začína v blízkosti električkovej trate
Snaefell Mountain Railway ako posledná na svete používa Fellov systém pre horské železnice v podobe 3. koľajnice určenej na núdzové brzdenie
Fellov systém s 3. koľajnicou bol prvý raz použitý v 1863
Snaefell Mountain Railway funguje od roku 1895
27 km dlhá elektrická železnica bola vybudovaná v rokoch 1893 - 1899
Krátko počas výstavby a po nej mala železnica na horu Snaefell duálny rozchod 914 a 1067 mm umožňujúci jazdu vozidiel z ostatných železníc na Ostrove Man
#2 + 41 na súbežnom úseku so železnicou na horu Snaefell
Nástup do všetkých vozňov Snaefell Mountain Railway je z bokov čiel
Upozornenie na zúžený profil, ktorých je na železnici neúrekom
#7 z roku 1894 s pôvodnou farebnou schémou v súprave s vlečným vozňom #40
V stanici Laxey je zabezpečený prestup medzi električkami oboch historických elektrických železníc
Železnica od začiatku slúžila na prepravu osôb, okrem toho však prepravovala aj poštu a náklady
Na Manskej elektrickej železnici je dovolené to, čo by inde už bolo zakázané
Banská železnica v bani Great Laxey slúžila v rokoch 1823 - 1929, súčasná turistická trať je replikou pôvodnej povrchovej časti
Banskú železnicu obnovili nadšenci v rokoch 2000 - 2006 v pôvodnej polohe
Železnica po jej obnove nie je napojená na podzemné časti
Súčasťou trate je aj jediný používaný železničný tunel na Ostrove Man
Vozne pôvodne posúvali ľudia, neskôr ich nahradili poníky a parné lokomotívy
Železnica prevádzkuje repliky parných rušňov, ktoré boli vyrobené v roku 2004
Okrem dvoch parných lokomotív je na železnici prevádzkovaná aj batériová lokomotíva pôvodom z bane v anglickom Cornwalle
Prístrešok s motívom vlečného vozňa
Bar v bare v prestupnej stanici Laxey má vzdialenú podobu električky
Električkový viadukt v Laxey bol postavený v roku 1894
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie