imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Vyhľadávanie
Konečná stanica Port Erin, kde sa nachádza aj železničné múzeum
Aj keď má dnes železnica turistický charakter, s predplatným lístkom ju môže využiť ktokoľvek a kedykoľvek
Železnica mala pôvodne viac vetiev, po rušení tratí v 1970. rokoch sa dnes jazdí po jedinej 25 km dlhej trati medzi mestami Douglas a Port Erin
Zázemie železnice v Douglase ako z Transport Tycoon s rušňom #11 z roku 1905
Parná železnica na Ostrove Man začala fungovať 1873, pričom sa zachovalo 25 km tratí z celkovej dĺžky 73 km v najlepších časoch
Do každého kupé sa nastupuje zvonka samostatnými dverami
Jedným z lákadiel Ostrova Man je úzkorozchodná parná železnica
#219, KMN-219-U, linka 3, Douglas, Prospect Hill
Vozeň #2 stúpa na najvyšší bod Ostrova Man, horu Snaefell s výškou 621 m n. m.
Kliešte Fellovho systému slúžia na núdzové brzdenie pomocou tretej koľajnice
Železnica bola od svojho vzniku elektrifikovaná a používa atypické pevné lýrové zberače
Začiatok strednej koľajnice Fellovho systému
Nákladný vozeň s kliešťami Fellovho systému
Maximálny sklon adhéznej železnice je 10 %
Železnica prechádza cez pasienky
Všetky osobné vozne pre železnicu vyrobila firma George F. Milnes & Co. v roku 1895
Koniec trate je tesne pod vrcholom hory Snaefell
Špecialitou železnice je aj výhybka s otočným jazykom
Jednokoľajná konečná stanica pod vrcholom Snaefell a v rámci nej nákladný vozeň a osobný vozeň
9 km dlhá železnica má len jednu medziľahlú stanicu, nazvanú Bungalow
V stanici Laxey je zabezpečený prestup medzi električkami oboch historických elektrických železníc
#7 z roku 1894 s pôvodnou farebnou schémou v súprave s vlečným vozňom #40
Upozornenie na zúžený profil, ktorých je na železnici neúrekom
Nástup do všetkých vozňov Snaefell Mountain Railway je z bokov čiel
#2 + 41 na súbežnom úseku so železnicou na horu Snaefell
Krátko počas výstavby a po nej mala železnica na horu Snaefell duálny rozchod 914 a 1067 mm umožňujúci jazdu vozidiel z ostatných železníc na Ostrove Man
27 km dlhá elektrická železnica bola vybudovaná v rokoch 1893 - 1899
Snaefell Mountain Railway funguje od roku 1895
Fellov systém s 3. koľajnicou bol prvý raz použitý v 1863
Snaefell Mountain Railway ako posledná na svete používa Fellov systém pre horské železnice v podobe 3. koľajnice určenej na núdzové brzdenie
Horská železnica na horu Snaefell začína v blízkosti električkovej trate
Vlečný vozeň #44 z roku 1903 má podobne ako ostatné otvorené vozne samostatný nástup do každého oddielu priamo zvonka
Vlečný vozeň #48 z roku 1899 dokumentuje inú farebnú kombináciu, než má väčšina ostatnej flotily, a tiež rolety, ktoré má každý oddiel pre cestujúcich
Na Manskej elektrickej železnici stále slúžia pôvodné vozidlá, vrátane toho najstaršieho, #1 z roku 1893
Pohľad z vozňa na prístrešok električiek v Laxey, kde sú uskladnené prebytočné vozidlá
Interiér motorového vozňa #6 z roku 1894, podľa ktorého sa táto séria vozňov nazýva "tunelová"
Interiér motorového vozňa #6 z roku 1894, podľa ktorého sa táto séria vozňov nazýva "tunelová"
Nástupná zastávka Manskej elektrickej železnice v hlavnom meste Douglas so súpravou #6 + 48
Dočasná konečná konky na okraji centra mesta po jej skrátení
Na konke sú použité pôvodné vozne, napr. #36 z roku 1896
Konka v Douglase jazdí s prestávkami od roku 1876
V oblasti útesu Falcon kedysi fungovali dva zaujímavé dopravné systémy
Označník konky
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie